#MOJ FAVORIT: PRINCES KROFNE

Odrasla sam uz miris ovih lepotica. Međutim, naše poznanstvo nije bilo samo slatko i fino. Jedno vreme nisam želela ni da pogledam princes krofne, a kamoli okusim. Divna poslastica, jedna od retkih koje su opravdale i učvrstile svu svoju raskoš, jednog dana postala mi je odbojna i nisam u njoj videla ni mrvicu svega onog čime me je do tog dana opčinjavala. Pitate se, zašto? 

Kao i većini dece, i meni je mama pripremala slatkiše. Umela je lepe slatkiše da napravi, naročito, princeske. Sve dok jednog dana nije kupila gotovu smesu za fil (tada čuvenog i pouzdanog, a danas još čuvenijeg proizvođača), postupila kako je naznačeno na ambalaži ☺ i sa tim, nazovimo, filom "ubila" princes krofne. Od tog dana, pa narednih dvadesetak godina ja nisam okusila princes krofne. Svaki put kada bi se one pripremale u našem domu, tog dana sam zaobilazila kuhinju jer nisam mogla da podnesem prepoznatljivu aromu, koja mi je stvarala muku. 
Nakon dvadesetak godina usledio je ponovni susret i to sasvim slučajno, sa željom da pobedim negativne asocijacije koje je ovaj, apsolutno i zasluženo kvalitetan i ukusan, desert budio u meni. Taj, prvi put, može se reći da je bio kao i svaki prvi put - nit valja, nit' se boljim čini ali podnosi se. Međutim, drugi put je bio presudan tj. presudio je recept po kom su princes krofne spremane. 
Za sve koji su barem jednom tražili pouzdan/kvalitetan recept priča je jasna, znate na koji recept i autora mislim - Maja i Provereni recepti. Zato, neka se recept prenosi, ukus ne zaboravi, a kvalitet sačuva. 
Najbolje princes krofne
Potrebne namirnice: Krofne - 250 ml vode, 125 ml ulja, 150 g brašna, prstohvat soli, 3 kašičice šećera, 4 jajeta (S klasa). Fil - 1 l mleka, 250 g šećera, 3 vanil-šećera, 1 jaje, 5 žumanca, 150 g gustina, 125 g putera. 

Način pripreme: Fil - Jaja penasto umutiti, dodati 100 ml mleka i gustin, pa sve dobro sjediniti kako ne bi bilo grudvica. Ostatak mleka zakuvati sa šećerom i vanil-šećerom. Kada provri, isključiti ringlu, mleko usuti u umućena jaja i neprestano mešati. Zatim, smesu sipati nazad u šerpu i nastaviti mešanje dok se sastojci potpuno ne povežu i masa očvrsne. Skuvani fil prekriti najlon folijom ili bogato premazati puterom, kako se ne bi stvorila pokorica, pa ostaviti da se ohladi ili umlači. Zatim, mikserom dobro umutiti fil, da smesa postane penasta i vazdušasta, pa postepeno dodavati puter i sjediniti mikserom. Krofne - U šerpicu usuti vodu, ulje, so i šećer pa staviti da provri i pustiti da vri oko minut nakon što baci prvi ključ. Skloniti sa vatre i dodati brašno, promešati da se sastojci sjedine, pa vratiti na vatru i mešati dok se ne pojave prvi tragovi na dnu šerpice (sloj testa će se lepiti za posudu). Kuvano testo izručiti u posebnu (hladnu) posudu i ostaviti da se prohladi. Zatim, dodati jedno po jedno jaje i nakon svakog dodavanja ručno umutiti masu, tako da se jaje što bolje poveže sa testom. Pripremljenu smesu zahvatati kašikom (ili koristiti dresir džak), pa ređati gomilice (sa dovoljno razmaka) na pleh. Nakvasiti prst pa uglačati površinu tj. onaj deo krofne gde je tzv. čuperak. Peći u ugrejanoj rerni na 200°C oko 35-40 minuta. Ne otvarati rernu tokom pečenja. Pečene krofne izvaditi i ostaviti da se potpuno ohlade, pa horizontalno preseći na polovine. Donje delove krofni lagano filovati, pa poklopiti drugom polovinom. Pred služenje posuti šećerom u prahu.
Kako se prave Princes krofne
Sve, apsolutno potrebne, činjenice i cake za pripremu ovog sjajnog slatkog zalogaja obavezno pročitajte kod Maje. Posebnu pažnju obratite na postupak merenja jaja i razlog zašto je to neophodno. Kod Maje možete pronaći i potreban alat koji će vam, na osnovu unete težine jaja, automatski preračunati sve potrebne količine ostalih sastojaka. 
Uživajte uz ove, princeza dostojne, zalogaje.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Hvala vam.

6 коментара:

  1. Imam sličan strah od kupusa sa ovčetinom. E sad ne od kupusa to je moje omiljeno povrće ali od ovčetine u njmeu bežim kao od djavola. A sve takodje potiče iz detinjstva kad je moja mama jednog dana kuvala baš to a u poseti bila komšinica koja je pokazivala koliku ranu ima na stomako od operacije. Ja još uvek ne jedem ovčetinu, ali zato princes krofne smažem kao ništa, Probaću i po ovom receptu, divno izgledaju

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eto vidiš koliko nas neka dešavanja "obeleže" za ceo život?! Razumem taj tvoj otpor, to je jače od čoveka i na neki način svahataš da je iracionalno ali ne možeš protiv sebe. Novi Zeland i ovčice na sve strane, a ti ne ručkaš ovčetinu?!! Pa, kakav je to apsurd! Ali nadam se da ćeš se "pomiriti" sa ovim jelom i barem ponekad uživati u njemu. Do tada, uživaj u svemu ostalom što voliš, naročito u princeskama. ♥♥♥

      Избриши
  2. Nale, princezice obožavam i volim ih na mnogo načina sad čitam tvoj recept i u testo piše dodati gustin a u sastojcima piše brašno...baš sam pomislila, priincezice još nikad nisam pravila sa gustinom...verovatno ti se podkrala greška i verujem da je unmesto gustina brašno. Pozdrav Nale i uživaj i za mene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoki, hvala ti što si mi ukazala na nenamerni propust. U fil ide gustin, al ja sam se prešaltovala, pa ubacila i u testo. Greška, nenamerna. Ispravljam odmah. Hvala ti još jednom što si mi ukazala na to.
      Topli pozdrav i kiss ♥♥♥

      Избриши
  3. Nale, princezice su mnogo fine, a fotke su posebno nezne i lepe.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, mila moja. E, baš mi je drago da su se tebi dopale fotkice. ☺♥♥♥

      Избриши