KOD TAMARE

FBI rukavice, čiji je autor Maja, ovog puta dovele su nas u Tamarinu kuhinju. Tamara, svima je vidno, voli da priprema slatkiše, baš kao što nas i naziv bloga navodi da pomislimo. Međutim, ima se tu naći i nešto od slanih stvari. Tamara vrlo dobro priprema i slatke i slane zalogaje, pa tako ni jednog trenutka nisam bila u dilemi spremiti nešto ili ne. Ovog puta odabrala sam tri recepta i podeliću utiske sa vama. Bilo mi je drago što sam podrobno upoznala Tamarin blog, iako ga već dobro znam ali naišla sam na neke od receptića koje sam propustila ili previdela, tako da je ovo itekako bilo korisno i lepo druženje.

Prvi, odabrani, recept odnosi se na pecivo, i to Brzo i fino kiflice.
 
Prenosim recept: 600 g glatkog brašna, 1 prašak za pecivo, 1 žličica soli, 100 ml ulja, 180 g kiselog vrhnja, 200 ml toplog mlijeka, 1 paketić suhog kvasca, 1 žlica šećera, 1 jaje, nadjev po želji
Pomiješajte toplo mlijeko, suhi kvasac i šećer pa pustite da se kvasac digne. Izmiješajte brašno sa praškom za pecivo, dodajte ulje i kiselo vrhnje te dignuti kvasac pa zamijesite glatko tijesto. Podijelite ga na četiri dijela i razvaljajte na 1/2 cm debljine. Obično se tijesto za kiflice razvalja u krug pa se prereže po pola okomito, pa vertikalno, pa po dijagonali dok se ne dobiju trokuti. Kako nikada ne mogu razvaljati savršeni krug, odustala sam od takvog načina valjanja tijesta. Razvaljam tijesto u pravokutnik koji prerežem horizontalno na dvije trake i od njih režem trokute.
Kada ste izrezali trokute, trebate odlučiti da li ćete staviti nadjev ili ne. Ukoliko se odlučite peći kiflice bez nadjeva, samo zarolajte trokut od baze prema špicu. Kiflice možete puniti pizza nadjevom (pasirana rajčica, ribana šunka i sir, origano), komadićima šunke (ili neke druge salame) i sira, slanim ili slatkim svježim sirom, nutellom, umakom od voća, džemom ... Danas sam radila dio kiflica bez nadjeva, a dio sam punila džemom od tamnih trešanja kojeg sam sama napravila. Punjene kiflice treba pažljivo zarolati kako nadjev ne bi iscurio tijekom pečenja. Najjednostavniji način je da na sredini baze napravite rez od pola centimetra. Na sredinu donjeg dijela trokuta stavite žličicu nadjeva pa nadjev preklopite jednim krajem trokuta i utisnite u tijesto. Isto napraviti i s drugom stranom pa spojite i sredinu. Sada možete zarolati kiflicu bez bojazni da će vam iscuriti nadjev.
Kiflice složite u lim prekriven papirom za pečenje i pustite 10 - 15 minuta na toplom. Prilikom slaganja kiflice malo razmaknite (jer će se dići tijekom pečenja) i pazite da ih posložite tako da špic trokuta bude ispod (inače će vam se u pečenju taj dio razdvojiti od ostatka). Razmutite jaje i premažite kiflice. Po želji pospite sezamom. Pecite 15 minuta u pećnici zagrijanoj na 180°C. Kiflice sa slatkim nadjevom po želji pospite šećerom u prahu.
    
Napomena: Kako nikada nisam pravila testo u koje se dodaju i suvi kvasac i prašak za pecivo, tako sam se ovog puta odlučila da isprobam ovu kombinaciju. Još dok sam mesila testo bila sam jako radoznala što se strukture testa tiče, i što će sve ići brzo i fino, baš kao što kaže i naziv ovih kiflica. Ali, naišla sam na par poteškoća. Testo me nije baš najbolje slušalo i kiflice su gubile oblik još u toku motanja (uprkos dodavanju brašna). Drugo, nakon što su se ispekle i vidno duplirale svoj volumen, kiflice su splasnule. Uz to, iako su vrlo mekane i fine za poslužiti se, oseti se ukus praška za pecivo, kao i onaj specifičan osećaj škriputavosti, kada se jezikom pređe preko zuba. Idući put, ukoliko budem pravila ovakve kiflice, pokušaću da izostavim prašak za pecivo. Inače, ukusi su različiti, tako da ovo govorim na osnovu sopstvenih utisaka.

Zatim, pripremila sam ukusne i zdrave Energetske pločice.
Prenosim recept: 220 g suhih datulja, 150 g lješnjaka, 150 g badema, 130 g suhih brusnica, prstohvat soli, 1 žličica ekstrakta vanilije, 1 - 2 žličice vode (prema potrebi).
Namočite datulje u vodi 10ak minuta. Odstranite im košticu. U multipraktiku grubo usitnite lješnjake i bademe. Dodajte datulje, sol i ekstrakt vanilije pa pulsirajte dok ne dobijete ljepljivu smjesu željene teksture (grublje ili finije mljevenu). Po potrebi dodajte vode. Dodajte brusnice i kratko pulsirajte. Smjesu rasporedite u plitki lim obložen prijanjajućom folijom dimenzija 26 x 18 cm. Milica je u svom postu napisala da koristi poklopac limene kutije za kekse. Išla sam izmjeriti dimenzije poklopca najveće kutije koju imam i taman je bio tih dimenzija. Smjesu dobro utisnite u lim i pokrijte prijanjajućom folijom pa po potrebi još prođite valjkom za tijesto da se smjesa dobro utisne. Stavite u frižider preko noći da se stisne. Odstranite gornju foliju pa lim preokrenite na dasku za rezanje i odstranite foliju kojom je bio obložen lim. Izrežite pločice željenih dimenzija (izrezala sam po sredini po dužoj strani i zatim okomito svaka 4 cm te tako dobila 12 pločica dimenzije 9 x 4 cm. Pločice čuvajte u frižideru zatvorene u metalnu kutiju. 

Napomena: Često spremam slične brze i zdrave poslastice, tako da sam se rado odlučila isprobati ovu kombinaciju. Znajući koliko dobro urme povezuju i slade odlučila sam se da ovo bude moj nedeljni slatki greh. I, bila sam jako zadovoljna učinjenim. Posebno, što oko ovih pločica i nema puno posla, a ukus i energija koju pružaju su i više nego zadovoljavajući. Mislim da bi se ova mešavina lako mogla naći i u obliku kolača (kuglice, fil za oblande) na nekoj slavskoj posnoj trpezi.

Za kraj sam ostavila ukusnu, posebnu, ma, divnu poslasticu tako sličnu štrudli sa orasima, a ni nalik njoj. Ovo je još bolje - povetica.

Prenosim recept: Tijesto - 40 g svježeg kvasca, 600 g glatkog brašna, 4 žumanjka, 120 g rastopljenog maslaca, 100 g šećera, 10 g vanilija šećera, 50 ml ruma
U 50 ml toplog mlijeka dodajte žličicu šećera i brašna pa razmrvite kvasac i pustite da se digne. U veliku zdjelu ili posudu samostojećeg miksera stavite brašno, žumanjke, maslac, šećer, vanilija šećer i rum. Dodajte dignuti kvasac i zamijesite glatko tijesto. Tijesto oblikujte u kuglu, stavite u pobrašnjenu zdjelu, pokrijte prijanjajućom folijom i pustite da se diže otprilike sat vremena. Dignuto tijesto lagano premijesite na pobrašnjenoj površini i podijelite na dva dijela te razvaljajte na pobrašnjenoj površini.
Nadjev - 400 g mljevenih oraha, 200 g ribanih jabuka, 150 - 190 g šećera (ovisi o slatkoći jabuka), 10 g vanilija šećera, 100 ml mlijeka, 100 ml slatkog vrhnja, 50 ml ruma, 4 bjelanjka.
Pomiješajte orahe sa šećerom pa prelijte kipućim mlijekom. Dodajte rum, slatko vrhnje i jabuke i dobro pomiješajte. U nadjev umiješajte snijeg od bjelanjaka. Nadjev podijelite na pola i premažite po razvaljanom tijestu. Tijesto zamotajte i prebacite u lim obložen papirom za pečenje. Pecite 45- 50 minuta u pećnici zagrijanoj na 160°C. Ohladite na rešetki.
 
Napomena: Ovo je bio prvi odabrani receptić za isprobati i ceo dan sam bila ushićena. Imala sam puno strpljenja, poštujući svaki korak pripreme. Zadovoljna sam ukusom, to odmah moram naglasiti. Ukus je, zaista, odličan, poseban. Ono što me je rastužilo odnosi se na srazmeru testa i fila. Naime, kako se prema fotografijama da videti, fil je prerastao testo, tj. izašao je iz umotane štruce. Prema onome koliko je testo moglo podneti fila, trebala sam stati u trenutku kada sam u fil dodala rendanu jabuku. Međutim, dodaje se i sneg od belanaca. E, to  je ono, što mislim da je navelo fil da “iskipi” iz testa. No, dobro, nije to neki problem, idući put ću povećati količinu sastojaka za testo i sve će biti ok. U svakom slučaju, ovo je jako ukusna, domaća poslastica, koja ostaje sveža i nakon pet dana. Iako poluurolana Tamarina povetica mi je te dane učinila posebnim.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

10 коментара:

  1. Waooowww, koje lepe slike...i kod mene je istraživanje još uvek u toku.Još odavno želim da isprobam poviticu ali nikako da stignem. Odličan izbor recepata.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoki, hvala ti, posebno za ovo oko fotki jer stvarno sam se iznervirala pošto nikako malo sunca da grane ovih nedelja. Sve sumaglica i mračno nebo. Poveticu obavezno probaj, ako možeš, nećeš zažaliti. Fantastično je ukusna. Hvala puno.:)

      Избриши
  2. Divno sve do jednog, plocice nikada nisam probala, bas su mi otkrice. Poveticu sam skoro pravila po potpuno drugacijem receptu, bas bi mi zanimljivo da probam i ovaj:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. Plocice su odlicne, lake i brze a jako ukusne. Ja radim nesto slicno ali dodajem amarant i listice kokosa ili pahuljice. Ovo je slicno ali i nije, zbog strukture, jer nema dodatnog zasladjivanja. Tvoja povetica mi je bila fantasticna, znam je. Zabelezena je, ceka neko snezno, praznicno jutro. :)

      Избриши
  3. Hvala ti što si sudjelovala u ovom krugu i isprobala recepte s mog bloga. Divan podsjetnik na meni jako drage recepte. FBI rukavice mi je najdraža blogerska igrica, a osim otkrivanja novih receptata, draga mi je i svih onih sličnosti i razlika koje se dogode tijekom isprobavanja recepata.

    Nisam nikad imala sličnih problema s brzo i fino kiflicama, a često sam ih radila. Motanje mi nije toliko problem, koliko je razvaljati savršeni krug.

    Energetske pločice su ti divne i točno im mogu osjetiti miris i okus, baš su fina poslastica zar ne?

    Povetica ti je baš po mom guštu - malo tijesta i puuuuuuuuuuuno nadjeva. Znam da neki vole deblje tijesto, ali ja vjerojatno baš pretjerujem s tankim valjanjem i pretrpavanjem nadjevom :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema na čemu. Bilo mi je stvarno jako drago i bili smo zadovoljni, što je najbitnije:)
      Ne znam šta je bilo u pitanju, nisam mogla nikako da ih fino oblikujem. No, nije ništa strašno, pojeli smo i niko se nije požalio.
      Joj, ovaj receptić za pličice je odličan. Ja radim par receptića na ovu foru, doduše dodajem još po nešto. Neke koleginice su se oduševile ukusom, a one ništa od ovakvih i sličnih stvari ne jedu, samo čokolada, čokolada... Pa, zar treba veća pohvala:) Odlične su i stvarno za preporučiti.
      Povetica je i po mom guštu. Volim ja kada ima fila, ma, samo bih vil mogla da jedem. Nego mi bilo krivo što nije lepo za fotkanje a recept je fantastičan. Ja sam se častila i častila, ništa drugo jela nisam samo poveticu, za doručak i ručak:)))) Sve je jasno.
      Hvala ti za divne receptiće.:)

      Избриши
  4. Nale, ne znam kako mi je promakao ovaj post, srecom da je Tamara podelila link pa eto me kod tebe... sve izgleda sjajno, a povetica mi je posebno zanimljiva.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Šta ja to čujem?! Nisi pazila na času, Lana! Iznenadjena sam. Nemoj to sebi da dozvoliš drugi put. :)))))) Šalim se, glupo je i da pišem. Pa, znate me.
      Veruj mi, povetica je da se stavi i pred samog cara. Odlična je i jako ukusna. Danima miriše i ostaje mekana.
      Hvala ti, maj darling:) <3

      Избриши