KARAMEL TORTA SA LEŠNICIMA

Potrebne namirnice: 6 jaja, 8 kašika šećera, 5 kašika brašna, 3 kašike mleka, 1/2 kesice praška za pecivo, 200 g kristal šećera, 7 dl mleka, 5-6 kašika mleka za natapanje kora, mleko za šlag (prema uputstvu sa kesice), 3 kašike gustina, 250 g margarina/putera, 2 kašike prah šećera, 150 g pečenih lešnika (ili 200 g prema ukusu), jedan deo lešnika za dekoraciju (prema ukusu), 2 kesice šlaga, 1 kesica šlag-fiksa.

 
Priprema: Umutiti jaja sa šećerom, dodati brašno i mleko, pa opet umutiti i na kraju dodati prašak za pecivo. Pleh premazati uljem i posuti brašnom (ili koristiti pek-papir), te izručiti pripremljenu smesu i peći u ugrejanoj rerni na 180-200 stepeni C, oko 20 minuta (proverite čačkalicom da li je testo pečeno). Nakon pečenja, izvaditi iz rerne i ostaviti da se ohladi. U međuvremenu prirpemiti karamel - u šerpu sipati 200 g šećera i rastopiti dok ne dobije crvenkasto-braon boju*. U takvu masu doliti mleko i prokuvati sve zajedno dok se šećer ne rastopi i dobije homogena smesa. U malo mleka razmutiti 3 kašike gustina, te dodati u već pripremljen karamel i još malo dokuvati (10-20 sekundi), sve vreme mešajući. Skloniti sa šporeta i ohladiti. Margarin umutiti sa prah šećerom i kada je karamel hladan dodati ga u umućen margarin. Dobro umutiti i smesu podeliti na 2 dela. U prvi deo dodati mlevene pečene lešnike, a drugi deo koristiti kakav jeste. Kada je kora ohlađena preseći je na 2 dela (može i 4 tanke korice). Na sredinu tacne ili držača na kom filujete tortu nanesite malo fila, kako bi torta bila što stabilnija. Prvu koru natopiti mlekom a onda namazati 1/2 fila sa lešnicima, a preko njega naneti 1/2 karamel fila. Zatim, na to ređati drugu koru, natopiti mlekom i ponoviti postupak sa preostalim filovima. Tako pripremljenu tortu ostaviti u frižider na 2-3 sata. Zatim, izrezati na parčiće željene veličine i oblika, te dekorisati po želji. Ja sam koristila umućeni šlag sa mlekom i šlag-fiksom i karamelizovane lešnike.
*Prilikom topljenja šećera, na početku T neka je visoka - sve vreme mešati, a kada već počne da dobija boju, smanjiti na srednju T i nastaviti mešanje dok se ne dobije željeni efekat.
Evo kako to izgleda postupno, da bi znali šta da očekujete. 
Malo fila mi je preostalo, al' imao je ko da "pere čančiće"... 
Nisam želela da je "opterećujem" dekoracijom ...
Napomena: 
Početnička greška! Puter/margarin nikako ne sme da ostavi ovakav trag... Inače, ukus je fantastičan. Do sledećeg pripremanja ove torte morate mi verovati na reč, a onda prilažem i bolje fotke. Gledajući sa duže vremenske distance ne mogu da verujem da sam ovo uopšte objavila i fotkala! O, bože;(
Uskoro prerađen post!

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

12 коментара:

  1. Torta izgleda jako zamamno, volim lješnjake..super!

    ОдговориИзбриши
  2. OK, zaintrigirala me je torta, jedino mi nije jasno zašto u taj margarin dodaješ prah šećer. Zar karamel sam po sebi nije dovoljno sladak?

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala :)
    Maxivida,taj način pripreme je bio "trenutna inspiracija" - pretpostavka da ako margarin učini svoje, da se ne izgubi na slatkoći, dodah malo prah šećera. Ne mora, ali tako sam ovog puta radila, pa sam to prenela i Vama, drage moje ;)

    ОдговориИзбриши
  4. obožavam okus karamela i lješnjaka zajedno, odlično izgleda

    ОдговориИзбриши
  5. Ovakve tortice ja obožavam.Čista desetka!!!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Svi recepti sa ovog bloga koje sam primijenila u svojoj kuhinji su bili super, ali ova torta je zaista bila fantazija :) Gosti su mi bili oduševljeni.Hvala Nale, ne samo za ovaj recept nego i za ovaj divan blog. Zaista je, za ovakav blog, je potrebno mnogo energije i truda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jaco, hvala Vam puno na divnim recima... Posebno mi je drago da ste se odlucili za pripremu ove torte, narocito sto fotke uopste nisu obecavajuce, naprotiv. Ali, sto se recepta tice, potvrdjujem da je dobar:) Drago mi je da ste zadovoljni kako tortom, tako i ostalim pripremanim receptima. Puno mi znace Vase ocene i pohvale:)) Topli pozdrav

      Избриши