LINCER ŠTANGLICE SA KARAMELOM

Da Vam kažem nešto? Od kako sam pripremala i postavila onaj prošli post, muka mi je da postavim bilo šta novo gde treba ukucati više od dva-tri reda. Te, postavljam samo mali uvod.
Znate za okupljanje food blogera? Znate za teglicu sa karemelom, od Maje? 
Preliv je proban još prvog dana, ali ja „zabranim“ dalju degustaciju želeći da ga ubacim u neki „program“. I tako, ćutao je u frižideru do pre neki dan, i onda poslužio svrsi.
Više i tačnije o karamelu možete pronaći kod Maje.
200 g putera
200 g masti
150 g šećera
1 supena kašika ekstrakta vanile
(ako je mast kupovna)
20 g svežeg Alpha kvasca
150 ml mlake vode
1 kafena kašičica soli
do 800 g brašna
(650-700 g za testo)
3 (ravne) supene kašike pekmeza
prah-šećer po želji

Priprema:  
Kvasac i so rastopiti u vodi, te sačekati 10-ak minuta. Umesiti testo od putera, masti, šećera, vanile, kvasca i brašna.   Napomena: Svi sastojci bi trebali biti sobne temperature. 
Prvo, lagano sjediniti margarin i mast, dodati šećer i vanilu, a zatim kvasac, pa dobro sjediniti.  Napomena: Ekstrakt vanile možete dodati ukoliko niste sigurni u ukus masti, kao što je kupovna. A, ako imate, proverenu, domaću mast, ovaj sastojak nije neophodan. 
Na kraju, dodavati brašno i to iz više puta. Nemojte celu količinu brašna dodati odjednom. Prvih par minuta možete testo mutiti mikserom, a onda ceo postupak ide ručno. Tako dobijeno testo, podeliti u četiri jufkice i svaku rastanjiti okgladijom što tanje (0.5 cm). U ovom koraku koristite ostatak brašna, kako bi pobrašnjavili radnu površinu i kako se kore ne bi lepile za podlogu na kojoj radite. Dimenzije kolača iznose 20 x 30 cm tj. polovina velikog pleha od rerne. Na prevrnut pleh položiti prvu, rastanjenu koru, zatim, premazati je karamel prelivom i tako redom, do četvrte. Napomena: Kako bi Vam bilo lakše pri radu, razvucite po dve kore. I, tako, odmah "slepite" namazani karamel. Četvrtu koru premazati pekmezom po želji. Ovog puta, koristila sam Pijani pekmez. Od ostataka koji se dobiju prilkom zasecanja testa, dobiće se još jedna, peta, kora. Nju blago položiti odozgo i ne treba je mazati. Proveriti da li su ćoškovi i ivice dobro položeni.Ostaviti kolač da odstoji oko 20 minuta, a zatim ga peći u blago ugrejanoj rerni na 180 stepeni C, dok ne porumeni, tj. oko 20 minuta. Isključiti pećnicu i ostaviti kolač u rerni, sa otvorenim vratima pećnice. Ohlađen kolač seći na šnite ili kockice i posuti ga prah šećerom, po želji. 
Majo, hvala na poklonu divnog ukusa:)

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

28 коментара:

  1. A Bože oslobodi, ja vas ne stižem sve ni obići, vi već po dva, tri posta plus kolači i svašta nešto natipkale!
    Jako to fino izgleda, sa karamelom mora da je mrak! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Prekrasno izgleda, ne sumnjam da je i jako njamii!:)

    Lijep pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
  3. Nale, ja toliko volim ukus karamela, da bih smazala makar tri štanglice odjednom. Predivne su ti...

    ОдговориИзбриши
  4. Nataša, ma daj napravi taj karamel pa pridodaj u zimnicu i teglice sa njim. Nemoraš uz tegla krastavčića ali u zamrzivaču ti može stajati koliko hoćeš a namene su mu višestruke. Ja sam ga pravila za sladoled i za poklončić.

    ОдговориИзбриши
  5. Super izgleda! A da mogu, malim slovima bih napisala da ne volim karamel, tako da me štangice ne čuju :)

    ОдговориИзбриши
  6. krasne štangice, baš djeluju sočno i meko. Karamelu obožavam

    ОдговориИзбриши
  7. štangice izgledaju opasno dobro! karamel volim, ne moram ništa šaptati ;))

    inače, na blogu knjiškog moljca čitala sam o vašem nedavnom druženju, ali tamo ne mogu komentirati pa ću ovdje reći da sam uživala u fotkama i opisima i vašim dojmovima :))

    ОдговориИзбриши
  8. Podsetila me ove tvoje stanglice na zerbo.Da li mora da se pece na poledjini pleha,ili moze i unutra.Mora da je fantazija ukus.A ja ga cuvam za sladoled.Gledajuci ove tvoje stanglice,mozda karamel utrosim i na njih:))

    ОдговориИзбриши
  9. Ove štanglice su izvrsne ! Recept je odličan, a izgledaju mi tako fino, mekano i sočno, ......, eh da si bliže..... :). Ovako, bilježim recept !

    ОдговориИзбриши
  10. Močni i sočni, ovo s karamelom sigurno je pun pogodak.

    ОдговориИзбриши
  11. Lepo si se ovo setila:) bas fino zigledaju.Volim karamel;)

    ОдговориИзбриши
  12. Hvala puno, drage moje, i bas mi je milo da vam se dopadaju. Moram reci da je ukus intenzivniji kada odstoje 2-3 dana. Lepo ih zapakujte u limenu kutijicu ili alu-foliju, i sakrijte sami od sebe:) A, onda mmm...užiFancija!
    TADEJA, ne brini se ništa - ja sam već dosta toga, naročito od prošlog posta, imala pripremljeno, samo sam objedinila i veruj mi to me je umorilo... Ma, opušteno, kad stigneš-stigneš, bitno je da želiš:)
    ZONDRA, hvala puno, kada bih mogla da Vas poslužim malo:) Pozdraaaav
    ZORO, hihihiiii, pa znaš ti šta valja:)Hvala puno. Pozdrav ka tebi leti...
    Jelena, lep savet, hvala ti. Nisam se toga setila, možda kompletiram "kolekciju":) Verujem da je bio divan dar...
    TAMARA, psssst, samo da nas nečuje, pobego bi nam iz kolača:)))Hvala puno. Pozdravček
    MARIJANA, TAMARA hvala vam na lepim rečima:) Jeste sočan kolačić, ja sam, kao što se vidi, neravnomerno razmazala karamel pa je negde testo više natopljeno a upravo ti delovi su bili najslađi za pojesti. Joj, da! Počnem ja da ih razlistavam/razdvajam sloj po sloj i tako ih grickam - baš sam se lepo iznenadila kako je to dobro, svaki sloj testa sa obe strane natopljen slatkim karamelom. Pa, vi probajte kako vam volja:)
    TANJA, slažem se sa tobom:) i ja volim karamel, naročito ovaj, i neću šaptati:))) Hvala punoooo.
    MAJO, liče nego šta. Ja sam ovo radila po starom, bakinom, receptu za lincer i znam da je uvek prevrtala pleh, što ih praktičnih razloga a što iz navike, tako da ja ne preporučujem odstupanja od bakine "nauke":) POZDRAAAAV
    BRANKA, hvala lepo-hvala lepo:) Sočne su a prhke u isto vreme, ako voliš ovaj tip kolača verujem da će ti lepo prijati:) Veliki pozdrav, draga moja
    DUNJA, hvala puno i da znaš(ja ti namerno ne persiram, ti si devojčica duhom, a to je najbitnije) da su moćni, boga mi:) Maja je glavni krivac za "moćnost"- karamel!
    DžOLI, hvala ti:) Eeeh, karamel...
    JASNA, odličan je ovaj karamel i ako voliš probaj ga obavezno. Štanglice su se lepo natopile slatkim karamelom i kada zagrizeš - joooj, bogo moj:) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  13. La ringrazio molto, vi ringrazio per la vostra visita. Vi mando un abbraccio

    ОдговориИзбриши
  14. O draga Nale,ti iz posta u post sve divnije i divnije delicije radiš...kada je karamel u pitanju ja ne znam gdje sam kako ga volim,ove štanglice ne da izgledaju,boli glava,odmah si recept upisujem,stvarno je vrh vrhova..bravo:)

    ОдговориИзбриши
  15. Super su.Mene su podsetile na karamel pitu ali ovo je super ideja!

    ОдговориИзбриши
  16. jako volim karamel, a ti si ga divno iskoristila u ovim štanglicama

    ОдговориИзбриши
  17. ;)) Znas da ja volim da provirim ovde, samo malkice kasnim zbog tehnickih smetnji na blogeru, ali cini mi se da se sada sredilo. Nemoj se nista opterecivati uvodom, meni se isto nekada ne da nista kuckati, bice dovoljno i da nam samo "okacis" par slicica i receptek... punooo te pozdravljam!;)))kiss

    ОдговориИзбриши
  18. Sjajna ideja za utrositi karamel, mada, da budem iskrena, ja ne bih izdrzala i smazala bih ga onako... :)

    ОдговориИзбриши
  19. Jako volim ovaj tip kolača. Sviđa mi se što iako je sa karamelom, ima onaj jedan sloj pekmeza, uvek mi prija malo nečeg kiselkastog u kolačima.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  20. Ovaj kolac ti je bomba! Volim ta testa od masti, jos sa karamelom i pjanim pekmezom, tesko da bih stala na jednom parecetu.
    Isto sam mislila da iskoristim karamel za kolac, zabranila muzu da ga jede, i na kraju sama pozdrala do zadnje mrvice :))) Muz nije alav na karamel, da ne mislite da sam stipsa :))

    ОдговориИзбриши
  21. moezete li mi reci gdje da nabavim karamel

    ОдговориИзбриши
  22. izgledaju super pravila bi ih klincima za rodjendan

    ОдговориИзбриши
  23. Anoniman,
    hvala veliko na poseti i interesovanju za moje objave...
    Savetujem da oprobate karemel po Majinom receptu, naime za njega je potrebno samo da imate: šećer, slataku pavlaku i puter... kliknite na obojenu reč karamel ili karamel preliv u tekstu iznad i otićićete na Majine strane sa postupnim receptom za izradu:)
    Ukoliko Vam još nešto zatreba, biće mi zadovoljstvo da Vam pomognem...

    ОдговориИзбриши