LETNJE SALATE

Malo je zahladilo, pa se lakše diše. Čini mi se kao da smo čitavu večnost proveli pod visokim temperaturama. Kada su tropski dani, u kuhinju ne zalazim, osim da otvorim frižider, ćapnem neku voćku ili uzmem npr. ove (brze) salatice, koje Vam predstavljam, kako bih barem nešto "bacila u kljun". Mogla bih da živim samo od voća i vode kada vlada Tropical Heat ("Sloter Niče, Žarkovo ti kliče!"). Setih se ove serije, koja je godinama prikazivana (reprizirana) na domaćim TV, i to uvek u letnje doba. Što mi je asocijacija, pih! 
 
Prva hladna salata (čitaj: kompletan, rashlađen, obrok) je sa, omiljenim mi, tikvicama! Ovog puta pohovanim. O, da! Našla sam divan receptić kako da se "ne napiju" ulja i probala. Preporučujem od srca. A, za salaticu je potrebno:


  • 2 veće tikvice (bele)
  • 200 g makarona
  • 20 g putera
  • 100 g susama
  • 100 g sira
  • 120 g kačkavalja po izboru (Trapist)
  • 300 g milerama ili kisele pavlake
  • 2 supene kašike majoneza
  • 1 manja glavica crnog luka
  • soli i bibera prema ukusu 
  • 120 g kečapa


Priprema:   
Tikvice pripremiti prema Agicinom receptu. Sa izmenom što sam pomešala belo brašno i kukuruzni griz u odnosu 2:1. Kada se prohlade pripremati salatu.
 
Obariti makarone i prohladiti. Ne bi bilo loše da se u njih doda komad putera, kako se ne bi slepile dok se hlade.
Susam kratko propeći u teflonskom tiganju. Prvo ugrejati tiganj, pa usuti susam. Čim počne da pucketa i da „beži“ iz tiganja znaćete da je „sređen“. Lično volim kada je reškastiji tj. kada dobije braonkastu boju, jer aroma mu je tada fenomenalna.
Crni luk sitno iseckati.
Pomešati mileram ili kiselu pavlaku sa majonezom, dodati kačkavalj, što preporučujem (ovog puta koristila sam kravlji sir ali Trapist je apsolutno bolji odabir), crni luk, prepečeni susam, so i biber, pa blago pomešati. 
Ukoliko Vam se učini da je ovo previše količine za premazivanje salate, ne zaboravite da i tikvice i makarone vremenom upiju dosta toga. Bitno je da salata bude sočna i da se svi ukusi prožimaju. 
Na dno posude blago namazati pripremljenu smesu pa ređati prvi red tikvica, premazati ih istom smesom a na to dodati sloj makarona. Na makarone naneti kečap, pa tikvice, premaz, makarone, kečap i tako redom dok ima materijala. Poslednji red treba biti sa tikvicama i premazom.  Poklopiti i ostaviti u frižider na par sati. Aranžirati prema ukusu. 
Pre služenja salatu izrezati nožem na kockice, kako bi lakše mogli da servirate.
Druga salatica, koja je i lakša za pripremu, je sa pilećim belim mesom...

  • pileće grudi
  • 400 g smrznutog povrća (za Rusku salatu)
  • 250 g kisele pavlake
  • 100 g majoneza
  • soli prema ukusu
  • 1 čen belog luka
  • „na vrh kašičice“ slatke aleve paprike
  • sveže, ljute, papričice prema ukusu
Priprema: Pileće grudi odvojiti od kosti i obariti. Izvaditi iz posude i prohladiti, pa iscepkati na sitna vlakna. Smrznuto povrće obariti, prema ukusu (ja volim kada nije raskuvano).
Sjediniti pavlaku, majonez, sitno sečen beli luk, alevu i iseckanu ljutu papričicu, blago promešati i posoliti prma ukusu, te još jednom promešati. Dno posude premazati ovom smesom, poređati sloj obarenog povrća, posoliti, premazati pripremljenom smesom, poređati sloj iscepkane piletine, pa redom ponavljati dok ima materijala, a na vrhu treba da budu slojevi piletine i smese za premazivanje. Poklopiti i ostaviti u frižider da se ohladi. Servirati uz tost hlebi i npr. paradajz. 

Update: jul 2014.
Zimzelena salata - prokelj, šunka/pršuta, pistaći...


Ruska salata (Salata Olivier) - šunka, krompir, kiseli krastavci...


Hladna salata - pirinač, piletina, jogurt i sezonsko povrće


Salata od piletine - piletina + ...


Belolučane paprike - ah, može li se bez njih:)?


Coleslaw - kremasta kupus salata


Bela salata - lagana, povrtna, kremasta

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

17 коментара:

  1. Uf, obožavam tikvice.. ovo mi izgleda divota! Samo što mi je problem što muž ne voli tikvice pa uvik moram uz to još nešto..

    ОдговориИзбриши
  2. Ooo, Nale...obe salate su ti odlicne, ova sa tikvicama mi je nova i da znas da cu da pribelezim receptic, bas mi se cini kao nesto ukusno...a evo kako jos mozes da pripremis susam, ovo je recimo zgodan nacin da se napravi unapred i uvek ga imas pri ruci kad ti zatreba fini zacin za salatu ili pecivo...sve se uradi isto kao i za tvoju salatu, znaci susam se prepece na suvom tiganju da lepo zamirise i zarumeni, a onda se usitni u avanu ili u el.mlinu za kafu, i pomesa sa malo sitne morske soli (recimo 6 ili 8 kasicica susama i 1 kasicica soli), posle se cuva u zatvorenoj teglici.;))

    ОдговориИзбриши
  3. Uf, kako sve ovo lepo deluje na slikama, a da je ukusno, u to i ne sumnjam. Salate su ti zaista izvrstan predlog za naredne tropske dane jer mogu zameniti kompletan obrok. Pozdrav Nale!

    ОдговориИзбриши
  4. Nale draga kako predobro izgledaju ove slate,sada bih vjeruj mi mogla od obe smazati dobar dio(skromna sam inače)..a što se tiče ovog gdina Slotera ajmeee kad se sjetim davnih ljeta koje provedosmo priljepljene uz ekran tj,ovu seriju..baš si me divno podjsetila...pusa!

    ОдговориИзбриши
  5. Odlicno ti ovo izgleda!
    I kod mene je kuhanje 'zabranjeno' za vrijeme ljetnih vrucina i jelovnik se uglavnom sastoji od raznih salata.

    ОдговориИзбриши
  6. Stvarno si ovo lepo spremial i lepo uslikala
    Narocito oav poslednja..jede mi se;)

    ОдговориИзбриши
  7. Slobodno operi tjesteninu nakon kuhanja, tijesto se inače ne ispire hladnom vodom, ali ako se koristi za hladne salate onda je ispiranje poželjno, zaustavlja proces omekšavanja tjestenine uslijed topline i ispire škrob radi kojeg se tijesto lijepi.

    ОдговориИзбриши
  8. odlicne su ti ideje, hvala za super recepte!

    ОдговориИзбриши
  9. Super su mi obje salate ! Prva je malo zahtjevnija, ali zato odlično izgleda i to je ne samo salata već kompletan obrok. Druga je meni malo draža jer volim ovakve kombinacije sastojaka u salatama koji uključuju i piletinu. Sve skupa, odlično !

    ОдговориИзбриши
  10. Sve izgleda tako slasno! Odlične ideje i recepti!

    ОдговориИзбриши
  11. Ja bi mogla živeti na ovakvim salatam i mogu ih jesti u neograničenoj količini onako da stojim ispred frižidera da mi zadnji trap viri i sa viljuškom ili kašikom u ruci, onako usput. Ovo što si dodala griz u smesu za poh je super i ispale su ti mnogo lepše kao pohovane na ulju.

    ОдговориИзбриши
  12. Divna jela draga moja, a ova s pilećim mesom me totalno oborila s nogu! Pospremljen receptić :D

    ОдговориИзбриши
  13. Odlične salate. Obe mi se mnogo dopadaju, a posebno ova sa tikvicama... :) Pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  14. Bravo Nale!!!Ja tebi saljem nagradicu,a ti meni neku salaticu:))Moze?

    ОдговориИзбриши