ALOO PARATHA

Ukoliko ste redovan posetilac ovih strana, mogli ste zaključiti da volim indijsku kuhinju. Ako niste redovan posetilac - ma, nema veze. Ja sam samo u školi bila redovna, razumem Vas. Pa, eto, stvari stoje tako da sam opijena mirisima Indije. Kako sam spoznala brojne začine koji se upotrebljavaju u ovoj kuhinji i sama sam počela da ih koristim, a ima tome više od deset godina. Sećam se da u to vreme nije bilo uopšte lako naći npr. đumbir u prodavnicama. Svi su me čudno gledali kada bih zatražila kurkumu ili kari. Tada sam se snabdevala ovim divnim začinima kod prijatelja iz Pakistana. Zahvaljujući njima postala sam bogata za mnoga znanja o Istoku, Indiji posebno. Mada, prateći neke od emisija na temu indijske kuhinje čula sam podatak da je indijska kuhinja bila vrlo siromašna začinima sve dok nisu počela kolonijalna osvajanja - pa je tako, na primer ljuta papričica zahvaljujući otimanju tuđih teritorija došla do mesta gde joj do tada mesto bilo nije. To je slučaj i sa mnogim drugim, danas nezamenljivim, začinima indijske kuhinje. E, sad - koliko je ovo tačno, pitanje je? Ja nisam pozvana da govorim na ovu temu, ali prenosim šta sam čula. Zato, bolje mi je da se držim teme. Znači, vrsta hleba, koji se često koristi za doručak ili užinu (slično sendviču), a koji se puni, uglavnom, namirnicama kojih uvek ima u kući, danas je tema posta. Izvolite, pogledajte.

1 manja glavica crnog luka
2 čena belog luka
3 veća krompira
4 lista svežeg zelja
2 sveže ljute paprike (ili više, ako želite ljutooooo)
2 kafene kašičice korijandera u prahu ili
1 kafena kašičica semena korijandera
1 kafena kašičica kima
1 kafena kašičica soli
1 kafena kašičica paradajz-pirea
jogurt ili zelena salata
200 g belog brašna
100 g ražanog brašna (ili po želji)
4-5 kašika ulja ili ghee
Priprema:
Oljuštiti krompir i iseći ga na kockice, pa ga prokuvati. Kada je kuvan dobro ocediti. Na ugrejano ulje dodati crni luk i odmah smanjiti na srednju T, posoliti pa dodati beli luk (blago izgnječen). Kada je postao staklast i već dobro izdinstan, dodati propasiran krompir i isečeno zelje. Dobro promešatii, pa dodati iseckane ljute paprike, korijander (seme blago zgnječite između dlanova), kim, so, paradajz pire i sve dobro umešati. Skloniti sa šporeta i ostaviti da se ohladi. Za roti pomešati belo i ražano brašno. Doliti ulje i sve dobro utrljati, da bi brašno upilo ulje, a zatim dosuti vodu i zamesiti testo. Ostaviti da odstoji 10-ak minuta, pa razmesiti testo i formirati manje kuglice (rukama), a zatim ih blago spljoštiti, svaku kuglicu razvući oklagijom (bez dodatka brašna) u okrugao oblik (sredinu ostaviti malo deblju, a ivice istanjiti). U sredinu staviti po kašiku fila tj. krompira. Sve to prekriti drugom rastanjenom jufkicom i blago rastanjiti oklagijom, vodeći računa da fil ne iscuri. Tako uraditi sa dok se materijal ne utroši. Dobro ugrejati teflonski tiganj i peći prvo sa jedne strane, premazati sa malo ulja i okrenuti na drugu stranu. Nemojte ih peći više od 5 minuta, jer nema potrebe. Poslužiti uz jogurt ili zelenu salatu.


Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

9 коментара:

  1. jako interesantno i sigurno fino.
    I ja volim isprobati jela indijske kuhinje ali nisam se do sada baš odvažila na to da ih sama pripremam. Kao što si i napisala ovo o začinima uvijek mi neki nedostaje ili ga malo teže nabavim.
    Recept za ovaj kruh je odličan a obzirom na sastojke vjerujem da je aromatičan i ukusan.

    ОдговориИзбриши
  2. Moram priznati da sam u pripremanju indijske kuhinje najtanja,tj. dalje od stavljanja karija tamo gd emu nije mesto još devedesetih, i malo garam masale koje sam koristila u Andreinim pilećim ražnjićima (moraš ih probati) nisam otišla. Za roti sam čula, ali ne znam ti ja razliku rotija , nana i ostalih helbova njihove kuhinje. Treba mi jedna dobra obuka, pa da počnemo od tvog posta sa mojom edukacijom.

    ОдговориИзбриши
  3. Draga B, ako krenes u pripremanje indijske hrane, tu sam za svako pitanjce. Sve je to jednostavno samo kombinujes zacine:) Pozdrav
    Jeco, ako pristanes da me obucis da onako dobro kao ti pravim peciva i Esterhazi - sve sto te interesuje dobijas na dlanu:))) Pozdrav
    Gracias y bienvenidos a mi sitio:)

    ОдговориИзбриши
  4. Jako zanimljiv post.
    Slab sam poznavalac indijske kuhinje, ali su mi zanimljivi ti njihovi hlepcici. Moram ih uskoro probati.

    ОдговориИзбриши
  5. Drago mi je vidjeti indijsku hranu u svakom obliku. Kako mi je kćer bila više puta na licu mjesta, oduševila nas je sa receptima i načinom prehrane. Ono što je mene privuklo, je hrana kad ju probaš, ne zaboravljaš je, okusi, mirisi, sve se to "upiše" negdje duboko u pamćenje. Za mene je ta hrana ljekovita.
    Recept za "kruhiće" i punjenje ti je super.

    ОдговориИзбриши
  6. indijska kuhinja mi je interesantna, međutim još nije došla na red za isprobavanje i upoznavanje, tako da ne mogu nešto konkretnije komentirati
    ovo dobro izgleda, vjerujem da je i ukusno

    ОдговориИзбриши
  7. Oh i ja volim indijsku kuhinju iako je rijetko radim kod sebe jer ima puno začina koje sada trenutno ne jedemo. Rado bih otišla u neki fini indijski restoran...

    ОдговориИзбриши