GROŽĐE, kao inspiracija

Kako se rok za prijavu radova, na zadatu temu, u okviru igrice „Ajme, koliko nas je!“ približava,  vreme me opominje da postavim svoj doprinos. Grožđe volim ali nikada nisam razmišljala kako ga, osim u osnovnom obliku, mogu konzumirati na još neki način. Sve do sada. Ova igrica me je navela na traganje kako sve mogu upotrebiti grožđe. Te, evo i odabranih recepata.

Salata sa grožđem i buđavim sirom
Potrebno: 20-25 zrna belog grožđa, 4-5 listova zelene salate, po želji listovi svežeg spanaća, prepečeni listići badema, komadići buđavog sira (Bergader).  Za preliv: 1 kafena kašika senfa, 2 kafene kašike limunovog soka (ili jabukovog sirćeta), 2 kafene kašike maslinovog ulja. Količina sastojaka zavisi od Vašeg ukusa i porcija

Priprema: Listiće badema tostirati u teflonskom tiganju. Zrna grožđa odvojiti od grozda i oprati. Prepoloviti ih. Salatu i spanać oprati i iscepkati. Za preliv sve navedene sastojke dobro sjediniti. Salatu i spanać položiti na tanjir, dodati grožđe, bademove listiće i komadiće sira, pa sve posuti pripremljenim prelivom.

Pečeno grožđe 

Potrebno: 300 g grožđa (crnog), 2 supene kašike maslinovog ulja, 1 kafena kašika soli, ½ kafene kašike crnog bibera, struk svežeg ruzmarina.  
Priprema: Zrna odvojiti od grozda i oprati ih. Manji pleh obložiti papirom za pečenje. U posebnoj činiji pomešati ulje, so, biber i sitno iseckan ruzmarin (ovo je jako bitno, jer ukoliko ruzmarin bude isečen na veće komade može da pregori). U pleh položiti grožđe i premazati ga pripremljenom smesom. Peći u ugrejanoj rerni na 200° C, 30-40 minuta.

Sendvič sa pečenim grožđem i medom
Potrebno: ½ somuna, malo putera, kafena kašika meda, 2 kafene kašike pečenog grožđa, list peršuna (prema ukusu). 
Priprema: Somun razrezati po dužini. Jednu stranu somuna namazati puterom, dodati med, grožđe, list peršuna i malo pritisnuti (da grožđe pusti malo soka, kako bi gornja strana somuna dobila na ukusu).  
Napomena: Količina je za jednu osobu. 
Moram priznati da sam grožđe nepravedno zapostavila, smatrajući da sa njim ne mogu učiniti baš puno. Ova igrica me je naučila suprotnom. Zaista sam prijatno iznenađena lepotom koju grožđe, pripremano na ovaj način, nudi.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

6 коментара:

  1. ih Nale da mi je ovog vašeg lepog i mirišljavog grožđa.....

    ОдговориИзбриши
  2. Listajući kroz vaše blogove,zahvaljujući ovoj igrici zaista sam naišla na super zanimljive recepte sa grožđem,nisam ni pomišljala da toliko može biti doborih varijacija na temu..i ovi tvoji prijedlozi su mi odlični!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, i ja se iznenadim mnogo puta, kada vidim da na neku temu, koja mi do tada uopste nije bila ni zamisliti da od nje nesto mogu napraviti, uocim pregrst razlicitih radova. Hvala, Nely :)

      Избриши
  3. Imash zanimljive 'ulaznice'...salata mi zvuci i izgleda divno, uz jedan hladan spricer- savrseno!

    ОдговориИзбриши