MIRIS MEDITERANA

Ovih dana leto nam pokazuje svoju snagu. Rekla bih, da se baš uperilo na ovaj grad i sav beton u njemu? Ipak, u ove dane moramo jesti. A, tu nastaje problem. Ne mogu da kuvam i provodim sate uz šporet, te pribegavam kamuflažama. Kao što ste do sada mogli da shvatite, začini su neizbežna pojava u mom stvaralačkom izražavanju, te evo jedne začinjene pogače. Za ovo me je inspirisala italijanska pogača sa začinskim biljem ali ja sam dodala još neke sastojke u testo i na testo. Pa, ispalo je vrlo uspešno. Te, preporučujem Vam da na ovaj način udahnete malo Mediterana ukoliko Vas Beograd muči ovih dana.

Usitniti šaku bosiljka, šaku peršuna, 3 čena belog luka, pa pomešati sa 1 kafenom kašičicom kima i 3 supene kašike maslinovog ulja. Ostaviti sa strane, pa pripremiti testo.
Za testo je potrebno 600 g belog pšeničnog brašna, 20 g svežeg kvasca, 2 dl tople vode, 2 dl hladnog mleka, 1 dl ulja i prstohvat soli. Kvasac rastopiti u malo vode, pa zamesiti testo od navedenih sastojaka. Ostaviti da miruje, pokriveno vlažnom kuhinjskom krpom.
Nakon 30-ak minuta testo premesiti i formirati srednje-čvrstu jufku (kao na slici iznad). 
Podmazati pleh sa malo ulja. Oklagijom razvući jufku na željenu debljinu. Preporučila bih da testo bude deblje, jer ukus začina i ostalih sastojaka mora imati jaču podlogu, kako ne bi bilo prejako i time se narušila harmonija ukusa. Premestiti u pleh i razvući u uglove. Pokriti i ostaviti da miruje 15-ak minuta.
Zatim testo izrezati po želji (u kockice, romboide), premazati pripemljenim začinima, poređati čajnu kobasicu, a preko ređati sveže isečen paradajz. Na kraju, blago posoliti testo.
Staviti u prethodno zagrejanu pećnicu i peći na 200 stepeni C, oko 20-ak minuta. Zatim, na pogaču poređati malo deblje isečen sir po izboru. Ja sam koristila gaudu. Vratiti u rernu dok se sir ne istopi, pa
izvaditi i ostaviti da se hladi oko 10-ak minuta. Služiti toplo.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

4 коментара:

  1. Fino, pikantno i jednostavno..a to volim..

    ОдговориИзбриши
  2. Ovakve delicije uvijek prolaze kod moje porodice!!!miris tijesta obogacenog zacinskim travcicama i bijelim lukom mogu jesti uvijek !!:))

    ОдговориИзбриши
  3. odlična pogača !! Jako volim ovakve kombinacije i ova mi jako ukusno djeluje, super izgleda !

    ОдговориИзбриши
  4. I love your pictures and wish I could read your post! Thank you for visiting my blog. If you'd like to submit a regional recipe from your country, I have a website where I'll ne glad to publish it (in English). Please contact me.

    ОдговориИзбриши