AJME, ŠARGAREPA!

Evo mog malog doprinosa našoj dobro poznatoj i praćenoj igrici "Ajme, koliko nas je", koju je osmislila Monsoon, a čiji je domaćin/host ovog meseca Zoran. 
Ovomesečna tema "Šargarepa/paštrnak" navela me je da pripremim sledeće receptiće: "Vitaminska salata od šargarepe i jabuke" i "Pita s jabukama i šargarepom". Inače, jako volim ovu kombinaciju (jabuka/šargarepa), te sam zato to prenela i na receptiće. Nadam se da će ove kombinacije fino prijati u ovo hladno doba i da ćemo se jačati vitaminimaaaaaa.

"Vitaminska salata"
2 jabuke (kiselkaste)
2-3 šargarepe
1 kašika meda
sok od 1/2 limuna

Priprema: Oguliti i izrendati povrće, pomešati sa medom i preliti sokom od limuna. Sve fino, lagano promešati, još jednom i odmah jesti.

"Pita sa jabukama i šargarepom"
 
2 jaja
300 g šećera
2 dl mleka
0.5 dl ulja
400 g brašna
1 prašak za pecivo
4 jabuke
6 šargarepa
prstohvat cimeta
prstohvat karanfilića
ulje za podmazivanje pleha
brašno za posipanje pleha
+ prah-šećer po želji

Priprema: Oguliti jabuke i šargarepe, izrendati ih i posuti sa cimetom i karanfilićem. Umutiti belanca u švrst šam. Žumanca umutiti sa šećerom, dodati ulje i mleko, lagano promešati, dodati brašno i fino umututi. U to dodati prašak za pecivo, ponovo promešati i u to usuti (kašiku po kašiku) belanca, pa laganim pokretima sjediniti smesu. Na pouljen i pobrašnjavljen pleh sipati pola smese i peći dok fino ne požuti u već ugrejanoj rerni. Izvaditi biskvit i posuti proceđenom mešavinom šargarepe i jabuka, pa preliti drugom polovinom testa. Vratiti u pećnicu i peći na umerenoj T još 15-20 minuta. (Proveriti čačkalicom, za svaki slučaj) Sačekati da se ohladi pa kolač seći i po želji posuti prah-šećerom. 

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

4 коментара:

  1. Salata mi je posebno privlačna, Jako volim mrkvu u svim salatama a ova mi se posebno sviđa.

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo zove na isprobavanje...Volim kolace sa mrkvom i jabukom,...ovako zajedno jos nisam probala.

    ОдговориИзбриши
  3. Super za ove mrkvaste uratke ! :)
    Sličnu salatu sam i ja radila ali bez meda i sa dodacima jogurta, vrhnja,senfa ..., onako više slana verzija. A ovu pitu ću tek raditi :), odlična je i super izgleda !

    ОдговориИзбриши
  4. Sve izgleda odlicno!!! A pita mi je posebno zanimljiva, jako mi se svidja ova kombinacija i sigurna sam da bi kod mene nestala brzinom svetlosti ;)

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.