KOLAČ BEZ JAJA I MLEKA

Ovih dana pripremala sam tortu. Trebala je da bude posna i zato sam tragala za receptima koji bi tzv. patišpanj učinili sočnim i prijatnim za jelo. I tako, dala se ja u potragu, našla nekoliko recepata za posne biskvite i odabrala jedan, za posne čupavce; umešala sve sastojke, ispekla biskvit i kad sam ga istresla na tacnu imala sam šta i videti. Joj, majko moja, kakav haos. I sad se naježim kad pomislim koliko sam materijala utrošila na taj biskvit (ne podnosim da bacim hranu). Razočarana i u želji da spasem što se spasti da, reših 'ajde da ga usitnim, pomešam sa nekim pudingom, biljnom pavlakom itd. I zbog toga probah biskvit, kad još gore i još crnje. Ma, ljudi moji to je opšti bljak! Naravno, morala sam baciti SVE:). I tako krenuh da lutam po bespućima virtuelnog sveta, izguglam neke recepte i odlučim se za ovaj koji ću Vam predstaviti sa velikim zadovoljstvom. U pitanju je "Kolač bez mleka i jaja". Za ovaj kolač, moguće je sve suve sastojke dobro promešati u plehu u kom ćete peći biskvit, pa doliti sve tečne i dobro promešati:) Prezadovoljna sam biskvitom i količinom potrebnih sastojaka, jer ukus je predivan. Biskvit je sočan, vlažan, s ukusom blage čokolade, iako je nigde nema, i jako prijatnog mirisa. 
375 g brašna
6 supenih kašika kakaa (koristila 3 kašike)
400 g šećera
2 kašike praška za pecivo
1 kašika soli (koristila 1 kašikicu)
75 g ulja
2 kašike sirća (nisam koristila)
2 kašike vanile (koristila 3 kašike ruma)
472 g vode
200 grama mlevenih oraha
150 g šećera
3 kašike vode
150 g čokolade (za glazuru i dekorativne stvarčice)
4-5 kašika ulja
100 g margarina
100 g šećera u prahu 
Priprema: Suve sastojke dobro umešati u plehu (20 x 30). Dodati tečne i sve lepo pomešati. Ugrejati rernu na 170 stepeni C i kada je kolač pripremljen staviti da se peče. Peći na istoj T, od 30 do 40 minuta (ja sam pekla 20). U svakom slučaju, proveriti čačkalicom dal je pečen. Kada je biskvit pečen izvaditi ga iz rerne i ostaviti da se ohladi. I evo, kako izgleda.
Sutradan preseći biskvit na pola i filovati. Za fil sam koristila orahe i šećer. Naime, ušpinovala sam šećer i dodala orahe, kao za bajaderu. 
Bolje je od datih mera napraviti po dva biskvita. Jer, biskvit mi se mrvio prilikom presecanja. Doduše, nije previše, ali ipak mislim da je bolje ispeći dva biskvita.
Preliti sa otopljenom čokoladom, pomešanom sa uljem i posuti mlevenim orasima. Od umućenog margarina i prah šećera formirati ukrase po želji. 

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

10 коментара:

  1. Isplatilo ti se lutanje..Kolac je fantastican :)

    ОдговориИзбриши
  2. Da li se drobi kora?Ja koju god posnu koru pravim uvek se malo drobi kad se sece.Pozz

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala, Jafi.
    Majo, kao sto rekoh, malo se drobi kada se sece po pola. Ali, stvarno vrlo malo. Mada, za sve nas koji ne volimo da se drobi biskvit, preporucujem da se prave dve manje kore. Inace, kada seces kolac, nema problema...Pozz

    ОдговориИзбриши
  4. baš izgleda sočno i ukusno, nisam nikad isprobala posni biskvit napraviti, no dopada mi se kako ti je ispao

    ОдговориИзбриши
  5. Izgleda stvarno zanimljivo, trebala bih probati..samo kada?!?

    ОдговориИзбриши
  6. I deluje socno!!! Bas kao sto kaze Jafi, isplatilo ti se lutanje :)

    ОдговориИзбриши
  7. Izgleda 'fabulozno'.
    A ostaviti nekome komentar, postaje sve tezi posao ...Ne znam imaju li i drugi problema ili samo ja?!

    ОдговориИзбриши
  8. Jasna, jel problem u smislu sta reci ili postaviti komentar? Jel na mom blogu imas tih problema?

    ОдговориИзбриши
  9. bravo, super si napravila biskvit i cijeli kolač ! jako mi se sviđa i vjerujem da je preukusan !!

    ОдговориИзбриши
  10. Nije problem sta reci, jer obicno ostavljam komentare tamo gdje se odusevim. Problem je sto 'nece da prodje', pa moram ponovo i ponovo pisati i pokusavati. Nekoliko blogova su posebno 'teshki'.

    ОдговориИзбриши