FBI-MIRJANA

Evo nas kod naše nove domaćice, Ruže tj. Mirjane, u okviru FBI igrice, koja potanko istražuje kulinarske blogove, a pokretač ovog špijunskog posla je, ko drugi nego, Maja, divna žena. Ovog meseca izabrana je Mirjanina kuhinja... E, sad koliko ću ja uspešno doprineti istrazi ovog bloga - videćemo. 
Sa Mirjaninim receptima prvi put sam se susrela na Coolinariki. Svojim umećem ostavila je jak utisak na mene. A, kako i ne bi? Žena je zaista vešta i suvi profesionalac. 
Moj odabir za ovaj post jesu: Slani kolač od tikvica i Sladoled od banana.
Pita je vrlo ukusna, a za ovako lepe oblike zahvaljujem se dragoj Jasni.
Međutim, imala sam mali-veliki problem... Naime, iako ne piše da se tikvice cede nakon rendanja, ja sam ih ocedila računajući da tako celokupna masa neće biti previše retka - ali, i uz to bila je. Problem se odnosi na 250 ml brašna. Izmerivši, 250 ml brašna nije dovoljno da pita bude kao Mirjanina (po izgledu). Uostalom, ta količina brašna je bila nedovoljna, naročito ako se sprema sa 4 tikvice. Pita koju sam pravila sa 250 ml brašna izgledala je ovako
i nije bila vazdušasta, ostala je tanka i kao što vidite nema kompaktnost čak ni po površini. 
Ali u drugom pokušaju (prva fotografija), sa više brašna dobila sam nešto savršeno i jako ukusno.
Zadovoljna sam učinjenim i mislim da je potrebna mera brašna za 2 tikvice oko 300 g.
Umesto slanine dodala sam kulen i nisam koristila luk, inače, ostali sastojci su kao i u originalnom receptu, koji prenosim.


Potrebno je: 
4 tikvice  
100gr slanine(sunke)  
1 glavica luka  
1 casa brasna + zlicica praska za pecivo  
5 jaja  
1 casa sira(kao za pizzu)
 ¼ case ulja
soli i bibera-po ukusu

2-4 paradajzica  

(casa=250ml)

Priprema:
Zagrijati rernu na 200C. Obloziti kalup papirom za pecenjei ostaviti na stranu. U vecu zdjelu izrendati tikvice,isjeckati luk,pa dodati u zdjelu i sve ostale sastojke, osim paradajzica,oni su za ukras !Izmijesati smijesu i sipati u pripremljen lim. Paradajz isjeci na kriske ili mali paradajz na pola,pa poslagati odozgo po kolacu. Peci oko 25 minuta.


Mirjana, hvala na divnom receptu. Zaista, je odličan! 
Mislim da se neopaženo potkrala greška... 
Uzgred, više o merama i razlikama suvih i tečnih sastojaka.
E, u ovom slučaju greške nema! Ovaj divan sladoled (bez jaja) odlična je poslastica i budite sigurni da će uspeti iz prve. 
Kad je meni odmah uspeo, znači i početnik u kuvanju biće pobednik! 
Mirjana, podelila sa si sa nama kvalitetnu i ukusnu poslasticu.
Nisam koristila rum. Sve drugo je kao i u receptu. Banane sam, pre pasiranja, polila limunovim sokom. Nakon pasiranja, dodala šećer u prahu i dobro umutila mikserom. Ostavila u zamrzivač i 2-3 puta za 2 sata promešala. Zatim, dodala umućenu slatku pavlaku (250 ml), umutila sve mikserom i ostavila da se ohladi preko noći. Pre nego što krenete u snove, promešajte malo -  sladoled, naravno ;)))) Korpice za sladoled možete napraviti od ostataka oblandi, ukoliko su Vam se zatekle u kući. List oblande isecite na željene oblike, nakvasite (položite između dve vlažne krpe) i ostavite 20-ak minuta da se natopi. Zatim, laganim pokretima oblandu položiti na dno čaše (sa spoljne strane, okrenuta čaša naopako) ili činijice. Ostavite na promaju 30-ak minuta, po toplom vremenu ili 60-120 minuta ukoliko je hladno i vlažno, kao ovih dana. Pre nego što se potpuno osuše, blagim pokretima odvojiti ih od čaša i upotrebiti. 
Čokoladu rastopiti sa malo ulja i ukrasiti korpice ili sladoled, a po sladoledu posuti malo mlevenih lešnika. 
Najprijatnije od svega - sladoled nema ledenih kockica (obavezno mešajte, kao što je rečeno). Kremasto zadovoljstvo, u pravom smislu.
Divan recept, naročito ukoliko volite banane. Uz to, sladoled je i ekonomičan. Od ove količine dobije se više od 700 g sladoleda.
Prenosim Mirjanin recept
Potrebno je: 
3 banane
2 zlice limunovog soka
1 zlica bijelog ruma(nije obavezno)
115 gr secera u prahu
400ml vrhnja za kuhanje
Priprema: U blender staviti ociscene banane i prliti limunovim sokom,pa napravi kasicu.Dobivenu kasicu propasiraj u pire i dodaj secer u parhu. Napraviti slag od vrhnja za kuhanje pa ga lagano rucno umijesati i sastaviti. Sipati u dobro ohladeni stroj za sladoled i zavrsiti zgotovljavanje. Sloziti ga u prikladnu posudu pa u zamrzivac.ILI Kada ste spojili pire od banana i secer,tada smijesu sipati u peikladne posudice ili jednu posudu i ostaviti na 2 sata u zamrzivac. Nakon toga hladenja,ponovo napraviti pire,najbolje pomocu blendera,pa dodati slag od vrhnja i sve vratiti u posudice i ponovo u zamrzivac dok se ne stegne.zamrznuti sladoled zatvoriti prikladnim poklopcem.Posluziti u casama uz voce,umake ili uz kolac. 

Mirjana, ima kvalitetne recepte, to svi znamo i zato nastavljam da se motam po njenoj kuhinji;)

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

18 коментара:

  1. Mislim da bih ja ovo mogla lako izbirati:)Super izgleda i kod nje i kod tebe;)

    ОдговориИзбриши
  2. Da je Mirjana vješta kuharica, znamo, ali Nale, to se definitivno i za tebe može reći!! I pita i sladoled izgledaju fenomenalno! Divno.

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav Nale, odlicne su ti ove "zvezdice" od tikvica, a moze malo i od tog sladoleda da se proba, ako jos ima...jeste da je danas ovde nesto hladno i naoblaceno, ali sladoled uvek mooooze!;)))kiss

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala, draga Dzoli ;)
    Tanja, Mirjani sve pohvale a tebi puno hvala što ceniš moje "kulinarske poduhvate" ;)))Pozdrav
    Lana, nemoj da pitaš - navali;) Za tebe će uvek da se nađe... Kisi-kiss

    ОдговориИзбриши
  5. Šta god odabrala s Mirjaninog bloga, nećeš promašiti. Recepti odlični, a prezetacija još bolja. Vidim da je ovo što si odabrala super ispalo i vjerujem da si bila zadovoljna. Eh, da mi je liz sladoleda!

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Nale prekrasno ti je sve,toliko krasan izbor recepata,a za Mirjanu znam da ih ima itekako..vjeruj mi skromno bih probala od svega po malo..velika pusa!

    ОдговориИзбриши
  7. Na Mirjaninom blogu je veliki izbor dobrih stvari, a i tvoj izbor je odličan. Hvala i za ovu uputu za pravljenje korneta. Dobro će doći ovoga ljeta.

    ОдговориИзбриши
  8. Prvo se malko osolimo sa divnim slanisem i to u divnom obliku,pa se onda zasladimo sa preukusnim sladoledom.Super si odabrala draga Nale:))Pozdrav Da li ides na okupljanje u nedelju?

    ОдговориИзбриши
  9. Κάθαρσις, sladoledic je medic, veruj... evo, da sam blize donela bih ti malo ;)
    Nely, hvala ti od srca... joj, što me raduje kad "tražite" da probate ono što predstavim;))) KISS
    Snježa, Mirjana ima puuunoo dobrih stvari, istina:) Raduje me što ti se dopadaju korpice:) Pozzz
    Maja, hvala ti draga moja - samo se posluži, to volim;))) Ja bih, ali ne znam i dalje ništa konkretno o tome, čekam uputstva;) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  10. Odlično si odabrala, i super ti je ispalo!!!

    ОдговориИзбриши
  11. Super izbor Mirjaninih recepata si napravila. Slani kolač od tikvica ti usprkos problemima izgleda odlično, a sladoled je jednostavno fantastičan !

    ОдговориИзбриши
  12. Ja bi se definitivno preselila kod Mirjane, ali njoj samo trebaju još jedna usta da ih hrani. Sve mi se dopada.

    Možda je caka sa ovim tikvicama činjenica da su njene tikvice bile male, ili je možda odstranila seme pre rendanja. I kod nas se tikvice razlikuju pa nikad nije isto kad se pravi. Ovaj sladoled sam videle kao i pozitivne komentare žena, a bilo mi je smešno da su kod njih tada banane bile skupe, a kod nas eto opet su banane najjeftinije voće na pijaci. Gde god baciš pogled sve je 200, 300dinara po kilogramu. Strašno. Jedva čekam sezonu lubenica, pa da se najedem ko čovek voća. Uvek u ovom periodu ostanem gladna voća.

    ОдговориИзбриши
  13. Volim "tikvicaste" recepte, pa mi se tvoj izbor dopada. Da nisi spomenula problem sa tikvicama ne bih nista "provalila". Meni ono u tepsiji izgleda odlicno!

    Mirjana ima toliko divnih recepata i ima ih kolicinski dosta, pa je ovaj krug jako zanimljiv.

    ОдговориИзбриши
  14. Predivno Nale!! Odličan izbor namirnica! Sladoled ti tako divno izgleda :)

    ОдговориИзбриши
  15. Divan odabir namirnica draga Nale! Ne mogu virovat da sam propustila ovaj recept za sladoled od banane! Tvoj izgleda divno :)

    ОдговориИзбриши
  16. nista se Nale ne brini za kolac od tikvica..ja stavim bas tako kako sam napisala,ali ih nikada ne vazem :(,prvom prilikom i to cu da uradim!!!
    eto zasto mi se svida ovako isprobavanje recepata,kada mislim da sam sve napisala,opet ispadne "greska"!!
    Uvijek koristim duge tamnozelene tikvice(ne one svjetle u obiku kruske),a kolac pecem u manjem plehu i bude dosta socan,za muffinse ostavim da se potpuno ohlade..sve u svemu Hvala ti na istrazivanju,ukazala si mi na moje propuste!!!:)

    ОдговориИзбриши
  17. Brankić, Jeco, Ana, Majo, Mirjana, Jasna hvala puno na lepim rečima i savetima...

    Mirjana, nemoj se molim te mučiti oko merenja, ma tikvice su tikvice. Al' kad si spomenula koje koristiš, tu vidim razliku - ja sam ovog puta koristila svetle ne zelenkaste... one su dosta sočnije (imaju više vodice), mora biti da je tu "greškica";) Ako nešto ispravljaš, samo napiši vrstu tikvica i to je dovoljno;))) Pozdrav i tu sam ja, špijuniram i dalje;)

    ОдговориИзбриши