MERIN KOLAČ

Sećate li se kulinarske emisije "Kuvati srcem"? To je bila prva emisija ovog tipa u domaćoj produkciji koju sam pratila. Ako idem u školu pre podne, onda poslepodne "uhvatim" reprizu. A, ako sam druga školska smena, taman posle ustajanja i razmrdavanja, eto Vece (prof. Velimir Dejanović) i Dekija. Uzgred rečeno, uopšte mi nisu bili simpatični. Naročito nisam razumevala i odobravala neke od "veštih trikova" toliko hvaljenog šefa Dekija (Dejan Markus). Posebno mi je smetala njegova, hmmmm, nazovimo to brljavost. Još se sećam prizora kada koristi onaj mikser, na kom ostanu tragovi svih sastojaka koje je koristio. Imao je i neke mnogo rašrafljene pokrete. Mislim, nisam mogla nikako da steknem utisak da čovek ume da pliva u tome. Nego, onde fali, ovamo curi, tamo belo, onamo crno... Mnogi od recepata nisu bili baš primenjivi, u mom slučaju barem. Tako da sam im kao najveću manu nalazila neprecizno tj. odokativno navedene mere. No, dobro. Idemo dalje. Kako sam svaki receptić koji mi se učini primamljivim zapisivala, tako danas imam šta da prelistavam ;) E, i ovo je jedan od recepata iz te emisije ali je sa merama bilo sve ok i pobrao je sve pohvale.
Doduše, svojih pet minuta čekao je petnaestak godina.
Ovaj recept je zapisan kao "Merin kolač (Stela)". Stela je bila gošća, koja je pripremala jelo po svojoj želji/receptu. To je bio upravo ovaj kolač, koji je nazvala Merin kolač, po nekoj njenoj poznanici. Ili šta već? Ova, gospođa Stela, nije zadobila moje simpatije iz razloga što mi njen "stajling" nije legao, ako se razumemo. Ali, kolačić koji je vešto pripremila ostavio je i više nego prijatan utisak. A, to je vrlo bitno nama, gurmanima ;) Zaista, ukusan, sočan, ne previše sladak, zasit i isplativ kolač. Pa, da više pređem na recept? 

Potrebne namirnice: Testo - 7 jaja „S“ klase, 105 g šećera, 85 g suvih prezli, 70 g mlevenih oraha, 3 g kakaoa. Preliv - 300 g kristal-šećera, 750 ml vode.
Način pripreme: Razdvojiti belanca od žumanaca, a zatim belanca penasto umutiti. U umućena belanca dodati šećer i nastaviti sa mućenjem dok smesa ne postane vazdušasta ali dovoljno čvrsta (kao za beze kore). Zatim, dodati žumanca i još jednom mikserom ututiti. U umućena jaja dodati prezle, orahe i prosejan kakao, pa sastojke sjediniti spatulom. Na prethodno podmazan (mast, puter) i brašnom posut pleh (32x20cm), sa višim ivicama (đuveč), izručiti masu, a zatim je spatulom ravnomerno rasporediti i izravnati. Peći u ugrejanoj rerni na 200º C, 15-20 minuta. U međuvremenu, napraviti preliv – rastvoriti šećer u vodi i prokuvati do tačke ključanja. Kada je testo pečeno, izvaditi pleh iz rerne i vruć biskvit preliti vrućim sirupom. Ostaviti da se ohladi na sobnoj temperaturi, a zatim staviti u frižider da se ohladi (preko noći). Ohlađen kolač iseći na parčad željene veličine (5x5cm) i služiti uz npr. šlag i voće.
Napomena: Mere sastojaka originalno su navedene u kašikama, naravno. Evo tog prepisa: 7 jaja, 7 kašika šećera, 7 kašika prezli, 7 kašika ml. oraha, ½ kašike kakaoa. Količina vode nije bila navedena ali ovo je dovoljno tečnosti da kolač učini sočnim i moćnim :)

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

3 коментара:

  1. Kolac fino izgleda a emisije se sjecam i ni meni bas nisu bili simpaticni mada sam ih gledala jer nije bilo drugih kuvarskih emisija tada.

    ОдговориИзбриши
  2. Haha, tvoji kriterijumi i karakterizacija kuvara i kuvarica ..:))))) <3 Kolač mi zaličao na onog mog crnca... još vidim banane na slici.. Rekoh, ju, Nataša pravila crnca s bananom..:)
    Dobro je što se preliva, ne volim suve kolače ove vrste. Imaću ga u vidu. Hvala i pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Ja sam već davno otišla kad se ta emisija pokazivala, tako da ne znam nišpta o tim kuvarima ali mislim da imam neke časopise sa receptima, koji se zovu, kuvati srcem.
    Ne znam da li bi ovaj kolač prošao kod mog muža, jer ima kakao, možda kad bih ga napravila bez njega da bi jeo...inače volimo oboje prelivene kolače.
    Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши