NEKOLIKO POSNIH JELA

Kao što i sam naslov govori, ovo će biti jedan post sa više recepata. I to, onih manje-više svima poznatih i odomaćenih ali sa po nekim izmenjenim ili dodatim sastojkom. Uglavnom, ovo su posna jela koje često pripremam u svojoj kuhinji. 

Podvarak sa pirinčem
 
Potrebni sastojci: 1 glavica kiselog kupusa ili oko 1 kg kupusa ribanca, 5 supenih kašika ulja od koštica masline, 1 supena kašika soli, 1 supena kašika suvog začina, 1 kafena kašika zrna crnog bibera, 3-4 supene kašike bobica aronije, vruća voda, 1 glavica crnog luka, 5 čena belog luka, 100 g pirinča, 1 supena kašika slatke aleve paprike.

Način pripreme: Kupus po potrebi oprati u vodi (ukoliko je preslan ili kiseo), ocediti i iseci sto sitnije (ukoliko ne koristite ribanac). U dublju i širu posudu (koju možete koristiti i za pečenje u rerni) usuti ulje i kada se ugreje dodati pripremljen kupus. Dinstati na umerenoj temperaturi petnaestak minuta. Zatim, dodati so (po potrebi), začin, biber, aroniju i nastaviti sa dinstanjem još oko dva sata, uz dolivanje vruće vode i mešanje. Nakon tog vremena, u kupus dodati sitno seckani crni i beli luk, pa kratko prodinstati sve zajedno. Zatim, dodati pirinač i alevu papriku, pa dinstati još desetak minuta, uz dolivanje vode ukoliko je potrebno. Dok se kupus i pirinač krčkaju, ugrejati rernu na 220° C. Kada je voda isparila i kupus se lepo ukrčkao, prebaciti posudu u urejanu rernu i peći 20-ak minuta na 200° C tj. dok se ne formira rumena pokorica. Služiti toplo.


Isprobala Zoki

Orada i šaran iz rerne
 
Potrebni sastojci: očišćena orada/šaran, morska so, sveže mleveni biber, ulje od koštica masline, sok od 1 limuna (+1 limun za unutrašnjost šarana), beli luk i peršunov/celerov list.
 
Način pripreme: Spoljašnje strane pripremljene ribe zarezati nožem ili plitko zaseći makazama. Zatim, posoliti i pobiberiti (prema ukusu) utrljavajući začine u napravljene zareze, a onda začiniti i unutrašnjost ribe. /Kod pripreme šarana, u unutrašnjost ribe staviti dve polovine limuna./ Ribu blago nauljiti. Posudu u kojoj će se riba peći obložiti alu folijom (ovo iz praktičnih razloga, da ne biste kasnije morali mnogo da ribate) i blago premazati uljem, a zatim posuti sitno seckani beli luk i peršunov/celerov list, kao i sok od ½ limuna. Na to, položiti ribu, poklopiti/prekriti alu-folijom i peći u ugrejanoj rerni na 200° C, petnaestak minuta. /Za šarana nije potrebno dodavati ništa na dno posude, osim blago nauljiti dno posude. Šarana peći između 40-45 minuta na 200° C./ Zatim, ribu preliti sokom druge polovine limuna i vratiti na pečenje još 10-15 minuta (bez poklopca). Riba treba da ostane sočna iznutra, a spoljašnjost da bude fine zlatno-braonkaste boje. Pečenu ribu izvaditi iz pećnice, sačekati par minuta (da se lakše odvoji od podloge ), a zatim servirati uz prilog ili salatu po želji. Ja ribu najviše volim klot, što bi se reklo, tj. bez priloga, salata,… Dovoljna je čaša vina.   

Krompir salata
Potrebne namirnice: 4 krompira srednje veličine, 1 glavica crnog luka ili prut praziluka, 1 šargarepa, 1 supena kašika rena, ½ kafene kašike bibera, 1 kafena kašika soli, 1 kafena kašika suvog začina, 2 supene kašike vinskog sirćeta, 3 supene kašike maslinovog ulja, šaka lista celera/peršuna.
Način pripreme: Odabrati krompir po želji. Za kuvanje mnogi preporučuju crveni krompir jer se ne raspada i pogodan je za sečenje i nakon kuvanja. Međutim, ja najviše volim beli krompir tako da i ovu salatu pripremam sa njim. Oprati krompir i staviti ga u kipuću vodu, posoliti i kuvati 30-ak minuta na srednjoj temperaturi. Skuvani krompir ocediti od viška vode i prohladiti. Zatim, oljuštiti i iseći na sitnije komadiće. U posebnoj posudi izrendati očišćen crni luk (praziluk iseći na kolutove), šargarepu, ren (ili koristiti već ukiseljen ili kupovni), naseckani celer/peršun, dodati biber, so, začin, sirće, maslinovo ulje i sve dobro izmešati, pa time preliti već iseckan krompir i izmešati kako bi se krompir „ogrnuo“ svim sastojcima. Salata se može jesti topla ili dobro ohlađena, u zavisnosti od ukusa.

Isprobali: Nataša, Suzica

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam. Tekstovi i fotografije sa bloga ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

12 коментара:

  1. Hej, napravih spisak sa tvog bloga šta da spremam a ti me sad stavljaš na dodatne muke. Podvarak pravim isto kao ti, samo bez aronije i za mene je takav podvarak sa pirinčem, najbolji podvarak i nikako drugačije ga i ne pravim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoki, sad si me stvarno nasmejala :) Slatko je zvučalo to što kažeš za muke... Ako ti se nešto dopadne ti zameni sa onim što je na spisku:)
      I meni se ovakav podvarak jako svidja, slastan je i uvek ga pojedemo u slast. Aronija je odlična i u kupusu, a počela sam je dodavati u podvarak od kako sam je otkrila u junećem gulašu:)))

      Избриши
  2. Odlican post za inspiraciju u ovom periodu:) Sve najbolje u Novoj 2015. godini!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti:) Svako dobro ti zelim <3
      Ma, da. Još malo je ostalo onima koji su na postu, a ovi koji nisu barem (valjda) poste na Badnji dan, pa rekoh nek' se nadje.

      Избриши
  3. Sve ono što volim u dane posta.. dobro, dodala bih i meljani pasulj koji sam tek nedavno naučila da dobro spremim ;)
    Ovaj recept za šarana mi se sviđa i pokušavam da sve što mogu, pečem u rerni umesto da pržim. Eto, imam meni za Badnji dan.. Hvala na odličnim objašnjenjima pripreme..;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da si nasla nesto za sebe.Nema na cemu. Hvala ti:)

      Избриши
  4. Nale, sve si fino spremila, ogladnila sam vec samo citajuci receptice.:)))

    ОдговориИзбриши
  5. Meni je ovakav podvarak sa pirincem najbolji (minus aronija), svidja mi se i dodatak sargarepe u krompir salati, kao da joj daje svezinu:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni podvarak ne moze da dosadi... Da, u pravu si u vezi sargarepice :)

      Избриши