♥SEĆANJE NA SNJEŽU♥

Ovaj krug FBI rukavica, koje su Majina zamisao, posvećen je našoj Snježi. Njen nedavni odlazak bitno me je potresao. Ispratila sam je na svoj način. 
Nije potrebno biti posebno blizak sa nekim pa osetiti kakvom energijom zrači. Da li je prijatan, umeren, zahvalan životu bez ozbira na ono što nudi, ...? Upravo takva je bila Snježana. Nikada je nisam lično upoznala, nismo bile u bliskim odnosima, nismo se družile a ipak smo se rado posećivale. Posećivale smo se virtuelno, na našim blogovima, putem komentara ili ponekad neobavezno deleći svakodnevicu Fejsbuka. Marcipan nas je spojio pre šest godina. Od tada je svaki njen recept koji sam pripremala bio savršenstvo u malom tj. baš onakav kako je opisano, izmereno, objašnjeno.
Kada je otišla zastalo je nešto u meni. Suze su navirale svaki put kada bih pomislila na nju i njene sjajne momke. Ne znam koliko puta sam čitala Vrtaljicu i svaki put bih pronašla nešto što pre toga nisam primetila. To je pravo gastronomsko blago. Uz to, Vrtaljica je kutak, mesto, adresa gde ću uvek naći našu Snježu, njen duh i stvaralaštvo, uspomene i zapise (nekad lepe, duhovite, dovitiljive a ređe one druge, koje život ume svojim dletom u nas duboko da ureže). Snježina kuhinja je stvarna, nije pomodarstva radi. Njeni recepti se mogu pripremati skoro u svakoj porodici, bez obzira na navike i dubinu džepa. Iz njenih reči da se dosta naučiti, sagledati, uživati... 
Toplo preporučujem da posetite ovaj blog, pripremite koje od bezbroj divnih jela i tako učinite nešto lepo za sebe. Verujem da bi Snježu to činilo srećnom. 

 
Pogača vredna svakog koraka pripreme. Bogata ukusom. Mekana kao pamuk. Detaljna uputstva i kolaž sa postupcima pogledajte kod Snježe.

Odličan hleb koji pripremam od kako sam ga u nekom od prethodnih krugova FBI rukavica pronašla kod Snježe. 

 Orijentalna varijacija na temu prženije, bećar-paprikaša, sataraša, ... U svakom slučaju, i miris i ukus :)

Červiš sa piletinom (prilagođen recept)
Červiš i ajmokac su dve varijacije na istu temu... Ovog puta sam recept prilagodila našim apetitima jer prema originalu recepta bilo nam je prebogato. Divan, dobro poznat ukus domaćeg jela.

Juha od tikvica i poriluka
Nešto "na kašiku"... Divna čorba, prepuna aroma i bogata teksturom. Može biti i odlična kašica, ukoliko vam je potrebno nešto slično.

Domaće, dobro poznato jelo ali ovog puta kao da sam ga jela prvi put. Naravno, zahvaljujući Snježi. 

Sjajno! Brzo i ukusno. Kombinacija mesa i povrća. Lagano a ipak zasito jelo. 
Za kraj, da se zasladimo. Odlučila sam se za tufahije i keksiće znane kao valentinci. Oba recepta su bila pun pogodak a potrebno je samo slediti Snježine upute.
 

(sa marmeladom od jagoda i kombinacijom mlevenih oraha, vanil-šećera i marmelade od dunja)


Snježi hvala za divne recepte kojima nema broja. Čuvaću je u srcu i želela bih da Vrtaljica opstane što duže bez obzira na okolnosti. 

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

17 коментара:

  1. Nataša, divan oproštaj od jedne divne i hrabre žene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko moja, ovo je najmanje što sam mogla da učinim za nju. Hvala ti.

      Избриши
  2. Nale, stvarno divan izbor... Mnogo toga nisam stigla isprobati, ali jos puno puta cu se vracati na Vrtaljicu..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga. Razumljivo, obaveze čine svoje ali bitno je da se rado setimo Snježe i Vrtaljice.

      Избриши
  3. Divno si sve napisala i napravila i divno je sto njegujes uspomenu na divnu nam kolegicu. Zelim ti lijepe i srecne nastupajuce praznike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na divnim rečima. Sve najlepše u Novoj godini želim ti od srca. ☺

      Избриши
  4. Ma baš si bila vrijedna i tako lijepo, u svom stilu opisala Snježanu...Želim ti sve najbolje za blagdane,,,puse!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imala sam potrebu da Snježu ispratim i na ovaj način. Hvala ti, mila moja. Svako dobro tebi i tvojim najmilijima želim od srca! Šaljem ti veliki pozdrav i pregršt poljubaca ♥

      Избриши
  5. Dirljiv uvod! Baš si se potrudila i istražila puno toga finog. Sve najbolje za blagdane!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno. Svako dobro i puno sreće ti želim u narednoj godini!

      Избриши
  6. Nale moja, mislim da bi i Snjezi bilo drago da vidi sve ovo, divan nacin da se setimo i upamtimo dragu prijateljicu.:) Saljem poljupce...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je što tako misliš. Život je nepredvidiv... Naša Snježa. + Kiss

      Избриши
  7. Šakšuka izgleda diiivno, imas super recepata! p.s.sretni blagdani! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Franka. Hvala puno. Tvoj blog je vrlo zanimljivo mesto. Dopada mi se. Sve najlepše u narednoj godini!!! ☺

      Избриши
  8. Nataša ovo je zbilja dirljivo .To samo mogu osobe kao ti.Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eee, svaki rastanak izazove tugu i setu... Hvala, Doco ☺ Puno te pozdravljam i sve najbolje u narednoj godini!

      Избриши