KORPICE, ČORBA, SALATA...

Verujem da svi mi imamo makar nekolicinu fotografija hrane koju smo pripremali a da te fotke nisu još došle na red. E, tako je i samnom. Čekaju, nepotrebno mi zauzimaju prostor i nikako da ih "bacim na ekran". Ispravljam to i ovog puta čistim sve po redu...
Korpice - jako fino i sito predjelo, a možete ga pripremiti i za doručak, pa iskombinujte kako Vama odgovara. Ja ga, u svakom slučaju, preporučujem.

600 g + za rad brašna
1/2 kesice origana
2 kašičice soli
 20 g svežeg Alpha kvasca
1 kašika šećera
2.5 dl mleka
1 dl tople vode
1.5 dl ulja

100 g mortadele
2 viršle
3 supene kašike kečapa
1 jaje
2 supene kašike pavlake
prstohvat soli
bosiljak za dekoraciju

Priprema: U mlako mleko dodati kvasac sa šećerom i ostaviti da odstoji. Kada se zapenio zamesiti testo od brašna, origana, soli, ulja i pripremljenog kvasca. Ostaviti testo da fino nadođe. Kada je naraslo, rastanjiti testo oklagijom i seći na kockice željene veličine. Svaku napuniti iseckanom mortadelom, viršlama i kečapom, pa sastaviti sa svih krajeva, lagano pritisnuti spojene ivice i tako ih stavljati u pleh, u ugrejanu rernu i peći petnaestak minuta na 200 stepeni C. Zatim, umutiti jaje, dodati pavlaku, posoliti. Svaku korpicu preliti ovime i isključiti rernu. Sačekati da se masa zapeče i služiti uz salatu po izboru, ukrašeno listićima bosiljka.
Omlet sa spanaćem je nešto što se kod mene u kuhinji redovno nađe na stolu u toku spanać-sezone:) Omlet toliko zasiti da ne moram da jedem do pola dana... uz, to vrlo je ukusan i zdrav.
3 jaja
3 supene kašike mlake vode
prstohvat soli
1 supena kašika ulja
150 g obarenog spanaća
2 supene kašike pavlake

Priprema: Ove mere dovoljne su za omlet u dvoje:) Umutiti jaja, dodati vodu, so i na sitno isečen spanać, pa sjediniti masu. U ugrejano ulje usuti ovako pripremljen omlet i peći oko 3-4 minuta s’ jedne strane. Tiganj preklopiti većim tanjirom (da ivice tanjira budu šire od tiganja) pa okrenuti omlet na tanjir. Zatim, polako vratiti omlet u tiganj, da se dopeče sa druge strane – lagano, nagnut tanjir prisloniti uz tiganj i pustiti da omlet sklizne u tiganj... Peći kao i prethodnu stranu. Servirati na tanjir, premazati  pavlakom i urolati. Služiti uz hleb ili prepečen tost. 
Fanđo paradajz surba - Brza paradajz supa/čorba 
Ja sam osoba koja obožava da "jede kašikom", tako da su čorbice redovno na meniju... Volim lagane varijante, pa tako ovog puta stiže jedna, može se reći, letnja surba. Brza za pripremu, ukusna i osvežavajuća.

3 šargarepe 
1 paškanat 
½ srednjeg celera 
2 čena belog luka 
1 manja glavica crnog luka 
450 g pelata 
1 supena kašika soli 
1 l vode 
1 supena kašika gustina 
1 dl vode 
rezanci za supu po želji 
pavlaka po želi 


Priprema: Sve namirnice očistiti i iseckati. Prvih šest, tako pripremljenih, namirnica samleti u blenderu. Presuti u šerpu, naliti vodom, posoliti i ostaviti da zakuva. Nakon toga dodati razmućen gustin, mešati dok se sve ne sjedini i sačekati da provri. Po želji, mogu se dodati i rezanci, da bi čorba bila supa, ako tako volite:) Servirati uz pavlaku.

Zahvalna salata je ono što se, uglavnom, tokom letnjih žega može naći u mom frižideru. Naime, ova salata je jako praktična i ne oduzima puno vremena za pripremu (što mi je jako bitno tokom leta), a svaki put me razgali i dobro osveži.
Mere su proizvoljne, zavisi od potrebne količine, pa ih prilagodite svojim potrebama. A, sastojci su sledeći:


krastavac
pavlaka
jogurt
senf
crni luk
beli luk
origano
stari (prevreo) sir ili
kačkavalj po izboru
limun
so
jaje 
malo bosiljka

Priprema: Očistiti povrće i krastavac narezati na kolutiće (ja koristim seckalicu za kupus, jer tako svi budu jednaki). Pavlaku, jogurt i senf fino promešati i po ukusu posoliti. Nemojte da senf nadvalada ostale dve namirnice (pavlaka:jogurt:senf = 3:2:1). Na dno posude staviti malo sira (mrvljenog ili rendanog), zatim kolutiće krastavca (svaki red krastavca, malo posoliti, prema ukusu), naneti preliv, origano, crni luk, beli luk (sitno seckane), pa ponavljati postupak, pred sredinu utrošenog materijala u posudu, sa strane, dodati kolutove limuna (sa svake strane po jedan). Nastaviti slaganje, pa na vrh dodati iseckano jaje, ako je preostalo materijala posuti po vrhu, malo ukrasiti (limun, bosiljak) i odložiti u frižider da se d-o-b-r-o ohladi. Klopati po potrebi:)

Prijatno, dragi moji. Želim Vam dobro leto:)

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

9 коментара:

  1. Sve mi je ovo fino draga Nale, ne znam gdje prvo da gledam :) Ovako u kompletu bi sve ovo bilo prava gozba! Omlet s špinatom mi se jako sviđa, ovih dana sigurno isprobavam!
    Lijep pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Dok sam citala i gledala post,u sebi sam ponavljal:"Mogla bi ja i ovo,ma i ovo..."tako da na kraju sve mogu da jedem !!!:)

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala lepo na ciscenju.Ja cu corbicu i palcinke sa spancaem i onda pevam:Zivooooooot je leeeep:))

    ОдговориИзбриши
  4. Sve si nam fino spremila, mislim da cu one korpice prve isprobati...lepo nam se provedi i odmori i nadam se da cemo se videti ovog leta!;)))kiss

    ОдговориИзбриши
  5. Savršeno :)Najviše mi se ipak dopadaju ove košarice, idealne su za sve prilike :)
    Želim ti ugodno ljeto!

    ОдговориИзбриши
  6. Fantastično sve,divan izbor jela...stvarno ne znam šta bih prvo isprobala,jer sam se raspametila..tebi želim da se ugodno provedeš ovog ljeta i nauživaš:)pusa!

    ОдговориИзбриши
  7. Sve je sjajno, ne bih znala sta bi pre odabrala!Sjajno čišćenje!

    ОдговориИзбриши
  8. Imam desetak+ fotografija koje cekaju obradu i objavu...Nazalost za neke sam i zaboravila po kojem receptu sam radila, tako da cu morati napraviti 'dubinsko' ciscenje.
    Korpice mi se dopadaju najvise, mozda zato sto josh nisam doruckovala!..A mogla bih i omlet?;-)

    ОдговориИзбриши
  9. generalno čišćenje kažeš? E vjerovala ili ne imam jedan folder sa fotkama koje nisam objavila niti obradila i mislim da sad već broji troznamenkastu cifru... kuham i slikam redovito, ali objavljivati ne stižem pa se samo skuplja...
    ovo sve ti je odlično i bilo bi šteta da je ostalo negdje zaboravljeno

    ОдговориИзбриши