RAŽANI ROLAT SA PEČURKAMA

Nekako ovih dana postavljam jela bazirana, uglavnom, na povrću. Pa, kad sam već u tom elementu, da ne rušim niz:) Evo još jednog recepta za pecivo, koje može da posluži u dane posta, za doručak, ručak ili večeru. Znači, univerzalno. Iskoristiti što više povrća, kao da je postala moja mantra, koju ponavljam čitavo proleće. Otkud znam šta me spopalo, što bi rekli, al' čini mi se da iz godine u godinu sve više prostora u mojoj ishrani zauzima "zeleniš". To nije loše, gledajući s' više strana - zdravo je, a i isplativo. Naročito u doba SEK-e. Ma, ja od kad znam za sebe uvek je neka SEKA! 'Ajde više, neka dođe neki BATA, pa TATA, MAMA. Ima prostora za te nazive. E, bogat je rodoslov nazivima svojaka, a kad stignemo do kurajbera - tu ćemo stati, sto posto! Do tada, živi bili, pa videli:) Uglavnom, za pitu je potrebno:

250 g ražanog brašna
200 g belog brašna
10 g svežeg Alpha kvasca
3-4 dl mlake vode
0.5 dl ulja
1 kašičica šećera
1 kašičica soli
4 kašike ulja
300 g šampinjona
1/2 veze zelja
1/2 struka praziluka
6 listova sremuša
1 kašičica soli
1/2 kašičice bibera
malo vode za premazivanje vekni 

Priprema: U malo vode rastopiti kvasac, sa šećerom. Zamesiti testo od mešanog brašna, soli, rastopljenog kvasca i ulja. Po potrebi dodavati vode, polako, jer integralno testo ume da bude ređe od običnog, zato postepeno dolivati vodu. Ostaviti testo da nadođe, prekriveno pamučnom krpom. Za to vreme pripremiti fil za pitu. U ugrejano ulje dodati tanko isečen praziluk, posoliti i prodinstati, pa zatim dodati tanko sečene šampinjone i listove sremuša. Sve začiniti i nastaviti dinstanje. Kad voda od pečuraka uvri skloniti sa ringle. Nadošlo testo blago premesiti i podeliti na dve jufke (kravajčeta, loptice). Svaku rastanjiti oklagijom na debljinu oko 0.5 cm, pravougaonog oblika. Na jednu stranu testa poređati oprano zelje, zatim naneti fil od pečuraka, zamotati ivice ka unutra i urolati testo. Ređati na blago pouljen pleh i ostaviti desetak minuta da odmori. Nakon toga premazati vodom obe vekne i peći u ugrejanoj rerni na 200 stepeni C, 20-30 minuta (bocnite čačkalicom; vreme pečenja zavisi od šporeta). Izvaditi iz rerne i sačekati da se malo prohladi. Seći na kriške željene debljine i servirati uz prilog po želji. 

Pita je odlična i sutradan, mekana kao da je tog trenutka pečena. Ovo može biti odlično predjelo ali i glavno jelo. 

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

4 коментара:

  1. Nale, znaš šta si dobila! Čuveni italijanski sendvič Stromboli koji nikako da napravim! I pita i pecivo i senvič u jednom! Treba iskoristiti sve što raste iz zemlje, dok ne pozelenimo!

    ОдговориИзбриши
  2. To mi zovemo slana štruca. Super mi je ideja i sa kupusom i šampinjonima i jako podesno za izlete. Sljedeći put ću napravit ovu verziju.

    ОдговориИзбриши
  3. Eto dokaza, drage moje, da je sve vec izmisljeno i da je neko pre nas dosao na istu ideju! U svakom slucaju, ukusno je, bez obzira kako se zove:))) Veliki pozdrav obema

    ОдговориИзбриши
  4. Pita je odlična ! Sastojci mi se baš sviđaju i jako dobro si je napravila. Povrće je i kod mene sve češće na jelovniku, sada ga dosta i ima a biti će ga još i više, svježeg i lijepog i šteta je to ne iskoristiti.

    ОдговориИзбриши