HLADNE SALATE

U ove dane, okićene prazničnim ruhom, ne može se ne misliti i o prazničnoj, svečanoj, trpezi. Pored tradicionalnih jela, kao i vrsti mesa koje će se odabirati prema ličnim afinitetima, a koje će krasiti trpeze većine domaćinstava, tu su i hladne salate. Ovog puta predstavljam recepte za dve divne hladne salate, kojima sam izuzetno zadovoljna i oko kojih nema puno posla, što smatram da je od koristi ako ste sebi zadali više komplikovanih zadataka.


Bela salata 

Potrebno: 400 ml milerama, ½ kafene kašike mlevenog belog bibera, ½ kafne kašike soli, sok od ½ limuna, pakovanje smrznute mešavine za Rusku salatu, 1 izrendan celer (srednje veličine), 300 g dimljene ćuretine isečene na kockice, 100 g krupno mlevenog, pečenog slanog kikirikija. 
Priprema: Mešavinu za Rusku salatu obariti, pa dobro ocediti i ohladiti. U dubljoj posudi pomešati mileram, biber, so i limunov sok, pa u to dodati ohlađenu mešavinu, celer, dimljenu ćuretinu i kikiriki. Sve sjediniti i poklopiti, pa ostaviti da se ohladi. Služiti hladno, uz dekoraciju po izboru.

Salata sa pečenom cveklom

Potrebno: 1 kg cvekle, 1 kafena kašika soli, 3-4 supene kašike balzamiko sirćeta, 3 vrhom pune supene kašike pavlake/milerama, 1 grančica sitno seckane sveže mirođije, biber i so prema ukusu.
Priprema: Cveklu oprati i oljuštiti, pa iseći na što pravilnije kockice, željene veličine. U pleh sa pek-papirom položiti kockice, posoliti ih i peći u ugrejanoj rerni na 200° C, desetak minuta a zatim, cveklu poprskati sa balzamikom i vratiti da se peče dok ne postane sjajna i glazirana (još 8-10 minuta). Tako pripremljenu cveklu odmah odvojiti od papira za pečenje i ostaviti da se potpuno ohladi (na većem tanjiru ili ovalu). Kada je cvekla hladna dodati je prethodno sjedinjenom mileramu, mirođiji, biberu i soli, pa poklopiti ili prekriti najlon folijom i ostaviti da se još malo ohladi u frižideru i sastojci što bolje sjedine. Služiti hladno, uz dekoraciju po izboru.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

11 коментара:

  1. Posle svih slika teške klope i kolača ova klopica bi me vratila u život :-)

    ОдговориИзбриши
  2. Volim ovakve salate. Salate na fazon ove bele često radim, ali nisam do sada probala nešto ovako sa cveklom, sviđa mi se kako izgleda!

    ОдговориИзбриши
  3. Savrseno za praznicne dane...Zelim ti srecnu nastupajucu godinu!

    ОдговориИзбриши
  4. Mmmmmm, mogu zamisliti kako su osvježavajuće ove salate i fine uz neko pečenje. Mljac! Sretni blagdani!

    ОдговориИзбриши
  5. Odlicne su salatice. Posebo mi je zanimljiva ova sa cveklom. Dobro, mirodjiju bih makla, ali mislim da bi mi se dopala. Nikada nisam mesala cveklu sa pavlakom.
    Inace, mogla bih samo na salatama da zivim. :) Mislim ovakvim. :D

    ОдговориИзбриши
  6. Odlican izbor. Ruska salata me ceka, posto Nova godina bez nje ne moze da prodje. Sa cveklom nisam nikad probala, zaintrigirala si me, moram da priznam ;)

    ОдговориИзбриши
  7. Nale, ovo je sve tako fino, moram jednom isprobati pecenu cveklu, vidim da je dosta hvalite i sada me bas kopka kakvog je ukusa... i bela salata je za cistu desetku, receptici stizu u pravo vreme.:)))

    ОдговориИзбриши
  8. Uh,uh..ova sa cveklom je pun pogodak,baš sam jutros kupila cveklu..Hvala..

    ОдговориИзбриши
  9. Mi obavezno francusku, ali mi se sviđa i ova tvoja s cikolom

    ОдговориИзбриши
  10. Ova bela salata je po mom ukusu totalno, mada me privlači i ova od pečene cvekle jer je nikad nisam probala.

    ОдговориИзбриши
  11. Odlična e ova salata sa cveklom. sve naj u 2014. g želi ti Astal Kuhinja!

    ОдговориИзбриши