PILETINA SA LEBLEBIJAMA, SPANAĆEM I NJOKAMA

Za ovo predstavljanje neću pisati mnogo, jer smatram da će recept držati svu Vašu pažnju.

1.5 kg pilećeg mesa
2 supene kašike soli
2 supene kašike suvog začina
1 supena kašika slatke aleve i
1 supena kašika ljute aleve paprike
1 kafena kašika mlevenog bibera
1 limun
vode po potrebi
ulja po potrebi

250 g leblebija
300 g obarenog spanaća
1 glavica crnog luka
2 čena belog luka
2 kafene kašike soli
1 dl jogurta
2 supene kašike gustina
0.5 dl ulja

4 veća krompira
200 g brašna
2 jaja
2 kafene kašike soli
100 g putera
vode, ulja i soli (za kuvanje) po potrebi
4 struka mirođije

Priprema: Pile tranžirati, pa na nauljenu vatrostalnu posudu ili tepsiju rasporediti meso, začiniti, dobro uvaljati sa svih strana i dodati limun nasečen na kolutove, naliti sa malo vode, tek da prekrije dno posude i peći u ugrejanoj rerni na 250 stepeni C, oko 20 minuta. Zatim, okrenuti meso, ponovo dodati vode da prekrije dno, ukoliko je potrebno i nastaviti sa pečenjem još desetak minuta na 200 stepeni C. Spanać možete obariti i dan ranije, ocediti i ostaviti u frižider. Leblebije potopiti prethodne noći i ostaviti da odstoje. Ocediti od vode, proprati 2-3 puta i staviti da se kuvaju. Kuvati desetak minuta na najvišoj T, odstraniti vodu i malo proprati mlakom vodom. Na blago ugrejanom ulju propržiti sitno isečen crni luk, posoliti i dodati gnječen beli luk, pa sve fino izdinstati. U tako pripremljen luk dodati leblebije i spanać. Fino promešati i dodati jogurt u kome je rastvoren gustin. Ostaviti sa strane na toplom mestu. Obaren krompir propasirati pa u to dodati brašno, so, puter, jaje i zamesiti fino testo. Voditi računa da ne bude tvrdo. Testo razvući u valjkasti oblik, pa nožem seći što manje parčiće. Dobijene parčiće razvaljati na krupnoj strani (za jabuke) rende u još duže valjčiće, pa ih ređati na pobrašnjavljenu površinu ili tacnu. U veću šerpu nasuti dosta vode, pa kad provri dodati soli i malo ulja. U kipuću vodu spuštati njoke i kada se izdignu na površinu, rešetkastom kašikom ih vaditi u puterom premazanu posudu, dodati malo putera u njih, promešati i posuti seckanom mirođijom. Pripremljenu hranu servirati toplu i dekorisati po želji.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

13 коментара:

  1. Fantastično, Nale! Obožavam slanutak,a tvoja kombinacija govori tisuću riječi! Svaka čast na domaćim njokima :)

    ОдговориИзбриши
  2. Pa vi ste uživali kao u najboljem restoranu. leblebije nisam koristila i stalno se spremam da ih kupim i uvek zaboravim. Kod nas se tako malo koriste. Vidim da ih po inostranstvu ima konzerviranih, ali lepše je kad ih čovek sam spremi. danas sam kinou prvi put koristila u salati Mirjaninoj i oduševljena sam. Treba promeniti malo naš tipičan jelovnikm i navići ljude na nešto drugačije a zdravo.

    ОдговориИзбриши
  3. Nasla sam vas na "Emma's Lunch"...i vidim da ste nasi!!

    Ja sam iz Kanade...mama ce sve probati. :)

    xo
    Suzi aka babymama
    avagracescloset.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala svima, zaista sam uzivala i spremajuci i klopajuci :)
    Babymama, dobrodosli. Svratite kad god imate vremena - mi smo nasi:) S velikim zadovoljstvom cu Vas posetiti.

    ОдговориИзбриши
  5. Kako fenomenalno izgledajuci obrok!
    Zamisljam kombinaciju ukusa - moje putovanje Balkanu me je podsjetilo na prave ukuse. Spinat nije tako ukusan ovdje, ni sampinjoni...ni mnoge druge stvari.

    ОдговориИзбриши
  6. Odličan recept ! Ovo mi se jako sviđa, super kombinacija, super pripremljeno. Svakako ga bilježim !

    ОдговориИзбриши
  7. eh, da mi je sad ova porcija za večeru... super recept :D a slika fantastična !

    ОдговориИзбриши
  8. Apsulotnu predivno.Sve volim leblebije spanac njoke..odlicna kombinacija.Nisam ovo ovako probala ali obavezno cu.

    ОдговориИзбриши
  9. Nale moja, ovo bi komotno mogla da budu dva fina rucka, kombinacija mi je interesantna jer na ovako nesto nismo navikli (mislim na leblebije sa spanacem;)), ali kad ti kazes da je dobro onda moram da ti verujem...batacici su jako fino ispeceni!;)))

    ОдговориИзбриши
  10. Ovo nije humano! Nemam ni spanać ni leblebije ni meso- a sad bih počela da kuvam :)

    ОдговориИзбриши