PITA SA TIKVICAMA


Nemam reči. Kiša mi je upropastila dan. Mokra sam i umorna. Radost mi je naprasno presahla, kao da juče nije sve bilo zaliveno osmehom. Bila sam jako lepo raspoložena sve do jutros, kada sam ugledala ulice natopljene vodom… Danas me je tom vodom neko poprskao. Baš učtivo. Malo je falilo da me i zamoli da mu priđem bliže uz desni zadnji točak. Đubre! Ove reči ne slažem samo ih bacam na papir, kako bi se barem malo oslobodila jeda. A, sutra je novi dan. Nadam se da će biti lepši. 
Potrebno: 400 g belog brašna, 200 g kukuruznog (belog) brašna, 3 jaja, 2 dl mleka, 2 dl ulja, 1 kesica praška za pecivo, ½ kafene kašike soli, ½ kafene kašike kurkume u prahu, 1 velika tikvica (350 g). Za dinstanje: 3 supene kašike ulja, 1 glavica crnog luka, ½ kafene kašike soli, ½ crvene paprike, ½  zelene paprike, 150 g kuvane/barene slanine.
Priprema: Za dinstanje: Oljuštiti crni luk i sitno iseckati. Paprike oprati, odstraniti vrhove i semenke, pa sitno iseckati. Slaninu iseći na kockice željene veličine. U zagrejan tiganj dodati ulje i crni luk, posoliti i kratko dinstati. U to dodati paprike, sve dobro promešati, smanjiti T za jedan stepen i dodati pripremljenu slaninu, pa nastaviti sa prženjem sve dok povrće ne postane mekano, a slanina dobije sjaj. Kada je spremno, preručiti u odgovarajuću posudu i ostaviti da se prohladi. Isključiti ringlu, vratiti tiganj i dodati tikvice sečene na kolutove (sve odjednom). Za testo: U dublji sud usuti belo brašno, dodati kukuruzno brašno, kurkumu i  posoliti. Sve dobro promešati, da se sastojci sjedine. Umutiti jaja, dodati u to mleko i ulje, pa sve  usuti u brašno i dobro sjediniti masu. Na kraju dodati prašak za pecivo i ponovo dobro promešati. U pleh (20 x 15cm) obložen pek-papirom, nasuti ¾ smese, ravnomerno rasporediti kolutove tikvica iz tiganja, na to posuti pripremljen fil sa lukom, paprikom i slaninom, te sve zaliti preostalom smesom (sipajući smesu unakrsno, kako bi se što bolje rasporedila) i poravnati. Na tako pripremljenu pogaču dodati tikvice, ukoliko preostanu. Peći u prethodno ugrejanoj rerni na 220° C oko 20 minuta, a zatim smanjiti na 200° C i peći još 10-15 minuta tj. dok se ivice neodvajaju od pleha. Služiti toplo.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

16 коментара:

  1. Pitica je preslatka, ali mi je žao što si ljuta. Meni se to kupanje blatnjavom vodom redovno desi, i uz moj opsesivno.kompulsivni problem možeš da zamisliš...razumem te u potpunosti. Ugrej se i sad ugodi i nečim slatkim sebi <3 :-)))). Zagrljaj ti šaljem :-)).<3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Tajo:) Ma, ljutnja me maltene prosla ali sveopsti utisak malo teze:))) Odmah sam stavila dzezvu za caj i odmorila se uz njegovu toplotu. A, slatko, hm, bih ja ali ne mogu:)))

      Избриши
  2. Brzo i dobro! Kod nas seljaci još ne donose brašno?!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Vesna:) Ja brašno kupujem na selu, tako da uvek ima kada zatreba:))

      Избриши
  3. Sad si me podsetila incidenta od zimus kad se sneg topio i znaš već kakve su ulice tada, blatnjave i prljave, kad je gospodin u ludim kolima proleteo i isprskao me gore do lica skoro, dok sam čekala na semaforu da uredno predjem ulicu. Kreteni! Tad im se baš nešto žuri, kad su svuda okolo bare!
    Nego, gde me nadje sa ovom pitom, odlična je! Baš volim takve kombinacije!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uf, Suzo, to nepodnosim iz dna duše, bahatost i podsmevanje u isto vreme... Ma, dodje mi da puknem kada takve bagre uzmu volan i pisaju po nama kada je vreme gore od najgoreg. Pitica je stvarno fina, brza i ukusna:)

      Избриши
  4. Mrzim kada su vozači bezobzirni za vrijeme kiše, ali isto tako me ugodno iznenadi onih par obazrivih pojedinaca koji uspore ili zaobiđu lokvu.
    Pita zvuči i izgleda odlično!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, mene ti pažljivi nikako da susretnu, sve neka bahata stoka;( Hvala ti:)

      Избриши
  5. Zlocesti vozaci!...
    Pita savrsen obrok - sve u jednom. Posebno mi se dopada sto sadrzi kukuruzno brasno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vala baš!
      Pita je odlična i kao neko posluženje, a može se i za užinu poneti:)) Ništa bez kukuruznog:)

      Избриши
  6. Pita izgleda super! I ja ću danas tikvice, samo s lazanjama :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Marina. Uh, ti si baš uživala:) Inače, lazanje jako volim.

      Избриши