GIBANICA

Gibanica je jedna od stvari koje su nezaobilazne u našoj kuhinji. Ne želim da preterujem sa pripremanjem ovog "dukata" tako da je pripremam tek kada se jako uželim i počnem da je sanjam noćima 😄 Uvek lepo paše za doručak uz čašu jogurta, bilo da je leto ili zima.

Gibanica sa sirom

½ kg kora za gibanicu
300 - 400 g punomasnog sira
3 jajeta "S" klase
2 dl ulja +  za premazivanje pleha
2 dl mleka
2 dl mineralne vode
so, po potrebi

Priprema: 
Nauljiti pleh i uključiti rernu na 250 stepeni C. 
U nauljen pleh na dno poređati dve kore, pa red izdrobljenog sira, zatim složiti jednu koru, pa red izdrobljenog sira, i tako dok se materijal ne utroši. Završiti sa dve kore, bez fila.
Zatim, složenu gibanicu iseći na parčad željene veličine (najbolje reckastim nožem na kockice veličine 5x5 cm). 
U međuvremenu, ulje dobro ugrejati u maloj džezvi ili lončetu (potrebno je da osetite kako miriše), pa prostor između isečenih parčića zaliti vrelim uljem.
Umutiti jaja, dodati mleko i kiselu vodu, pa ponovo fino umutiti, te preliti preko gibanice (ukoliko sir nije dovoljno slan, možete posoliti smesu za prelivanje, prema ukusu, naravno). Nalivene parčiće blago pomerati nožićem (na isečenim mestima), kako bi se kore što bolje natopile.
Tako pripremljenu gibanicu peći u već ugrejanoj rerni oko 30-40 minuta, a temperaturu prilikom stavljanja gibanice u pećnicu smanjiti na 220 stepeni C.

Pita sa sirom

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

8 коментара:

  1. gibanica...jednostavno jeste ali meni nekako uvek bude previse gnjecava, nikako ovako vazdusasta. Vruce ulj to cu dodati, kao i ovaj odnos kisele i mleka, a jajaja uvek stavim u sir...nista me ne kosta da probam jer ova izgleda savrsena...

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti. Imam još jedan stari trik - pomaže sto posto: odvoji belanca od žumanaca i umuti dobar sneg. Žumanca pomešaj sa mlekom i onda u to dodaj belanca. Tada ti ne treba kisela. Funkcioniše fenomenalno:)

    ОдговориИзбриши
  3. Ovaj dodatak mineralne vode je nesto novo za mene...Eto i ja nesto naucih danas!

    ОдговориИзбриши
  4. Ova gibanica i dise i mirissssse...svidja mi se postupak, nesto je drugaciji nego sto obicno pravim, pa cu jednom isprobati na ovaj nacin.;)))
    p.s. hvala na "svilenim" bombonicama za dobrodoslicu, bas izgledaju cool ovako u kesici...ja se vec posluzila!;)))

    ОдговориИзбриши
  5. Zanimljivo mi je što ti zaliješ sa ovom smjesom jaja, mlijeka i mineralne vode. Ja to sve sastavim sa sirom i tako premazujem kore:)) Probati ću i ovako!
    Meni je ovo i dobar ručak;))

    ОдговориИзбриши
  6. izgleda odlično! ja radim na nešto drugačiji način i dosta rijetko

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala na lepim komentarima... Probajte svakako.

    Mignonne, prva si koja se "poslužila" ovim skoro zaboravljenim bombonicama. Mene sećaju na vašare i detinjstvo:)

    ОдговориИзбриши