PAVLOVA & LEMON CURD

Ovih dana završavam sve što moram jer uskoro napuštam svoju jazbinu. U želji da ispratim svakog od Vas u novim objavama, ipak ostane nešto što ne mogu da postignem i izvinjavam se... Mada, trudim se ljudski. 
Pošto je glavni razlog onoga što sledi moje odsustvovanje, nemojte mi zameriti što ću Vas malo izbombardovati receptima. Prvo na redu je moja neuspela (o, da - baš tako) izvedba Pavlove.
Nisam znala šta da radim - računam, ako ne postavim ovo, glupo je prema Maji. Imam utisak da je neću podržati, a žena zaslužila. Ovo je totalno subjektivni osećaj, što je moje apsolutno pravo:) Ako postavim, neko će da se zgrane i prekrsti misleći da nisam nikad ni pročitala recept za Pavlovu. Ipak, lakše je ovo drugo, te se ja odlučih na taj korak i tzv. doprinos Kuvarijacijama. Unapred, ljudi moji, izvin'te-izvin'te.
Kada sam (u daljoj prošlosti) upoznala čari "Španskog vetra" godinama se nisam odvajala od ove torte, što je uzrokovalo i nekoliko kg viška:) Ma, šalu na stranu, zaista je to bila jedina torta koju sam konzumirala (Čuj, "konzumirala"!? - prigovara moja savest i nastavlja - Reci ljudima da si je mažnjavala!) tj. sa uživanjem klopala sve dok mi nije dosadila toliko da je proteklih 6-7 godina nisam ni jednom napravila. A, šta sa ovolikim uvodom? Pa, hoću reći (ali mi ne ide od ruke) da beze kore obožavam, pa sam mislila da ću fino uživati u Pavlovoj. Nije da nisam, ali kada znate da niste 100% potrefili stvar sve pruža mnogo manji užitak, zar ne?
Prenosim recept:
Sastojci:
5 belanaca
250 g šećera

250 ml slatke pavlake (može i više)
1 kašika šećera

1-2 kivija
oko 100 g jagoda
oko 100 g borovnica

Postupak:
1. Belanca i šećer umutiti u čvrst šne. Na papiru za pečenje nacrtati krug željene veličine, recimo 20-ak cm u prečniku. Okrenuti papir da strana na kojoj ste crtali bude dole, pa rasporediti šne. Lopaticom dizazi ivice da se dobije oblik činije, mada nije obavezno
2. Peći na 150°C bar sat vremena, ili malo duže, dok se kora skroz ne osuši. Nije strašno ako popuca, jer ta spoljna površina jeste krckava, i krta.
3. U udubljenje sipati slatku pavlaku koja je umućena sa kašikom šećera. Ne treba više, jer je kora jako slatka, a umućena pavlaka treba da ublaži ovu slast. Preko poredjati iseckano voće. Ohladiti i poslužiti.
Napomena: Kora/puslica krcka dok je sveža, posle će u frizideru da omekša, mada će ivica ostati krckava i sutradan. Sredina puslice postaće meka, kao sundjer.
Sve je rađeno po receptu, s' tim što sam koristila kajsije i lemon curd. Ovo je bila zaista lepa i osvežavajuća poslastica, ali ne tako fina, kakva bi Pavlova trebala biti!
   
Sreća i umeće za lemon curd bolje su me poslužili:) Ovo je jako fina, osvežavajuća stvar, koju sam koristila i kao dodatak hladnoj vodi - 1 kašičica i 3 dl vode, promućkati i super... 

Prenosim recept:
2 limuna (sok i korica)
2 jajeta (ovlas umucena)

220g secera

60g putera

Limunov sok i koricu, secer i jaja stavite u serpu i mesajte dok se secer ne otopi. Stavite serpu na tihu vatru (kod mene 1, 5 od 3) i mesajte drvenom kasikom-ne dozvolite da prokljuca.  Kuvajte dok masa ne pocne da se zgusnjava i da oblaze zadnji deo kasike (3-7 min). Skloniti sa vatre, dodati margarin narezan na listice i mesati da se otopi. Procediti kroz cedaljku za caj u sterilnu teglicu i zatvoriti, te staviti u frizider kad se skroz ohladi. Potrosite u roku od 2 nedelje (kod mene je toliko stajao i bio je ok).

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

16 коментара:

  1. Pa meni izgleda da ti je baš lepo uspela, i ne vidim šta nisi potrefila, osim ako ti se ukus nije dopao. Ja beze kore nešto ne ljubim, tj. rado ih uvek preskočim, ali kako vreme prolazi i to je počelo da se menja.

    ОдговориИзбриши
  2. Nale, a zasto smatras da ti nije uspela? Meni ovo deluje jako dobro!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam obema. Evo sto nisam zadovoljna - nije se spustio vrh i nije ostala bas kompaktna sa strane, bas je bila krta.
    Ne znam, mozda sam previse kriticna, ali...

    ОдговориИзбриши
  4. Meni deluje skroz uspesno, gledajuci presek. Nisam ukapirala ovo sto kazes za vrh, da se nije spustio, milis, nije ti se napravila pukotina i onaj sredisnji deo ti nije upao? Svejedno, ta krta gornja korica padne na onaj meki sundjer, i na kraju izgleda isto kao tvoja, samo su kod mene na obodu uzdignute ivice, ali sredina je bas takva! E sad, ukus je nesto drugo, i ako ti se smucio spanski vetar, ni ovo ne mozes bas voleti.

    Nisam isto shvatila sta mislis pod "nije ostala kompaktna sa strane, bas je bila krta". Mislis da je previse popucala? Ne vidim ni na jednoj slici taj deo kore, ali i treba da bude krta. Ako mislis da je previse, mozda tvoja rerna pece jace, pa se malo presusila? Mada opet, sudeci po onoj sredini koju vidim na slici, ne bih rekla da se presusila.

    Kako god, Pavlova ti je uspela, u "tehnickom" smislu :) A cak i da nije, naravno da treba da objavis, ti pises svoje utiske, to i jeste poenta igre, da svako napise realno svoje misljenje, koji god recept da smo odabrali.

    Hvala sto si ucestvovala, srecan put i odmori se lepo :)

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман21. јун 2011. 23:23

    Nemoj biti samokritična, torta ti je zaista prekrasna, a slika ne laže. Ja bih je tako slatko smazala. Pozdrav od Zore (još uvek imam problem sa prijavljivanjem)!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Jao ala si mi dala ideju sad..da iznenadim neku kivi sa ovom vrste Pavlove.Zna se ona je izumljena bas ovde na NZ i postala je deo tradicije (ikona).Ma super ti je ispala samo sto si ti perfekcionista:)

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Nale, meni ova tortica sasvim fino izgleda, doduse nisam jos radila Pavlovu tako da znem sta me tek ceka, hihih...mislila sam da mozda napravim neku mini varijantu, jer nema posle ko to sve da porucka.;)))

    ОдговориИзбриши
  8. Nale draga meni ti je ovo sve perfektno,ja bih ti rado očistila i zadnju mrvicu sa tanjira..ti si dokazano odlična kuharica i nemaš razloga biti samokritična..veliki pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  9. Dragi moji, hvala vam veliko na lepim rečima i zapažanjima. Uvek ste bili objektivni i evo sad se osećam, u najmanju ruku, glupo! Ispade da sam sam napisala "neuspela" samo da bi mi vi rekli "ma, odlična je, šta pričaš!".
    Nisam taj tip, i stvarno mi je neugodno što sam možda preterala sa samokritikom. Zaista, nisam osoba koja treba na ovim stranama "hrani svoju sujetu" i ako mi kažete da je ovo OK, onda neka bude OK.
    P.S. Bilo je u mom "kulinarskom stažu" puno trenutaka kada ja kažem da mi nešto nije uspelo a ljudi oko mene zadovoljni. Istina je da sam sebi najveći kritičar...

    SVE VAS PUNO POZDRAVLJAM I ZAHVALJUJEM NA PODRŠCI!

    ОдговориИзбриши
  10. Nale samo uporedjivanjem recepata i fotografija mozes doci do, za tebe, zadovoljavajuceg rezultata :)

    Novozelandska istoricarka je prikupila preko 600 recepata torte Pavlova pa mozes misliti, u izvodjenju hiljade poslasticara i milione ljubitelja kulinarstva, koliko je to siroka paleta :)
    Draga moja Nale to sto si samokriticna je veliki plus, jer se samo tako napreduje, ali nemoj biti mnogo stroga prema sebi :*

    http://tinyurl.com/5vkyg9f

    Ovo sto kazes: "nije se spustio vrh" uopste ne bi trebalo da te brine jer to dobroj torti
    "Pavlova" ne bi trebalo ni da se desi :)

    Poenta tortice je da sami od beze-a napravimo "gnezdo" a da ono daljim postupkom-pecenjem ostane u tom obliku koji smo mu "namenili".
    To da torta treba da ostane kompaktna da se ne skljoka i ne popuca je OK jer kora sa spoljasnje i unutrasnje strane, pri preseku, ima istu strukturu i boju tj. blistavo belu a kora iako suva nije krta i lomljiva, lako se sece a secenjem ne puca.
    Hocu da kazem da se to postize isusivanjem kore na niskoj temperaturi sto joj daje podjednaku strukturu i boju u celosti, o svezosti namirnica i nacinu pripreme da i ne govorim..

    Ovo o cemu pricam je preporuka cuvene francuske kulinarske skole "Le Cordone Bleu" pa ko im veruje, npr. kao ya, tako radi ;)

    Poz.

    ОдговориИзбриши
  11. Spolja i iznutra kora NIKAKO ne treba da bude ista po strukturi. Već spolja krcava, iznutra meka.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. meni ovo super izgleda, s guštom bih pojela!

    ОдговориИзбриши
  13. Hm, bila sam sigurna da sam ti kuckala komentar? Brljavim opasno u zadnje vreme ...

    Elem, sta ono htedoh pitati, na koji si precnik razvukla sne? jer ako si tih 5 belanaca stavila na vise od 20cm onda je sasvim normalno da dobijes ovu koricu - klasicnu beze. Znam zato sto sam nesto slicno napravila pri prvom pravljenju Pavlove. Ako sam nije dovoljno visok, nema cinijice :( Ali sve u svemu odlicno je ispalo, korica ti je skroz uspela. To je ta struktura koja bi trebalo da se dobije na kraju ;)

    ОдговориИзбриши
  14. Torta izgleda lepo ali i ceo blog je sjajan! Prelepe fotografije, mnogo lepih recepata, opisa i propratnog teksta. Svaka čast!

    Jednostavni recepti

    ОдговориИзбриши
  15. Hvala svima, jos jednom, na savetima i podrsci:)))
    Di, drago mi je da si me posetila. Hvala puno na lepim rečima - baš mi znači:)
    Nadam se da ćemo se fino družiti:)

    ОдговориИзбриши