NAAN-HLEB I SOČIVO NA INDIJSKI NAČIN

Nan je još jedna vrsta indijskog hleba. Postoji nebrojeno vrsta hleba čije su razlike zasnovane na brašnu koje se koristi u pripremi kao i načinu pečenja tj. prženja. Ne mogu navesti baš sve vrste koje postoje, jer mnoge nisam ni probala, ali evo nekih: čapati, pulka, puri, roti, parata i nan. I svi su, što se mog ukusa tiče, fenomenalni. Ovog puta evo potrebnih namirnica za nan.

300 g belog brašna
1 kafena kašika soli
 4 kašike ulja
1.5 dl vode
10 g svežeg Alpha kvasca
1 kašika šećera
i, po želji može se dodati i:
1 jaje
2 kašike jogurta

+ 2 čena belog luka
+ susama po želji

Priprema: U mlaku vodu usuti šećer i dodati kvasac, te dobro promešati, poklopiti i ostaviti da odstoji desetak minuta. Brašno i so pomešati sa uljem. Dobro promešati, da ne bude grudvica, koje se stvaraju kada se ulje i brašno pomešaju. Dodati nadošao kvasac, umesiti testo, blago ga premazati s malo ulja i ostaviti na toplom mestu oko sat vremena, prekriveno pamučnom krpom, da nadođe. Pećnicu zagrejati na 250-280 stepeni C. Blago premesiti nadošlo testo i podeliti na 7-8 jufkica. Svaku jufkicu blago razvaljati oklagijom, po želji posuti susamom ili sitno seckanim belim lukom i opet preći oklagijom. Poređati na prevrnuti pleh i peći 3-5 minuta. Čim počnu da se podižu i prave balončići, testo je gotovo. 
Zbog boje ostaviti da dobije zlatkastu nijansu... Kada je gotovo može se premazati s malo putera i jesti kao pecivo. Ja sam ovog puta kombinovala cveklu sa limunom.

2 cvekle
2 supene kašike maslinog ulja
1/2 kašičice soli
sok od 1/2 limuna 

Priprema: Cveklu oljuštiti. Izrendati cveklu i posoliti, pa ostaviti 5-10 minuta da pusti sok. Tako pripremljenu cveklu promešati i u to dodati ulje i limunov sok, pa još jednom promešati. Služiti prohlađeno.
Nan je jako lepo služiti i uz sočivo.
1 glavica crnog luka
2 čena belog luka
5 kašika ulja
1 kašika paradajz-pirea
1 kašika đumbira
1 kašika korijandera
1 kašika kurkume u prahu
3-4 karanfilića
7-8 zrna crnog bibera
200 g sočiva
vode po potrebi 

Priprema: Na vrelom ulju propržiti sve suve začine, dodati paradajz pire i uliti malo vode (da zapeni). Dodati crni luk, blago propržiti, dodati beli luk i sačekati da zamiriše. Nakon toga, dodati oprano sočivo i smanjiti T na srednju vrednost, poklopiti i još malo prokuvati. Kad voda uvri, naliti još (oko 1/2 l) vode i nastaviti kuvanje. Nakon 20-ak minuta sočivo je skuvano.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

10 коментара:

  1. Draga Nale, mnogo su ti fini ovi hlebcici, mogla bih da ih ovako same grickam, bez ikakvih dodataka...ne znam sta pre da krenem da isprobavam, toliko sam dobrih receptica "skinula" u poslednje vreme, vidim da cu morati da zasucem rukave za veme praznika!;)))

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti, draga moja. Ovako mozes i najobicnije lepinjice da spremis, pa uz kajmak ili vec sta ti je po volji:) Sto se tice broja recepata koji su na cekanju, kod mene je red poduzi:) Ne znam dal cu uspeti ni peti deo da pripremim u roku u kom sam planirala da ih "bacim na sto"... Pozdravi mi jug, a b'e Lancče, b'e!

    ОдговориИзбриши
  3. I ovo se spremam isprobati vec mesecima pa nikako :( Kao sto kaze Lana, mogla bi ovako same da ih grickam koliko su divni :)

    ОдговориИзбриши
  4. Izgledaju veoma autenticno!
    Ja volim sve njihove hljebove, posebno one sa kimom i chilijem.

    ОдговориИзбриши
  5. taj tvoj naan izgleda jako dobro. recept sam upravo kopirala i spremna sam ga isprobati. cini mi se da je bolji od onih koje vec imam. isprobala sam ih i naan mi nije bio naj-naj... znam da je tu potrebna pecnica tandoor i da nikad nece biti kao onaj iz nje ali se svejedno nadam rezultatu od nekih 99% slicnosti.:)
    javljam rezultate.:)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala Jasna. Hvala Snježo. Radujem se što si rešila da probaš i naravno, javi:)))

    ОдговориИзбриши
  7. Bas je dobar. Odmah su mi pale na pamet lepinjice za veceru, kao sto savetujes kasnije...

    Pozz!

    ОдговориИзбриши
  8. nisam još isprobala naan iako ga imam na popisu za isprobavanje, jako lijepe slike i post

    ОдговориИзбриши
  9. Pratim tvoj blog vec neko vreme, ali se prvi put javljam komentarom. Sa razlogom - pravila sam naan hleb, ispao je savrsen! Sa susamom, smazali smo pre nego sto se ohladio. Hvala na divnom receptu!

    ОдговориИзбриши