MAK KOCKE

Miris maka mogu i u snu da osetim... Sećam se, od ranog detinjstva obožavam kolače sa makom. Tada su najčešće pravljene samo štrudle sa makom, ali kako, hvala Bogu, sve napreduje, tako vredni i domišljati gurmani i gurmanke stvaraju niz varijeteta na temu ove namirnice... Volim ja svoje hokus-pokus faze – bez toga nikako ne umem da živim, ali svaki izlet u nepoznato ponovo me vraća na dobre, doAmaće, proverene i jednostavne recepte, čije lepote delim sa Vama kroz nekoliko proteklih postova. Ovaj kolač često se nađe kod nas u kući, ali nikako da se setim da i njega treba predstaviti. Sve mislim, jednostavan je i mnogi su ga već videli... Ali, njime baš upotpunjujem ovu temu o starim jelima. On ne datira iz daleke, daleke prošlosti ali nikako ga ne mogu svrstati u neke fancy schmancy poslastice... Bitno, kvalitet poseduje, a sad ko „pati“ od noblesa – izvin’te al’ ja više volim ’vako. Uvek kad pripremam kolač setim se Marije, koju nisam imala prilike da lično upoznam, ali njeni recepti i ljubaznost kojom me je prihvatila učiniše svoje. Marija je, vremenom, stekla moju naklonost. Nije ovo jedini recept koji sam isprobala, a čiji je Marija autor – evo još jednog, doduše, davno postavljenog, za slane zanimacije. Mnoge nisam ni uslikala, ali biće prilike... Maki, hvala ti, gde čula i gde ne čula:)
1 jaje

180 g šećera

2 dl ulja

2 dl mleka

180 g mlevenog maka

250 g brašna

1 prašak za pecivo

prah-šećer za posipanje

ili 

100 g čokolade

100 g margarina/putera

10 kašika mleka

10 kašika šećera 


Priprema: Umutiti jaje, dodati šećer pa nastaviti s' mućenjem smese, dok ne bude svetlo žute boje. Dodati mleko i ulje, fino izjednačiti, a zatim dodati mak i sve fino umutiti - voditi računa da ne ostanu grudvice od maka. Na kraju dodati brašno i prašak za pecivo - sjediniti i preliti u pleh (20x30) obložen pek-papirom. Peći u ugrejanoj rerni na 250 stepeni C prvih desetak minuta, a zatim smanjiti na 200 stepeni C, dok se ne odvoji sa svih strana. Ohladiti, iseći i posuti prah-šećerom.  U originalu, kolač je sa čokoladnom glazurom, gde se navedeni sastojci istope i dobro sjedine, pa se kolač time prelije. Probala sam i tako - odličan! Mi više volimo sa prah šećerom, pa zato često tako i pripremamo.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

13 коментара:

  1. Mak moze uvijek i u bilo kojoj formi. Ovakvi jednostavni recepti su uvijek dobrodosli, jer svi mi ponekad zelimo nesto brzo i jednostavno.

    ОдговориИзбриши
  2. Slažem se sa Jasnom. Uvek i u svakoj kombinaciji mak. Doduše nikad ga nisam koristila jer dragi ne voli, a ja bi sve smazala, pa kad se poželim mama nešto spremi. Mama mi je skoro rekla da treba voditi računa o kvalitetu maka. Nije svaki isti, tj. većina je jako gorka i treba kupovati, ako se može do Merkatora ili sličnih prodavnica, vakumirani mak, mislim da reče u nekoj alu vakum pakovanju. Kada je na meru onda zna da bude baš gorak, tj. da ne treba štedeti na maku. Nemam pojma, jer nisam radila sa njim, ali ona je iskusna. Znaš li da je mak zabranjen u većini zemalja za upotrebu. U Holandiji se može kupiti samo pakovanje od 10g. Lepo čitaš deset grama. Toliko o liberalnoj zemlji! Valjda su neka deca nekada davno nešto mućkala od maka. Zamisli!

    ОдговориИзбриши
  3. Ooo, moze sve sa makom, i kolaci i strudlice, ne biram!;))) Do nedavno se nije mogao kupiti mleveni mak u vakumiranom pakovanju, pa je onda bila muka ziva dok se to samelje na masini za mak, kad se samo setim...snalazili smo se tako sto smo narucivali od rodbine iz Vojvodine, pa kad neko dolazi onda nam ponesu 1-2 kg samlevenog maka, pa to cuvam u zamrzivacu.;)) Sada se moze naci u gotovo svakoj prodavnici, fino smaleven i zaseceren, samo se bucne u testo...i posle uzivas!;)))
    p.s. evo, ja otvorila prozor, a ti samo zamahni jako i dobaci jednu kockicu sa makom...;D

    ОдговориИзбриши
  4. Vidim da smo se skupili na jednom mestu:))) Makoljupci smo mi!!!
    Jelo, ja ne bih mogla živeti u tim zemljama sa zabranom maka, to je sigurno:)))
    Lanči, hvaaaataaaaj! Pazi, teško je - dobacujem ti sa sve plehom:)

    ОдговориИзбриши
  5. Najjednostavniji kolaci su najukusniji :)

    ОдговориИзбриши
  6. Presočno izgleda!! Ja sam tek od nedavno zavoljela mak, ali mogu ti reći da si ti za makom luda isto koliko i ja za limunima :) Predivno!!

    ОдговориИзбриши
  7. I ja sam veliki makoljubac... Mak može uvijek i svakom prilikom. Ove kocke izgledaju odlično, slično ih pravim i znam da su preukusni! Predivno!

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман03. јун 2011. 11:02

    Nale hvala:))) Skoro da nemam reci, stvarno predivan i dirljiv tekst, odusevila si me... Sve radim iz ljubavi i najdraze mi je kada se moji recepti probaju i kada su oni koji probaju zadovoljni.
    Uvek zelim da pokazem da je lepota u jednostavnosti. I u kolacima i u zivotu. Hvala ti za ove prelepe reci, i za sve sto si do sada probala i ovako divno prezentovala. Cast i zadovoljstvo mi je da sam te upoznala a nadam se da se i stvarno vidimo jednog dana:)
    Nisam znala za ove tvoje strane, lepo si ih uredila, zelim ti uspeha i pozdravljam tebe i tvoje posetioce:)

    ОдговориИзбриши
  9. Maki, dobrodošla! Hvala što si se odazvala mom "pozivu"... I ja delim isto mišljenje - lepota je u jednostavnosti, takav je i svet oko nas, samo ga mi dodatno komplikujemo:)))) Zadovoljstvo je pronaći dobre i iskrene ljude. Nadam se susretu:)
    Hvala ti na lepim željama i pozdravima:) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  10. Super kolač od maka. Volim ove jednostavne kolače koji su mi ujedno i najbolji, puni okusa i mirisa.

    ОдговориИзбриши
  11. Mak obožavam,njegov okus tako specifičan daje predivne arome kolačima,i ovaj kolač vjerujem da je predobar,jednostavan je i u tome je sva njegova posebnost...pozz draga!

    ОдговориИзбриши