DORUČAK NA BRZINU

Došlo vreme da iz arhive povadim sve što se može, pa tako reših da objavim ove, skoro zaboravljene, fotkice predlažući ideje za doručak - omlet sa pečenicom i topljenim sirom i ukusnu sardinu sa dvopekom, kao posnu varijantu doručka. Ma, znate ono - brzo i poznato, al zdravo na svoj način. 
 
2 jaja
2 kašike tople vode
malo ulja
1/2 veze peršunovog lista
soli i bibera po želji
2 šnita pečenice
2 lista trapista
2 lista zelene salate 
2 parčeta tost hleba

Priprema: Umutiti jaja, pa u to dodati toplu vodu, posoliti i pobiberiti, nastaviti mućenje i na kraju dodati sitno seckani peršunov list. Peršunov list je jako bogat vitaminima i mineralima, a posle šipka i borovnice, sadrži najviše vitamina C. Uz to sadrži privitavitamin A, kao i vitamine B grupe, naročito vitamin B12, koji je redak, a izuzetno značajan za naš organizam, jer pomaže stvaranje crvenih krvnih zrnaca. Ukoliko imate problema sa izbacivanjem viška vode iz organizma, a sve dame će me dobro razumeti o čemu pričam, jer makar jednom mesečno sve imamo taj problem, možete uzeti malo peršunovog lista i više puta u toku dana, pojesti za supenu kašiku. Pa, eto, nije loše ubaciti malo ovog zeleniša u ovakav obrok. Na fino ugrejano ulje (ne previše vruće) usuti umućena jaja i sačekati da se odvoji (kao za palačinke), okrenuti, sačekati par momenata, pa urolati i servirati na tanjir. U istom tiganju tostirati pečenicu i sir, pa kad je pečenica blago propržena a kačkavalj krenuo da se topi (što znači, brzo nakon stavljanja u tiganj) izvaditi i staviti na tanjir uz urolan omlet. Kao prilog servirati, na žilijen seckanu, zelenu salatu. Poslužiti uz kriške tost hleba.
Za sardinu sa limunom na dvopeku od sastojaka je potrebno upravo ono što sam naziv recepta kaže - sardina, limun, dvopek. I, ako želite, dodajte malo crnog luka i bibera. Ja bez crnog luka ne mogu, a kao opravdanje mi posluži savet da je crni luk izuzetno zdrav (jača srce, čisti krv, pospešuje varenje, "tera prehladu"). Crni luk pored bitnog prisustva mineralnih soli,  kalijuma i sumpora, (zbog koga nam suze oči dok ga seckamo), bogat je i oligoelementima i vitaminima B, C, E, K, P, provitaminom A, kao i biljnim hormonima sličnih insulinu. Nadam se da sam i Vas ovim ubedila da ga gricnete koji put, naročito ako taj dan ne idete nikud iz kuće :)
1 sardina
1/2 limuna (sok i kriške)
1 glavica crnog luka 
4 parčeta dvopeka
bibera prema ukusu

Priprema: Luk iseckati na kockice srednje veličine, dodati sardinu, limunov sok i malo bibera, pa grubo iznječiti (znači, da ne bude kašasto). Na dvopek naneti sardinu i ukrasiti je kolutom limuna i još malo pobiberiti. Kolutove takođe treba pojesti jer limun osim što je lep kao dekoracija, ima i dosta vitamina C, kalijuma, kalcijuma i magnezijuma.
Pa, na Vama je da se odlučite! U oba slučaja, nećete pogrešiti. Budite mi siti i zdravi!

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

12 коментара:

  1. Od tolikih silnih recepata zaboravila sam na jedno najlepše jelo za doručak-kajganu. Ova tvoj je baš lepa!

    ОдговориИзбриши
  2. Ova sardina na tostu ili dvopeku mi je savršeno.

    ОдговориИзбриши
  3. Nale moja, odlicna su oba predloga za dorucak, a jos si nam lepo servirala i pregrst zanimljivih podataka o vitaminima...jos samo da naucim da jednom lepo okrenem omlet, to mi nikako ne ide...dolazim kod tebe na obuku!;))

    ОдговориИзбриши
  4. Lanić, draga moja, pa zar ti kod m e n e na obuku??? Od srca si me nasmejala:)))) Pozdrav slatki minjončiću.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala svima na poseti i komentarima. Eto, i ovakve stvari, koje su nam svima poznate, posluže po nekad:) KISS

    ОдговориИзбриши
  6. super ideje za odličan početak dana finim doručkom. I ja sam pomalo zaboravila na kajganu a ova je baš super. Sardine na dvopeku su odlična ideja, sviđa mi se !

    ОдговориИзбриши
  7. Odlicno! Kajgana izgleda tako lijepo! Ne znam kad sam je zadnji put jela, pravim odmah ujutru :)))

    Lijep pozdrav! Tanja

    ОдговориИзбриши
  8. savrseno!:) hvala ti na poseti i lepim recima. :) Tvoj blog je veoma zanimljiv i rado cu ga pratiti :) Pozdrav, Juliet

    ОдговориИзбриши
  9. ukusno,zdravo,dekorativno..pa ne moze biti bolje !!!

    ОдговориИзбриши