HOKUS-POKUS EUROKREM

Nisam ljubitelj Eurokrema, kakav je danas, tako da ga ne koristim često. Međutim, bila sam u prilici da pripremam neke poslastice, za koje mi je trebao baš Eurokrem, i to u većoj količini.
Tako, krenem ja da se preračunavam koliko šta košta i shvatim da pojede ćar vajdu ukoliko koristim kupovni Eurokrem...
Počnem da listam recepte, al' sve od ponuđenog beše mi previše - il' previše mleka u prahu, il'  bele čokolade, il' margarina... Pa, samim tim i cena je varirala, od ne baš jeftinog Eurokrema iz domaće radinosti do papreno skupog. 
I, tako smišljajući, napravim nešto što je vrlo slično Eurokremu. Znači, ukus nije isti kao kupovni ali 98% se podudaraju - onih 2% ostaće mi zauvek van domašaja:) Tekstura fenomenalna, maže se k'o po loju. I, znate onu patinu koju krem ostavi u ustima, kao neki trag peska? E, ovaj ima i to. Ipak, ovaj ima i neku prednost u odnosu na original - verujem da je zdraviji jer ne sadrži sve one E(hej!).
4 jaja
500 g prah šećera
2 dl mleka
250 g putera (može margarin)
180 g brašna
aroma lešnika (po ukusu)
50 g kaká 
Priprema: Brašno sušiti u pećnici 60 minuta, na 50 stepeni, pa prohladiti. Odvojiti belanca od žumanaca. Belanca dobro umutiti, dodati polovinu šećera, nastaviti s’ mućenjem, pa kada je umućeno kompaktno, u to dodati žumanca, drugu polovinu šećera i mleko, te nastaviti sa mućenjem, da se masa dobro sjedini. Masu prokuvati na pari oko desetak minuta (prikazano na donjoj fotki), pa skloniti sa ringle i ostaviti da se prohladi. 
U umućen puter (margarin) dodati prohlađenu smesu, brašno i aromu lešnika, sve sjediniti i podeliti na dva dela. U jedan deo dodati kakao i ponovo umutiti, a drugi deo ostaviti beo. Masu naliti u teglice i čuvati u frižideru. Rok trajanja 15-ak dana.
Od ovih mera dobija se 1.2 kg krema.
Ja nisam stavila punu meru kaká, već samo 15 g, pa je zbog toga boja vrlo blaga.
Naravno, prvi zamorčić ovog eksperimenta bila sam ja... Psst, nikom nisam smela da ponudim, da se ne obrukam! A, šta ide bolje uz Eurokem od palačinki? Pa, zato aj' da obrnem turu palačinki. I, obrnem ja tako turu, bolje reći dve:) Al' ovu drugu nisam sama klopnula. Lepo smo se počastili i svi su bili jako zadovoljni i ni posumnjali nisu, jer ko bi se bavio takvim mislima (o verodostojnosti Eurokrema) dok se iz vruće palačinke sliva rastopljeni Euro-kremčić... 
Isprobala Sanja

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

14 коментара:

  1. Draga Nale, sledeci put da me zoves kad budes ponovo pravila palacinke, i sacuvaj mi malo od tog "home made" eurokrema...jao, kako nas samo mamis!;)))

    ОдговориИзбриши
  2. Nale, a kada se dodaje brašno? Ili nisi napisala, ili sam ja suviše pospana u ovaj kasni sat...

    ОдговориИзбриши
  3. Nije mi nikad palo na pamet da ga pokusam napraviti, a da znas da hocu. Ovdje ga je skoro nemoguce naci, a moji decki ga vole!
    Hvala na receptu

    ОдговориИзбриши
  4. Hahah i meni i meni.Podseticu te na ovo ako da Bog da se sretnemo:)))

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala svima :))) Biće za sve vas:)

    Maxivida - hvala ti što si mi skrenula pažnju;))
    Eto, čitala sam ga dva puta pre nego što sam pustila post, al' izostavih opet nešto;( Ispravila sam...
    Brašno se dodaje u smesu umućenu sa puterom(margarinom)kada i aroma.
    HVALA TI:))))

    ОдговориИзбриши
  6. Vjerujem da je kremica slična eurokremu i da je ukusna.
    Ne znam koliko ti je godina, na slici izgledaš vrlo mlada. Ja ne mogu ocijeniti da li se kvalitet današnjeg Eurokrema mnogo promijenio u odnosu na onaj uz koji je odrasla moja generacija. Čini mi se da Eurokrem nikada nije imao neku standardnu kvalitetu niti jedinstven okus (naročito bijeli dio). Znalo se i ranije dešavati da bude tvrd da se ne može mazati ili pak savršeno kremast, to je zavisilo i od pakiranja, pa ona mala pakiranja od 25g su uvijek bila sa tvrdom "kremom2 i više su mi ličila na pločice.
    Eurokrem mi je daleko najbolji od kremova koji su se proizvodili u bivšoj Jugi. Slovenački Viki krem ni ono naše grozno čudo Maza iz Agrokomerca nisu Eurokremu bili ni do koljena.
    Radoznala sam i pitam se šta li si pravila sa eurokremom. Očekujem da ćemo i to uskoro vidjeti.

    ОдговориИзбриши
  7. danas na tržištu najsličnije eurokremu koji pamtim je Lino lada, doduše za veće količine je skupa i ja u takve kolače potrpam one jeftine varijante krem namaza, ovo je odlična idjea i zapamtit ću si da je isprobam

    ОдговориИзбриши
  8. Selma, hvala puno.
    Imam trideset godina. Pamtim i Kinderladu, Linoladu, Eurokrem... ma, svasta je bilo u ponudi i sve mi se dopadalo (kao maloj), ali smatram da je samo Kinderlada bila kontinuirano kvalitetna. Potpuno se slazem sa tobom kada kazes da je eurokrem znao biti tvrd i ne bas dobrog kvaliteta.
    Aaaaha, radoznala si, radoznala;)) Pa, potrudiću se da prikažem neki naredni put;) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  9. Predivno Nale, baš mi se sviđaju ovi slojevi koji fino bijeli dio odvajaju od tamnijeg :) Da je zdraviji, to sigurno, a da je fin - sigurno ga ne bih odbila jer stvarno dobro izgleda, a i receptić mi se sviđa :)

    ОдговориИзбриши
  10. Baš si me nasmijala s ovim postom. Sviđa mi se tvoj eurokrem, sigurna sam da je zdraviji od onog standardnog (punog E(ova :))

    ОдговориИзбриши
  11. Pa da znas da si me ubjedila da probam da napravim :-) Meni je problem naci eurokrem. Dostupna mi je Nutela i daleko od toga da je ne volim ali se zaista uzelim eurokrema. Jos ako kazes da je 98% slican pravom eurokremu oko onih dva posto se nikada ne bih ni potrudila :-)

    ОдговориИзбриши
  12. una verdadera delicia suave una receta gourmet muy especial me encanta,cariños y abrazos.

    ОдговориИзбриши
  13. Joj pa kako bi se sa ovim obrukala ? Meni izgleda jako dobro tvoj eurokrem, a obzirom na sastojke i kako si ga pripremala vjerujem da si na onih 98%, i to je dovoljno, ostalih 2% su vjerovatno oni E i ostali dodaci i pojačivaći okusa koje ne želimo :). Bravo za ovaj "eksperiment" !

    ОдговориИзбриши