ZAPEČENI PROSO SA KARFIOLOM

Moj prvi susret s prosom izgledao je ovako. Uz nekoliko pitanja našoj dragoj Sandri, na koja je vrlo ljubazno odgovorila, i iščitavanje njenih postova na temu prosa, odlučih se da pripremim ovo vrlo fino jelo. Razlika je, samo u tome, što nisam dodavala jaja i pavlaku - znači, nema preliva, kao što je kod Sandre navedeno. Umesto toga, posula sam malo susama. Sve pohvale za recept i sigurna sam da je ovo tek stidljivo upoznavanje prosa i mene, a videćemo šta će se još u dogledno vreme krčkati na ovu temu...

Prenosim Sandrin recept:
250 gr prosa operite u vodi i prosusite u šerpi, zagrevajući proso oko 5 minuta, dok prijatno ne zamiriše. Prelijte proso sa jednim litrom obične vode, posolite zaravnjenom kafenom kašikom morske soli, a kada provri, poklopite i kuvajte na najmanjoj vatri 15 minuta. Tepsiju (35x25cm) premažite maslinovim uljem i istresite kuvani proso i poravnajte kašikom. 0,5 kg očišćenog i na drvca isečenog karfiola, 2-3 minuta kratko obarite u većoj količini posoljene vode, ocedite i složite preko prosa. Umutite jedno jaje sa 1,5 dcl neutralne sojine ili tečne mlečne pavlake za kuvanje, dodajte 4 kafene kašike sitno ribanog parmezana (ako ne jedete jaja i sir, prelijte samo sojinom pavlakom) i zapecite u prethodno zagrejanoj pećnici 15 minuta na 180 stepeni.

Servirajte uz bogatu salatu kao samostalno jelo, a može da posluži i kao fino predjelo. Odušveljena sam predivnim mirisom koji proso ima dok se kuva. Moram reći da sam ga prilikom pripremanja ispirala 5-6 puta, a skuvao se u roku od 10 minuta. Eto, to su neka mala zapažanja - čisto, da imate u vidu ukoliko se odlučite za pripremu ovog receptića.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

4 коментара:

  1. Nale, drago mi je sto ti je jelo uspelo i da ti se svidja; i sto su te na proso inspirisali moji recepti. Hvala ti na tome, kao i na lepim recima u ovom postu.
    Varijante sa prosom su bezbrojne i sigurna sam da ces istraziti mnoge i uzivati u razlicitosti ukusa!
    Pozdrav, Sandra.

    ОдговориИзбриши
  2. Super što si izabrala ovaj recept za isprobavanje , odlično jelo ! Ja sam ljubitelj prosa ali evo nešto mi ne odgovara sa njime pa mi koža uvijek odreagira. zato ga koristim dosta rijetko iako bi rado da mogu češće. Nekada ga samo skuham sa povrćem (najbolje se slaže sa karfiolom)i začinim maslinovim uljem i posolim. Ti si ovo odlično pripremila, jako dobro izgleda !

    ОдговориИзбриши