LjUBIŠINA POGAČA

Na blogu sigurno ne fali recepata za peciva, hlebove, pite ili pogače. Od sada je postojeća zbirka bogatija za još jedan pogačarski recept. Ova pogača nije ni senzacionalna a ni posebno drugačija od drugih. Međutim, postoji nešto po čemu se izdvaja a to je naziv. Tokom pripreme misli su me nosile mom muškarcu i znam da mi je non-stop bio na pameti dok sam mesila ovu pogaču. Kako sam od onih koji smatraju da ništa u životu nije slučajno, osvrnula sam se na svoja osećanja tokom pripreme i rešila da ih utkam u naziv. Dal' je vrbopuc, zaljubljenost, ljubav ili nešto drugo ali hvala Bogu na tome što postoji i traje jedanaest godina. Nakon ovih sladunjavih redova red je da pređem na recept. 
Potrebne namirnice: Testo: 650 g brašna za testo i ±50 g brašna za rad, 1 kafena kašika soli, 20 g svežeg kvasca, 2 kafene kašike šećera, 100 ml tople vode, 200 ml toplog mleka, 100 ml rastopljene masti/ulja. Premazivanje i posipanje: 1 žumance, 3 supene kašike vode, seme lana i susama.

Način pripreme: U manjoj posudi rastvoriti kvasac i šećer u toploj vodi, pa ostaviti da zapeni. U vanglu prosejati brašno, dodati so i promešati. Dodati pripremljen kvasac, mleko i mast/ulje pa zamesiti testo da postane homogeno i elastično. Testo pokriti vlažnom pamučnom krpom i ostaviti na toplom mestu oko sat vremena, odnosno da se količina pripremljenog testa duplira. Nadošlo testo podeliti na dva dela. Za pletenicu odvojiti ⅔ testa, a za središnji deo iskoristiti preostalu trećinu i blago je premesiti u loptasti oblik. Deo testa odvojen za pletenicu podeliti na dva dela i valjkasto ih rastanjiti na dužinu od oko 50 cm. Tako formirano testo položiti jedno preko drugog (ukršteno) i uplesti pletenicu naizmeničnim prebacivanjem krajeva. U sredinu tepsije/pleha obložene pek-papirom položiti jufku, blago je dlanom pritisnuti da se malo rastanji. Zatim, obmotati pletenicu oko jufke. Sastave krajeva pletenice blago premazati vodom i uštinuti testo kako bi bolje prionulo. Prekriti pogaču pamučnom krpom i ostaviti na toplom 20-ak minuta. Za to vreme ugrejati pećnicu na 200º C. Naraslu pogaču bogato premazati umućenim žumacetom i vodom. U sredinu jufkice utisnuti okruglu modlu/rakijsku čašicu i unutrašnjost kruga izbockati/išarati viljuškom. Zatim, makazama zaseći središnji deo na četiri dela (bez zasecanja same sredine). Potom, svaku četvrtinu po obodu raseći plićim zarezom. I na kraju, raseći prostor između četvrtina na vrhu, takođe plićim zarezom. Pogaču posuti susamom i lanom. Peći u ugrejanoj rerni (prvih 20 minuta na početnoj temperaturi, a zatim smanjiti temperaturu na 180º C i peći još dvadesetak minuta). Pečenu pogaču prekriti pek-papirom i ostaviti da se prohladi.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

5 коментара:

  1. Pogace rijetko mijesim jer moji bas nisu odusevljeni njima obicno im napravim obican lebac ili kifle ali uvod ti je odlican:-). Staz vam je nesto manji nego nama mi smo napunili 12 godina braka a cijele 23 godine od kako smo zajedno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, draga. ☺ Mi volimo testa svih vrsta ali moramo da se obuzdavamo inače odosmo mnogo u širinu. Hihiiii
      Sve čestitke vašoj ljubavi! ♥ Lepo je kad ljudi umeju da se vole, poštuju i održe zajedno! Puno pozdrava.

      Избриши
  2. Jesi sigurna da se pogača ne zove Zaljubljena.. :) Meni nikad nije previse ovakvih recepata..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ☺ ☺ ☺ ♥ I ja bih mogla da živim na ovakvim i sličnim recopisima.

      Избриши
  3. Draga Nale, uopste mi nije jasno kako sam propustila ovu divotu!:)))

    ОдговориИзбриши