NOVE IGRE BLOGERA

Pre par dana, Tajana mi je prosledila svoja pitanja i time učinila da se nađem u novom krugu sveže blogo-igrarije. Nisam neko ko revnosno učestvuje u ovakvim igrama, ali ovog puta Tajana je zadobila moju pažnju i evo me, gde se upuštam u ovu igricu, koju dalje prosleđujem: 
http://torta-pinjur-pjat.blogspot.com/
http://kototamo.blogspot.com/
http://kuhinjazaposlenezene.blogspot.com/
http://vanilla-daniela.blogspot.com/
http://pomoravka1.blogspot.ca/
http://fashionable-food-on-my-way.blogspot.com/
http://probajovako.blogspot.com/
http://kadjakuvam.blogspot.com/
http://soibiber.blogspot.com/
http://sweetandsalty-irena.blogspot.com/
http://ljubav-na-prvi-zalogaj.blogspot.com/



Evo, kakva su pravila igrice. Preuzemte poziv, a zatim odgovorite na jedanaest mojih pitanja, zatim, prepoznate i izaberete 11 blogova koji imaju manje od 200 pratilaca i nominujete ih za dalji krug, a potom im uputite pozivnice i 11 novih (autorskih) pitanja.  Moja pitanja za gore navedene blogere su:
  1. Šta čini Vaš trenutak zadovoljstva?
  2. Kako reagujete kada se posle divnog vikenda odjednom prisetite da je nedelja na izmaku a sutra ponedeljak?
  3. Da li ste sigurni da poznajete sami sebe?
  4. Da li momente iz prošlosti pamtite po mirisima ili slikama?
  5. Vera ili religija?
  6. Dan ili noć?
  7. Tastatura ili olovka?
  8. Da li biste u jednoj reči mogli definisati sebe?
  9. Da li ste skoro zaplakali?
  10. Vaše omiljeno jelo?  
  11. Da li biste pristali da ne kuvate do kraja života, već da to drugi radi po vašim uputima?
Svim učesnicima čestitam i želim veselu igranku:)
A, sad počnimo sa Tajaninim pitanjima na koja moram pružiti odgovor.
1. Da li ste nekada, gledajući film ili čitajući knjigu, navijali za negativni lik, i ako jeste, ko je on bio?
Često sam čitajući Dostojevskog umela da negativne likove shvatam ili bolje reći u njihovim osobinama i postupcima ulovim deo sebe. Pamtim, Raskoljnikov mi je bio prvi, nazovi shvaćeni, mračni lik. Do tada se kod mene sve delilo na crno i belo.
2. Da li možete da volite onog ko ne voli Vas ?
A, kako ja mogu znati da li ti, na primer, mene voliš? I bez tog saznanja ja tebe volim. Ne tražim da mene neko voli da bih ja njega zavolela. Može se voleti na mnoge načine. Ljubav nema jasan oblik. Ona prerasta sve nas, pa često i sebe samu. Svakog koga poštujem, na neki način volim.
3. Koje Vam je najdraže drvo ili cvet i zašto?
Ja sam ti od onih koji vole sve što je priroda dala. Meni su i lokvanji divni, divlje kupine obrasle po stabljikama žita, one neugledne pečurkice što rastu po vlažnim mestima itd. Ali ako bih se morala odlučiti, pretpostavljam da bi za drvo odabrala - Hrast, zbog snage, mirisa kore i hlada, a za cvet - livadsko cveće, zbog pčela i slobode.
4. Zbog čega se kajete?
Smatram da nisu iskreni neki od nas koji govore da se ne kaju za učinjeno već za ono što nisu učinili. Veruj mi, nedavno sam uhvatila sebe kako se grdno kajem što sam svom snagom umela da „zagrizem“ i da se borim u onim trenucima kada znala da tu promene nema. I to se odnosi na dobrobit mojih najbližih. Trpiš, pokušavaš, razumevaš ali džaba je to kod nekih ljudi.  Tada sam takva bila. To je deo moje prirode, koja se s' godinama i iskustvima, emotivnim sazrevanjem i prosvetljenjem, definitivno, menja.
5. Čega se najviše plašite?
Strah? Da li bih svoje strahove mogla sebi priznati? Ali, prethodno ih moram spoznati. Znam da ti nabrojim ove „normalne“: strah od gamižućih stvorenja, nekih insekata, visine, jakog vetra, zemljotresa, ...
6. Šta je za Vas čast?
Patrijarhalna sam, donekle. Tako da bi jedan deo odgovora mogao glasiti – viteštvo u svakom obliku. Ponos, čestitost, smernost, istinoljublje (namerno ne koristim izraz pravdoljubivost), tradicionalnost, ljubav prema svome ali i poštovanje (vrsta ljubavi) prema neznancu, samilost... Znam, to su izlizane teme. Ali, nisu se one same izlizale. Pune su vrednosti. Mi smo ih svojim postupcima izlizali. Istim onim postupcima koji su direktna kontra ovim vrednostima. Danas je sve izmešteno, tako da se trudim, baš se trudim da shvatim...
7. Da li umete da prepoznate trenutak u kom popuštate pod pritiskom većine i da li sebi zamerate kada činite to?
Ne.
8. Volite li svoje lice?
Volim svoj život. Hvala dragom Bogu na tom daru, molim za zdravlje i čist um. Ima nekih „predela“ koje uvek pokušavam da prikrijem ali ne robujem kompleksima. Prošlo me to, još u dvadesetim.
9. Da li imate nešto što Vam je draže od porodice?
Gorko je to, gorko. Idemo dalje.
10. Da li se smatrate voljenom osobom onoliko koliko Vam je potrebno?
Da. Mi smo svi voljeni, to je istina, u to niko ne treba da sumnja. Ali, mnogo nas ljubav traži na pogrešnom mestu, u pogrešnom obliku vidi ljubav. Ja znam da me Sunce voli, jer me leči i daje mi život. Ja znam da me Ljubav voli jer to traži i od mene. Voljena sam i od ljudi, ovako ili onako.  A, najlepše mi je što me moj Ljubiša voli.
11. Da li Vas intimno pogađa takmičarski duh ljudi oko Vas, kako u blogosferi, tako i inače?
Ne. Svako ponašanje je odraz ličnosti. Ja bih želela da ljudi ne doživljavaju sve oko sebe kao konkurenciju, ali takva su vremena. Evo, od malih nogu upoređuju međusobno marke raznoraznih aparata i naprava, cipela, tašni, kozmetike ali broj i kvalitet pročitanih knjiga, ovladanih jezika, veština, ...
 

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

10 коментара:

  1. Stvarno je bilo zanimljivo pročitati.
    Prvi odgovor mi se posebno dopao jer sam negde i nama imama Dostojevskog na umu kod tog pitanja :-)) Takođe, pogodio me je i hrast, jer bih verovatno, ako moram baš moram da biram, izabrala njega. Poljsko cveće kao da sam negde naslutila kao tvoj odgovor.
    Odgovor vezan za čast je takođe nešto što bih i sama rekla, ali ne bih sročila tako lepo.
    Ljubiša se tako lepo uklopio u taj odgovor :-))))) . Hvala puno, baš je bilo zadovoljstvo saznati tako puno kroz nekoliko odgovora koji su mi se činili kao relevantni da sklopim neku sliku.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala sto si mislila na mene jako mi je drago zbog toga ali trenutno nemogu da ga igram jer sam usred selidbe i od sutra nemam ni interneta jedno vreme.
    Izvini.I hvala jos jednom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma, nema problema. Samo ti preguraj selidbu i zelim ti sve najbolje:)

      Избриши
  3. Hvala na pozivu. Čim ugrabim malo vremena, odgovoriću i tebi i Mignonne. Super je ideja!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Važi, Irena. Evo i mene čeka još onaj Lanin poziv, sad si me podsetila:) Drago mi je da ti se dopada.

      Избриши
  4. Hvala na pozivu- malo sam i ja u gužvi ovih par dana- no potrudit ću se da odgovorim na pitanja i uputim poziv dalje!

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala,Nale.Bilo mi je zadovoljstvo da te "bliže"upoznam kroz ovu igru.Potrudiću se da i ja što pre odgovorim na pitanja.To su sve stvari koje ja često motam po svojoj glavi,vrtim ih u krug,preispitujem samu sebe...pa iznova dolazim do istih odgovora...Jedno je sigurno.Prošlost ne ostaje u prošlosti.Barem ne kod mene.Sve češće sam svesna da je ona naš lični pečat i naša srž koja je osnov za sve drugo što izgradimo i postignemo s našim životima.I ma koliko sećanje na nju nekad bilo bolno,to može da bude i te kako podstrek za sve pozitivno u budućnosti..
    Pozdrav veliki;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slazem se sa tobom. Radujem se tvojim odgovorima. Pozdrav ti leti!

      Избриши