MUSAKA OD ZELJA I TUNA PAŠTETA

Ima li nekog ko nije probao musaku od zelja? Musaka ili sarmice, zavisi kako Vam po želji i koliko strpljenja imate. Ja, lično, više volim sarmice i radije tako pripremam ovo prelepo zelje, koje nas nedeljama priziva svojim velikim, zelenim, lepezastim listovima. Ali, ovog puta predstavljam ne svojih ruku delo, već rad moje drage Zorice, moje mame. E, pa evo musake od zelja na njen način, uz posnu pogaču. Napomenula bih, da je ovo u totalu posan obrok, pa Vi, ukoliko koristite recept za druge prilike, slobodno ubacite meso ili već namirnice prema ukusu.

Za musaku:
2 veze zelja
2 šargrarepe
2 glavice luka
1 čen belog luka
1 struk praziluka
1 kašičica soli
1 kašičica suvog začina
malo majčine dušice i bosiljka
1 kašičica belog bibera
200 g pirinča
vode po potrebi
4 kašike ulja

Priprema: Zelje oprati i odstranitu mu središnje zadebljanje tj. drškicu. Očistiti i iseckati ostalo površe, a šargarepu izrendati. Na 3 kašike ulja fino prodinstati crni luk, posoliti, pa kad je izdinstan dodati praziluk i beli luk, još malo dinstati. U to dodati začine i prethodno opran i potopljen pirinač. Isključiti ringlu i ostaviti da se dinsta. Kada je utihnulo, dodati rendanu šargarepu, fino izmešati pa slagati musaku. Nauljiti dno i rubove vatrostalne činije, poređati sloj zelja, dodati sloj fila i tako dok se neutroši materijal, s’ tim da musaka bude pokrivena zeljem. Na nekoliko mesta lagano izbockati listiće (skroz do dna posude), naliti vodom, poklopiti i peći u prethodno ugrejanoj rerni na 200 stepeni C, oko 20 minuta. Pred kraj skloniti poklopac i ostaviti da se musaka malo zapeče.
Sve ovo može se spremati i sa mlevenim mesom u filu, preliveno jajima i mlekom, uz dodatak kiselog mleka, kao prilog. Ma, sigurna sam da sam Vas podsetila na dobro poznato jelo, uz koje su mnogi od nas odrastali.
Još jedan postan, svima dobro znan, receptić koji možete na brzinu i vrlo lako da pripremite, jeste „Tuna-pašteta“. Ja rado jedem tunjevinu i nadam se da ćemo je u budućnosti koristiti slobodno, makar kao do sada. Mada, ionako je sve već kontaminirano, a najviše mi sami, tako da iako unesemo nešto „jaču tunu“ nego do sada, valjda ćemo je „svariti“.

1 konzerva tune
2 supene kašike margarina
2 supene kašike kečapa
soli i bibera prema ukusu
malo peršuna ili sremuša
½ limunovog soka
2 veće kifle

Priprema: Tunjevinu ocediti od viška ulja. Jedan deo tunjevine ostaviti za posipanje preko zalogajčića, a ostatak sitno izmrviti. Sve navedene sastojke fino promešati. Iseći kiflu na parčad željene debljine i oblika, pa ih namazati pripremljenom smesom. Odozgo posuti sa komadićima tune. Aranžirati prema želji.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

4 коментара:

  1. Mnogo mi se dopada recept, ukusan, brz i hranjiv. Pozdrav...

    ОдговориИзбриши
  2. Sarmice od zelja obozavam, dok sam prema onima od kislog kupusa relativno ravnodusna. Ove posne zvuce fino lagano.

    Pastetu od tunjevine sam probala na par nacina, a onda nasla najjednostavniji i meni i dalje najbolji - konzervu seckane tunjevine sa sve uljem sipam u seckalicu (mini chopper), bzzzzz par sekundi i gotovo. Namazem preko hleba, plus mladi beli luk za gristi usput i milina :)

    Pozdravi!

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.