MINESTRONE

Veliki broj pojmova, događaja i, naravno, hrane poreklom iz voljene Italije nosi sa sobom neki neodoljiv šarm, koji se najčešće ogleda u magiji sporenja oko vremena, mesta ili načina nastanka... To je slučaj i sa ovom divnom supom. 
Naime, neki izvori govore da je ovo jelo služeno još pre postojanja Rimskog carstva, na trpezama rimskih plemena, kao jelo od ostataka; zatim, da su rimski vojnici jeli hranu pod ovim imenom ali da je za njenu osnovu neizostavno služio pasulj, uz koji se moglo dodati još nekih namirnica, po izboru; neki tvrde da je Minestrone glavni krivac izbijanja kolere u Italiji; tu su i oni koji tvrde da je Minestrone gusta supa, sačinjena od svih pristupačnih sezonskih namirnicama, u koju se dodaje testenina ili pirinač, po izboru. E, sa ovim bih se definitivno mogla složiti i nakon probe preporučiti svima.
Inače, veliki sam ljubitelj čorbica, tako da je jednog dana i ovo moralo doći na red. Divno, ukusno jelo, okrepljujuće i za duh i za telo, koje će koloritom i raznovrsnošću namirnica dobro prijati svima. Naravno, ukoliko želite dodajte i koji komad mesa ili kobaje, ako više volite ili imate nekog "mesaroša" u kući...
Nemojte mi zameriti zbog načina na koji ću predstaviti količinu potrebnih namirnica – volim rustiku i stara jela, a ovo me baš podseća na takvo. Te, ne bih da mu to oduzmem preciznošću. Samo se opustite i kuvajte srcem - biće vremena za (mili)grame...

1 glavica crnog luka
3 čena belog luka
3 srednje šargarepe
3 šake graška
3 šake boranije
1 osrednja tikvica
1 srednji krompir
3 veća pelata sa sokom
vode za kuvanje (oko 2 l)
ulja za dinstanje (oko 3 supene kašike)
soli prema ukusu
origana prema ukusu
bibera prema ukusu
testenine (oko 300 g)
2 kobasice  (po želji)

Priprema: Sve povrćkice oprati, oljuštiti, iseckati. U dublju šerpu usuti ulje, pa odmah dodati crni luk, blago posoliti i dinstati. Kada je „na pola gotov“ dodati šargarepu i nastaviti sa dinstanjem, na nižoj T. Ukoliko se dogodi da se namirnice „zalepe za dno“ naliti malo vode i nastaviti kuvanje. Kada su omekšale dodati ostalo povrće, pelat i vodu. Kuvati dok povrće ne omekša. Ja više volim da povrće samo blago obarim. Pred kraj dodati obarenu i od vode oceđenu testeninu, ostale začine i propržene (grilovane) kobasice.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

13 коментара:

  1. Odokativni pristup merenju namirnica-jedini pravi :)

    ОдговориИзбриши
  2. Kada skuvam Minestrone onda je njupam danima kao glavno jelo. To mi je sasvim dovoljno. Najlepše je što sve sezonsko možeš staviti unutra i prilagoditi sebi. Obično dodam pasulj i to je jedina stvar koju kupujem u konzervi pošto me mrzi da kuvam 2 sata 100g pasulja.

    ОдговориИзбриши
  3. baš fin i lagan obrok. Meni je često teško napisati točne mjere kad kuham neko slano jelo, jer tko bi to sve mjerio i pamtio...Ionako gotovo svaki put ubacim nešto drukčije, ili nečeg manje ili više...ovisi o stanju u firžideru i trenutnoj inspiraciji :)

    ОдговориИзбриши
  4. Odlicna supa.I ukusna i zdrava,Ma Italijani su izmislili neke mnogo fine stvari):)

    ОдговориИзбриши
  5. To je meni najdraza zimska corba iz vise razloga; relativno jednostavna za napraviti, veoma zdrava, moji decki je obozavaju, ne brinem o ostalim hranjivim sastojcima kada imam Minestrone na stolu, jer sadrzi veliki broj razlicitog povrca...

    ОдговориИзбриши
  6. Meni jedna od najdrazih zimskih corbi - mnogo hranjivih sastojaka unutra, ukusna, relativno laka za napraviti.
    Fino si nas uvela u ovaj tvoj recept; O Talijanima i njihovoj hrani uvijek postoji neka prica.

    ОдговориИзбриши
  7. Fina ti je ova corbica i najvise prija ovako nesto za ovo toplo vreme, tanjir minestrone corbice i ne treba nista vise za rucak... mozda jos samo porcija sladoleda da se malo zasladimo na kraju, hihih.;)))

    ОдговориИзбриши
  8. Volim Minestrone juhu! Spremam ju nešto drugačije, a tvoja mi već miriše do ovde :)

    ОдговориИзбриши
  9. Ove supe su mi ubedljivo najbolje i mnogo prijaju leti!

    ОдговориИзбриши
  10. Meni obožavana Minestrone..baš često ju pravim,a šarenoliko povrće daje joj poseban šmek,znaš da bi mi ovaj tren ova tvoja zdjelica supe baš legla...veliki ti pozz:)

    ОдговориИзбриши
  11. Nema nista bolje od Minestrone. Naravno, nama je nepotreban mesni dodatak. Bas si je lepo napravila!

    ОдговориИзбриши
  12. Ovo je odlično ! Nema mi ništa draže od juha kao što je minestrone i koje su meni dovoljne za obrok. Tvoja juha mi super izgleda, recept je odličan !

    ОдговориИзбриши