ZAPEČENE TIKVICE SA BEŠAMELOM

Tikvice bih mogla jesti tokom cele godine, ali nažalost ne samo što ih ne mogu koristiti cele godine, već ne pripremam tikvice baš na milion načina. Samo standardno, u pet-šest varijanti i tako već godinama. A, zaželela sam se novog ukusa... Volim one pohovane, fine, slasne ali kad pomislim koliko ulja upiju i koliko se moram baktati sa njima, uhvati me nervoza, odustajem! Krenem tako da listam po netu šta tu ima i šta se tu može. Na kraju se odlučim za ovaj recept, koji sam malo modifikovala i evo kako je ispalo u mom izvođenju.

3 srednje tikvice
150 g trapista
so za tikvice
origana, bibera i mirođije prema ukusu
1 supena kašika pavlake
2 jaja
Za bešamel:
3 supene kašike ulja
25 g putera
2 čena belog luka
5 dl  mleka
3 kašike brašna
2 kašičice soli
½ kašičice muskatnog oraščića
  
Priprema: Za bešamel, na srednje zagrejanom ulju i puteru propržiti fino iseckan beli luk. Čim počne da dobija boju, dodati brašno i mleko, sve vreme mešati, vodeći računa da ne bude previše gusto. Posoliti i dodati muskatni oraščić, pa sve opet promešati. Od bešamela odvojiti 2-3 kašike za kasniju pripremu. Tikvice dobro oprati i iseći na kolutove, posoliti i ostaviti da odstoji 20-30 minuta. Dno vatrostalne činije premazati sa malo maslaca, pa početi sa ređanjem tikvica. Na tikvice dodati bešamel, origano i narendan trapist. Zatim, ponovo ređati tikvice, dodati bešamel, sitno seckanu mirođiju i rendan trapist, pa sve ponavaljati dok ima materijala, vodeći računa da se origano i mirođija smenjuju po slojevima. A, poslednji sloj ostaviti samo sa tikvicama i blago posoliti. Peći u ugrejanoj rerni oko 30 minuta, na 200 stepeni C. Posle 20 minuta pečenja, tikvice preliti smesom od umućenih jaja, bešamela, pavlake, soli i bibera, pa vratiti da se zapeče, još desetak minuta. 

Ovo jelo se može služiti toplo ali i prohlađeno. Lično, više volim kada se prohladi, jer se tada jako dobro osećaju svi ukusi, a dominira, naravno, tikvica.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

13 коментара:

  1. I ja bih i jedem tikvice cijele godine. Naravno, najviše kada im je sezona u mojem vrtu. ovo je odlična ideja da zaista malo promijenimo. Jako, jako fino.

    ОдговориИзбриши
  2. Izgleda vrlo fino, nesto novo i drugacije od onoga kako obicno pravimo...sad je tek pocela sezona tikvica i sigurno cu isprobati na ovaj nacin.:))

    ОдговориИзбриши
  3. Odlično, volim tikvice, umak i volim kad je zapečeno..Jako dobro!

    ОдговориИзбриши
  4. Tikvice u basti imam i to u dve boje..a sad im je jso vreme.Tako sada cu da im javim da cu ih uskoro po ovom receptu..zapeci;))

    ОдговориИзбриши
  5. Predivno izgleda, kao što kažeš tikvice bih mogla jesti tokom cele godine i to tri puta dnevno u sto varijanti a ova tvoja mi se baš dopada!!! Navrati kod mene mila za nagradu :)))

    ОдговориИзбриши
  6. Slazem se sa ovim za tikvice - treba nam vise drugacijih recepata, kao npr ovaj tvoj.
    Lijepo 'upakovano'!

    ОдговориИзбриши
  7. Krasan receptić za fino i lagano jelo.

    ОдговориИзбриши
  8. Polako nam stiže sezona tikvica. Svake godine dođe tako kraj letu a ja više ne znam ni sama šta bi pravila od njih. Ove godine, sa vašim blogovima pretvorićemo se u tikvice jer će biti sigurno prefinih recepta!

    ОдговориИзбриши
  9. Hvala vam, dragi moji:) Kao što uvek kažem, volim da vidim vaše komentare, a najdraže mi je kad "ubodem" neki recept koji većini posluži:)))
    # Jaco, hvala na nagradi, rado ću je preuzeti:)

    ОдговориИзбриши
  10. I kod mene se tikvice maksimalno koriste, a ovo je odličan recept za pripremiti ih i u njima uživati. Jako mi se sviđa i jako dobro i lijepo izgleda !

    ОдговориИзбриши