(PRINCES) KROFNE

Oduvek sam volela domaće krofne. Pravo, dizano testo koje svojim mirisom limuna i vanile oplemeni kuhinju u najkraćem roku. Večita inspiracija i dobra letnja poslastica bile su i princes krofne. I tako počinje priča o sestrama Krofnić.

Pored, starije sestre Krofnić, tu je i mlađa sestra, koja svojom elegancijom i skoro pa, pariskim šarmom, često zaseni ovu stariju, i uglavnom više pažnje dobija mlađa Krofnićeva:) E, sa ovom mlađom sestrom ja se nikako nisam slagala - au, šta je tu problema bilo, ccc. Pokušavala ja, polako, lepo, "na finjaka" - ma, nikako! Ne ide i tačka. I pitam ja moje sajber drugarice kako one stoje sa ovom mlađom, koja je sama sebe prozvala princess (mo'š misliti), dal i njima zadaje muke i probleme? Kažu one, našle su joj leka - kad se kvarcuje ne podnosi da joj se otvaraju vrata! Voli da ima konstantnu temeperaturu, a kad uhvati boju tad moraš da je iznosiš van, malo odstoji i spremna - možeš da je filuješ kako hoćeš. Čula ja da je tako najbolje, probala i verovali ili ne - uspela! A, mislila sam da se nikada nećemo razumeti:) 

Sada sam u najboljim odnosima sa sestrama Krofnić, samo što ipak više volim onu stariju, skromnost joj je vrlina a ume i svakog da usreći - to cenim.
Najlepše krofne
Potrebne namirnice: 500 g belog brašna, 10 g svežeg kvasca, 1 kašika šećera, prema potrebi mlake vode, 1 limun (sok + nastrugana korica), 1 jaje, 2 dl ulja (za prženje (ili prema potrebi), 1 vanil šećer, prema potrebi šećer u prahu. 

Priprema: Rastvoriti kvasac sa šećerom u vodi. Zamesiti testo da bude vazdušasto tj. srednje meko. Ostaviti da nadođe, oko 30 minuta. Premesiti i razvući testo (1 cm debelo), pa čašicom ili modlom vaditi manje krofnice. Ostaviti da odstoje desetak minuta, pa ih pržiti u zagrejanom ulju. Voditi računa da ulje ne bude pregrejano. Kada porumene sa obe strane, vaditi ih i stavljati na ubrus, da se ocede od viška ulja. Zatim ih valjati u prah-šećer pomešan sa vanil-šećerom, nakon što se malo prohlade.Šupljikave krofne

A, sada na red dolazi mlađa sestra Krofnić. 
Potrebne namirnice: Za testo: 2 dl vode, 50 g putera, prstohvat soli, 200 g belog brašna, 4 jaja. Za fil: ½ l mleka, 4 jaja, 5 kašika šećera, 2 vanil-šećera, 7 supenih kašika gustina, 50 g putera, 1 kesica šlaga, prah-šećer za posipanje.

Priprema: Nasuti vodu u šerpu i dodati puter. Sačekati da se rastopi i kada provri dodati so. Ostaviti par trenutaka da vri i skinuti sa ringle, pa dodati brašno i dobro umešati varjačom. Vratiti na ringlu i nastaviti mešanje sve dok se grudvice ne razbiju, na dnu pojavi beli trag i testo počne da se odvaja od stranica šerpe. Ostaviti da se ohladi u šerpi, oko 30 minuta. U mlako testo dodavati jedno po jedno jaja i praviti homogenu smesu (bolje je ručno mešati, nekoristiti mikser). Tako pripremljeno testo staviti u špric ili vaditi po malo kašičicom i ređati na blago pouljen pleh, vodeći računa da između njih bude dovoljno mesta, kako bi uspele da narastu i budu prhke. Peći u srednje ugrejanoj rerni na 250 stepeni dok narastu, a onda smanjiti na 180 i peći dok ne dobiju zlatnu boju (oko 15-ak minuta). Ohladiti ih i onda reckastim nožem poloviti, pa puniti filom i dekorisati šlagom. U prokuvano mleko dodati umućena jaja, šećer, vanil-šećer i gustin, pa mešajući kuvati dok se sve nezgusne. Ohladiti i u ohlađeno dodati omekšali puter, pa sve dobro sjediniti mikserom. Šlag umutiti prema uputstvu sa kesice. Napunjene krofnice pokriti šeširićem i posuti šećerom u prahu. Služiti fino ohlađene.
Princes krofne

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

15 коментара:

  1. Sestre lepotice!Da ih čovek pojede,koliko su slatke!

    ОдговориИзбриши
  2. Jao, Nale sta nam radis, divne su ti ove sestrice...i kako sada da se odlucimo!;)))

    ОдговориИзбриши
  3. Skoro sam pravila pvi put princeze koje su mi uspele i bila sam oduševljena. Još nisu krofne sigle na ed jer bi ih sve smazali. Jedino rešenje je da pozovem goste na krofne.

    ОдговориИзбриши
  4. Fenomenalne su obje...sestre ljepotice! Ne mogu da se odlučim koje su ljepše :)

    ОдговориИзбриши
  5. Sestre izgledaju odlicno, i neznam koju bih prije izabrala!

    ОдговориИзбриши
  6. Ja sam ZA.Uvek ispočetka jednu po jednu.Krofne princes ovo ono ..obožavam.Još kad su tek gotove pa zagrizeš a ono testo mirisno i meko i udari te džem, krem šta god..ma idi bre nema bolje..za sada.Eto da nije ponoć sad bih ja u kuhinju...ovako ove tvoej sutra ujutru.

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala SVIMA na komentarima koje ste ostavili:)))
    Majo i Dzoli Vama posebno hvala - dobrodošle:)

    ОдговориИзбриши
  8. Prekrasne sestre krofnice ! :)
    Princezice mi se posebno sviđaju ! Nisam ih još sama radila, a tvoje su ispale savršeno !

    ОдговориИзбриши