IZ VAŠIH KUHINJICA

Već neko vreme nastojim da postavim receptiće koje sam probala sa Vaših blogova ali nikako da dođem do vremena. Iskreno, vreme nije ograničavajući faktor ali šta se sve dogodi u toku tog vremena bitno menja moje raspoloženje, a tako i želju za pisanjem. Mada, evo dolaze dani, rekla bih, kada se u meni budi seta za pisanom rečju i samim tim možda krenem malo češće da delim neke od misli sa Vama. Za početak, ajmo da podelimo malo receptića za jedan divan slani keksić i dve fine tortice.
Šta bih mogla reći za integralne krekere, koje sam ovog puta pravila kao veće pogačice, onako u freestyle varijanti. Prvi put smo ih probali na Adi 2011. godine, i nešto kasnije sam ih prvi put i pravila, naravno, oduševila se. Od tada su se odomaćili kod mene. Naročito kada je doba posta, pa onako, na brzinu, imam običaj da ih doručkujem. Inače, odlični su i za sve vrste okupljanja. Od navedene količine dobiju se dva pleha. Majče, hvala ti na divnom receptiću.

Gagina Pesak torta je oprobana više puta, i evo sličica. Inače, recept za Pesak tortu ima skoro svaka kuća. Nema tu puno odstupanja, osim što neko koristi 7, neko 8, a neko 6 pudinga. I, naravno, tu je i večita dilema margarin ili puter. Kod mene odavno tu nema premišljanja, puter i tačka. 
Gago, divan recept, odlična torta. Od navedene količine dobije se “teška” torta. Šta to tačno znači? Zaista je teška, a i dugotrajna. Kod mene* se obično torte pojedu za dan-dva, ali ovaj Gagin Pesak prežive, boga mi, četiri dana.
*kod mene - tri člana, jedan veliki zavisnik o slatkišima 

Potrebno: 
1.5 l mleka, 6 pudinga od vanile, 18 kašika kristal šećera, 1 kesica vanil-šećera, 250 g putera, 300 g mlevenog keksa, 300 g kokosovog brašna, 200 g čokolade za kuvanje, 2 kesice šlaga 
Priprema: 
Puding razmutiti sa 2.5 dl mleka. Ostatak mleka  staviti da provri sa 18 kašika šećera i vanil šećerom, pa dodati puding i skuvati, pa ostaviti da se prohladi. U prohlađen puding dodati 250 g prethodno umućenog putera i dobro sjediniti mikserom. Pripremljenu masu podeliti na tri jednaka dela. U prvi deo dodati mleveni keks, u drugi deo kokosovo brašno, a u treći otopljenu čokoladu. Sve delove posebno dobro sjediniti. U dublju šerpicu staviti streč foliju ili u modlu za torte staviti na dno fil sa mlevenim keksom i rastanjiti ravnomerno, zatim naneti fil sa kokosovim brašnom, pa rastanjiti vodeći računa da fil prione na donji fil, kako ne bi bilo “džepova” tj. praznina, a na kraju dodati fil sa čokoladom i izravnati. Tortu ostaviti da se dobro ohladi na par sati u frižideru. Zatim, skinuti prsten sa modle i ukrasiti tortu šlagom. 
Napomena:  
Ukoliko tortu pripremate u šerpici prekrivenoj streč folijom, vodite računa da folija prekriva i dno i zidove šerpe, a redosled slaganja filova obrnuti tj. na dno staviti čokoladu, zatim kokosovo brašno, a odozgo keks. Ovo je potrebno jer se prilikom vađenja iz šerpe torta mora preokrenuti. 

 
 



















Rolat torta sa bananama je još jedan recept sa Gaginih strana ali ovog puta to je Aleksandrina torta. Torta je preukusna, zaista. Obična, domaćinska, kako je ja doživljavam, ali može se i pred najbitnije goste izneti, samo malo je bolje dekorišite od ove moje i stvar je sigurna. Zato, Aleksandra i Gago, hvala na tačnom i odličnom receptiću.

Potrebno:
Za rolat - 7 jaja, 7 kašika šecera, 6 kašika brašna, ½ kesice praška za pecivo, džem za premaz. Za krem - 2 pudinga od vanile, 7 kašika šecera, 2 jaja, vanilin šecer, 7 kašika brašna, 1 l mleka, 250 g putera, 150 g šećera u prahu. Ostalo - 200 g mlevenih oraha, 5-6 banana, 2-3 kesice šlaga za dekoraciju. 

Pripema: 
Jaja blago umutiti pa dodati šećer, a zatim mutiti dok ne budu dobro penasta. U to dodavati postepeno brašna, sve vreme muteći i na kraju dodati ½ kesice praška za pecivo i još jednom promešati. U pleh od šporeta, prekriven pek-papirom, usuti smesu, ravnomerno rasporediti i peći u ugrejanoj rerni na 180 stepeni C, oko 20 minuta. Ispečen biskvit staviti na mokru pamučnu krpu, ukloniti pek-papir, urolati i ostaviti 5-6 minuta. Odviti rolat, bogato namazati džemom po želji i opet zaviti u rolat, dobro uvijen krpom, da odstoji 30-ak minuta. Zatim, hladan narezati na parčad željene debljine, koji će služiti kao kore za tortu. 
Od ukupne količine mleka odvojiti 2 dl pa umutiti sa jajima, šećerom, pudingom i brašnom. Ostatak mleka staviti da prokuva. Zatim, dodati prethodnu umućenu smesu, sve vreme mešati dok se smesa ne zgusne. Skloniti sa šporeta i ohladiti smesu. Za to vreme umutiti puter sa šećerom u prahu. Pa, kada se ohladi fil, dodati u to umućeni puter i dobro izmiksati, a zatim dodati mlevene orahe i sjediniti.
Na dno modle za torte staviti jedan sloj parčića rolata, zatim, jedan deo umućenog fila, preko fila naneti isečene banana u jednom ili dva sloja. Ponovo naneti rolatiće, deo umućenog fila, banane i tako dok utrošite materijal. Tortu dobro ohladiti, otkloniti prsten kalupa, preneti tortu na tanjir i ukrasiti šlagom. 



Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

4 коментара:

  1. Sve odlicno izgleda, super su ti postovi sa isprobanim recepticima jer uvek nesto novo pronadjem. Zapali su mi za oko krekeri sa semenkama, sada sam u nekoj takvoj fazi, mada ne bih odbila ni parcence tortice.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovi krekeri su odlični, sto puta sam ih pravila i svi dobro reaguju na njih. Sve pohvale za Majče:) Probaj nekom prilikom... Tortice kažeš, pa narafski, može-može, razumem ja to:))) KISS

      Избриши
  2. Draga, hvala na isprobavanju. :* Drago mi je da ti se recepti sviđaju.
    Ne zameri što se tek sada javljam, ali sam zaglavila u kuhinji ceo dan. A i da nisam videla tvoje komentare kod mene na blogu, očigledno da bi mi promaklo. :( Sutra slavim sinu rođendan i slavu, Sv. Iliju. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gago, uvek sam tu da pohvalim i preporucim zasluzeno, kao u tvom slucaju:) Ma, nema problema, komentare sam s'namerom postavila i to danas, jer volim da podelim utiske a možda se neko zbog tih preporuka okuraži pa proba i tako se stvar širi:))) Neka-neka, samo ti završavaj poslove po kuhinji, imaš i zašto, hvala Bogu. Pa, neka vam je srećan rođendan i sutrašnji svetac:)! Puno pozdrava.

      Избриши