SITNI KOLAČI (RANI RADOVI)

Evo ovih dana ponovo počinje slavska sezona i ja tako čeprkajući po receptima naiđem na neke moje rane radove, kojih se evo danas prisećam. 
Evo, ovako izgledaju kolači kuvarice početnice, koja se, uz to što nije vešta u pravljenju kolača, još "opekla" tako što je nabasala na vrlo loše oblande, a k'o za inat trebalo je pripremiti četiri vrste kolača sa oblandama?! Eh, kad se setim te muke i nezadovoljstva (u estetskom smislu)... Ali, pamtim da se ništa nije bacilo, već se u slast pojelo, iako ja nisam verovala da gostima to toliko prija. Mislila sam da žele da me uteše tako što će smazati sve! Ali, danas sam uverena da se nisu ni malo mučili, jer ukus je bio stvarno dobar! 
Pa, dragi moji drugari, red je da postavim i nešto što prikazuje kako sam sazrevala kroz godine u kuhinjici... Uskoro sledi i nastavak na ovu temu, gde ćemo zajedno moći da se uverimo da li sam i koliko napredovala u pripremi sitnih kolača. Očekujte nastavak za 2-3 nedelje...

Rafaelo kuglice sa ratlukom - II s' leva na desno 
200 g putera/margarina
200 g belog ratluka
200 g prah šećera
200 g kokosa
+50 g kokosa za valjanje
sok od 1 limuna
orasi, lešnici, bademi za punjenje 
Priprema:  Puter ili margarin ostaviti na sobnoj temperaturi da omekša. Zatim, iseckati ga i umesiti sa ratlukom, prah šećerom, kokosom i sokom od limuna. Masu fino izraditi i ostaviti (oko sat vremena) u frižider da se ohladi. Kašičicom vaditi smesu, malo je oblikovati i u sredinu stavljati koštunjavo voće po izboru. Zatim, kuglice još jednom fino rolati među dlanovima i uvaljati u kokos, pa stavljati u korpice i ostaviti ih da se suše dan-dva. 

Kuglice sa jabukama, kokosom i keksom - III s' leva na desno 
200 g (rendanih) jabuka
200 g šećera
200 g mlevenog keksa
200 g kokosa 
Priprema:  Navedene sastojke sasuti u dublji sud (vanglicu) pa ih dobro sjediniti rukama.Odložiti masu da se odmori (10-ak minuta), na hladno mesto, pa kašičicom vaditi smesu i valjati dlanovima, kako bi dobili oblik kuglice, a zatim ih uvaljati u kokos i ređati u korpice za kolače. Ovako pripremljene kuglice ostaviti da se suše dan-dva na vazduhu. 


Rolat sa čokoladnim bananicama - IV s' leva na desno 
½ l mleka
200 g šećera
200 g mlevenog keksa
200 g mlevenih oraha
200 g putera/margarina
2 velika lista oblandi
5-6 čokoladnih bananica 
Priprema: U dubljoj šerpici sjediniti mleko i šećer i ostaviti da prokuva. Kada je mleko provrilo skloniti sa vatre i u to dodati keks i orahe. Sve dobro sjediniti, vodeći računa o grudvicama, i na kraju u to dodati omekšali puter, isečen na listiće, pa sve mešati dok se puter ne istopi. Masu ostaviti da se prohladi, ali voditi računa da ne bude hladna prilikom filovanja oblandi.Listove oblandi položiti na navlažene krpe (svaki list posebno), preko svake oblande prebaciti još jednu mokru krpu i sačekati da se fino opuste. Oblande ne treba da budu totalno vlažne, već fine za rolanje. Na svaku pripremljenu oblandu naneti fila po želji (savetujem da stavite dosta fila, jer u suprotnom će oblanda biti suva i prazna), a neposredno uz ivicu, koja je uz Vas, položiti čokoladne bananice. Tako pripremljenu oblandu rolati od sebe ka gornjoj strani položene oblande. Bananice ređati po široj strani oblande, a oblandu filovati po krupnijim kockicama. Tako pripremljene rolate odložiti na suvo mesto i ostaviti da se stegnu. Sutradan seći na parčad željene debljine, koristeći reckasti nož (za hleb). 
Napomena: 
Posebnu pažnju obratite na proizvođača oblandi. Jedine koje bih preporučila i koje me nikada nisu izneverile jesu oblande proizvođača „Centroproizvod“. Ove koje se vide na slici nisu od tih, a zaključak izvucite sami. 

Oblande sa keksom i čokoladom - V s' leva na desno 
400 g šećera
3 dl mleka
250 g putera/margarina
4 jaja
300 g mlevenog keksa
100 g čokolade
pakovanje većih oblandi 
Priprema: U mleko dodati šećer i puter/margarin (isečen na kockice), te kuvati i ostaviti da provri. Kada provri, skloniti sa vatre i u to dodati jaja (jedno po jedno, u međuvremenu mešajući stalno, da ne bi ostali tragovi belanaca – zato najbolje koristite mikser). U to dodati mleveni keks i otopljenu čokoladu. Sve dobro sjediniti i ostaviti da se prohladi. Mlakom smesom filovati oblande, tako što treba mazati onu stranu na kojoj su veći kvadratići. Pripremljenu oblandu uviti u pek-papir (ili nešto slično, što Vam je pri ruci) i poklopiti težim predmetom. Tako pripremljenu oblandu odložiti na prohladno mesto i ostaviti da se stegne oko 24 h. Oblandu seći reckastim nožem na parčad željene veličine i oblika. 
Napomena: Za oblande važi isto što i kod prethodnog recepta.
  
Šareni kolač - VI s' leva na desno 
200 g putera/margarina
300 g prah šećera
50 g čokolade
2 jaja
3 kašike ruma
1 limun (korica)
200 g mlevenog keksa
200 g (iseckanih) žele-bombona
100 g čokolade
3-4 kašike ulja 
Priprema: Penasto umutiti puter/margarin pa u to dodati prah šećer i sve fino sjediniti. Zatim, dodati istopljenu čokoladu, jaja, struganu koru limuna i rum, pa nastaviti sa mućenjem dok masa ne bude dobro umućena. U tako pripremljenu masu dodati mleveni keks i žele bombone. Sada masu zamesiti ručno, što bolje, kako bi se dobila homogena smesa. Pripremljenu smesu oblikovati po želji (za štanglice ili rolat – valjkasti oblik) i preliti glazurom od čokolade. Za glazuru čokoladu rastopiti na pari, pa pred kraj dodati ulje i fino promešati, pa time preliti kolač. Zatim, kolač odložiti na hladnije mesto da se prosuši dan-dva. Pred serviranje najbolje da se na kratko (10-15 minuta) stavi u zamrzivač kako bi se lakše sekao tj. parčići bili što pravilnijeg oblika (što na ovoj slici nije slučaj, al' to su bili „bebeći koraci“).

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

11 коментара:

  1. I ja sam početnik što se tiče sitnih kolača, pa možda i uplovim u te vode. Nekako uvek stigne pregršt sitnih kolača sa sih strana koje su drugi pravili pa nikako ja da se oprobam. Mignonne ima sjajne sitne kolače, pa možda tu nešto isprobam, doduše žena je maher za minijature, a ja izgubim žive i kad treba pravo da sečem a ne hiljadu kolačića da dekorišem da svaki liči ko jaje jajetu.

    ОдговориИзбриши
  2. Mignonne je pravi maher. Ne znam dal bih smela da kažem da sam pravila nešto njeno, naročito kolače, i da to prikažem. Bilo bi daleko lošije od originala.Al' šta da se radi? Uglavnom, kolači se moraju spremati. Jeco, moraćemo mnogo zelenog čaja za smirenje da popijemo pre nego počnemo da dekorišemo kolačiće i onda smo "mirne".

    ОдговориИзбриши
  3. Nale, meni tvoji kolacici izgledaju skroz lepo. Ova dva rolatica i ove kuglice su mi bas super :)
    Steta sto ja nemam slicicu moje prve torte, eeee to si trebala videti ;) Bas kao sto kazes a slike najbolje svedoce o tome, svi mi iz dana u dan napredujemo i ucimo jedni od drugih :)))

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala, draga moja! Nešto sam razmišljala kako svi volimo da prikažemo najbolje od sebe, ali oni koji tek počinju nemaju tu veštinu kao mi, koji duže kuvamo, pa sam zbog svih koji su u životu doživeli neuspehe, a ima nas, postavila sličicu, kako to ide ispočetka - malo traljavo ali uz prolaznu ocenu. Pa, svako se uči dok je živ.
    I kao što stari narod kaže:"Prvi se mačići u vodu bacaju!"
    Videćemo uskoro da li sam napredovala. Mislim, jesam, ali nisam tako vešta sa slatkišima kao sa slanišima:)
    Pozdrav, draga moja:)

    ОдговориИзбриши
  5. odlično izgledaju ovi mali kolačići i ja vjerujem da su se sa guštom pojeli , sigurno su ukusni ! Svi smo mi kritični na svoje radove posebno na one iz početničkih dana (joj kada se ja sjetim mog kolača sa jabukama, tragedija :)). Ali sve se to na kraju pojelo i kada malo bolje pogledaš nije to ni bilo napravljeno loše. Zapravo ove tvoje kolačiće si napravila jako dobro !! Rolatice mi se najviše sviđaju :)

    ОдговориИзбриши
  6. Pozdrav, Nale...meni ovi tvoji kolacici odlicno izgledaju, i ne znam sto si ti toliko stroga, vidi samo ove rolatice kako su super zamotani, da sam kod tebe u gostima sad bih smazala od svake vrste!;))
    Joj, mislis da meni svaki put uspe...ma kakvi, ali onda gledam sta se moze iskoristiti (steta da se baci, pa to su sve fino sastojci;))... recimo toblerona, pa to je muka potrefiti tacno vreme kuvanja da bi se dobila prava gustina, ali kad ne uspe tj.ispadne suvise mekana da bi se mogla seckati, onda lepo napravim od nje bombice...voila!;))
    I slobodno pitaj ako negde zapne, ma tu sam uvek da pomognem sve sto mogu, bez ustrucavanja drugi put, molim....i jedva cekam nastavak!;)))

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala puno na lepim rečima i kad zapne zovem iz sveg glasaaaa;)Poz

    ОдговориИзбриши
  8. kolaci su lijepimi od njih sam par pravila,ukus im je super!!1Ja tesko nalazim oblatnu,zele bombone i cokoladne bananice..no opet nekako se i to pronade i kupi..jeste pocela su Slavlja,treba se pripremiti !!!Sretno !!:)

    ОдговориИзбриши
  9. Draga Natasa, Proslijedila sam ti nagradu koju zasluzujes: http://3.bp.blogspot.com/__kfNXi4HnwY/TN_dFeR8-BI/AAAAAAAAAjs/jTTpgATyKzE/s1600/premio.png
    Molim te pogledaj!

    ОдговориИзбриши
  10. Odličan izbor i ne vidim ja tu mačića za baciti! :)

    ОдговориИзбриши