365 DANA COOLINARIJE

Nije bilo tako davno, al' prođe godinu dana... 365 dana kako smo se sreli u blogerskim vodama! Za sve ove dane nije bilo nikakvih nesuglasica ili loših iskustava, naprotiv! Kada sam počela sa ovim hobijem nisam slutila da će mi redovno puniti vene adrenalinom - ozbiljna sam. Malo-pomalo, kako to i biva u životu, Coolinarija je postala nešto živo, opipljivo, željno pažnje i obilazaka... Nije mi bilo teško da svoje zamisli pretačem u dela kojima sam, nekada uspešno, a nekada sa ne baš toliko uspeha, punila e-stupce... Mnogi od Vas pružili su mi puno podrške i na tome Vam od srca zahvaljujem, jer vođena idejom o objavljivanju kulinarskih (ne)uspeha došla sam i do nekih, za mene jako bitnih saradnji. Hvala svima koji me redovno posećuju i pružaju mi svoju pažnju. Hvala svima koji su, deleći svoje recepte, učinili da naučim mnogo toga. Zaista, da skratim, ovo blogovanje donelo je dosta bitnog u moj život. Nisam mislila da ovakav vid komunikacije može obogatiti znanje i proširiti horizonte na način na koji sam ja to doživela, baš putem Interneta. Neke od Vas sam upoznala i drago mi je zbog toga. Svi Vi, dragi moji, koje čekam da susretnem, doćićete na red:) Samo nek' smo mi živi i zdravi... Ako sam nešto izostavila - izvinite. I, kako to red nalaže, evo nečeg da se prezalogaji... Ništa posebno, tek' da zamezimo malo - izvolite.
Spanaćnice su fino i brzo predjelo, koje se može poslužiti i hladno, jer ukus spanaća dominira... Skoro uvek u frižideru ima potrebnih sastojaka, a i kad prođe sezona spanaća, skoro svi ga imamo u zamrzivačima. Pa, ako Vam je po ukusu pripremite:

250 g kora za pitu 
250 g spanaća 
3 kašike ulja 
2 kašike brašna 
soli prema ukusu 
mleka po potrebi 
pavlake po potrebi 
2 jaja 
ulje za duboko prženje 


Priprema: Obareni spanać pripremiti sa mlekom i brašnom. Svaku koru namazati po krajevima (ćoškovima) sa malo pavlake. Na to staviti drugu koru pa ravnomerno rasporediti pripremljen spanać. Zaviti krajeve i čvrsto urolati. Tako pripremljenu iseći na četiri dela i svaki uvaljati u jaja i pržititi u dobro zagrejanom ulju dok ne dobije zlatno-braon boju. Ulje ne treba biti pregrejano. Servirati uz salatu ili sir po izboru...

A, ako Vam je po volji nešto slatko, evo brzog kolača sa lešnikom. Prosto i jednostavno, a efekat je vrhunski. Izvinjavam se na dekoraciji, koja je vrlo svedena, ali nedostatak vremena učinio je svoje. Jeste, mogla sam više da se potrudim ali probajte, pa mi recite dal' Vam se dopada?
4 jaja
10 + 10 kašika šećera
2+2 dl mleka
1 dl ulja
150+200 g brašna
1 prašak za pecivo
150 g prepečenih mlevenih lešnika
50 g čokolade 
2 supene kašike kakaoa

Priprema: Odvojiti belanca od žumanaca. Belanca umutiti u dobar šne pa dodati šećer i nastaviti sa mućenjem dok se šećer ne rastopi (što bolje). Dodati mleko, brašno i pola kesice praška za pecivo, pa fino umutiti. Žumanca umutiti sa šećerom, da postanu potpuno penasta. Kada je boja postala bledo-žuta, dodati mleko i ulje, a zatim brašno, lešnike i ostatak praška za pecivo, pa sve fino sjediniti. Uliti u pleh (20x30) sa pek-papirom i peći u ugrejanoj rerni na 250 stepeni C, dok se ne uhvati fina pokorica. A, zatim na kolač izručiti pripremljenu smesu od belanaca. Vratiti u pećnicu i nastaviti sa pečenjem dok se kolač ne odvoji od ivica tj. još nekih desetak minuta. (Vi najbolje poznajete svoju pećnicu, pa proverite.) Izvaditi kolač, ohladiti, preliti sa rastopljenom čokoladom (sa malo ulja - 1:3) pa kad se stegene posuti kakaom. Iseći kolač na željene oblike i odozgo posuti lešnicima. Ukoliko možete ostavite kolač da "odleži" dan-dva, jer je još lepšeg ukusa...
I, na kraju - poklon za Vas tj. Vaše oči.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

32 коментара:

  1. Čestitke Nataša, na prvom ustvari rođendanu i još puno puno takvih od srca ti želim, puno divnih recepata koje nesebično dijeliš sa svima nama..
    Pita sa sa špinatom mi odlično i jako pikantno i ukusno zvuči, ali i kolač s lješnjacima mi miriše..divno..

    ОдговориИзбриши
  2. Čestitke za prvu godinu, želim ti još puno virtualnog druženja i recepata.

    ОдговориИзбриши
  3. Zelim ti draga moja Nale jos PUUUUNOOOO godina druzenja i blogovanja!!!Volela bih i da se upoznamo:)))

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман07. јун 2011. 23:41

    Divni recepti a tek ova dva cvetaka..maestarlno:)

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Nale, srecan ti prvi blogorodjendan i iskreno se nadam da cemo i dalje nastaviti ovako lepo da se druzimo, i u virtuelnom i u stvarnom svetu...hvala i na ovom lepom posluzenju, nocas cu sanjati tvoje pitice i kocke sa lesnicima, tako mi i treba kad pred spavanje citam receptice!;))) p.s. moram da primetim i novi dizajn bloga, malo promene uvek lepo prija...puno te ljubim i pozdravljam!;)))

    ОдговориИзбриши
  6. Srećan RODJENDAN tvome blogu, draga Nale. Uvijek je lijepo upoznati drage i dobre osobe, pa makar to bilo ovako preko žica i dugmića.
    Čekamo jos puno novih recepata i postova!
    U zdravlje

    ОдговориИзбриши
  7. -NADO, hvala puno na čestitkama i lepim rečima:) Pita je prava stvar za sve koji vole spanać:)))
    -JOVANA, hvala dragaaaaa:)
    -DUNJA, hvala puno:)
    -MAJO, hvala ti i ja imam želju tebe da upoznam:)
    -ANONIMAN, hvala i raduje me da Vam se cveće dopada:)
    -MIGNONNE, hvala draga moja. Što se tvojih snova tiče, nisu loši, bogami - red slanog, pa red slatkog, ohoho:))) Hvala na komentaru za dizajn, eto - trudim se, volim promene i nadam se da ti se dopada... Ljubim te i šaljem ti zagrljaj:)))
    -Jasna, draga moja, hvala ti! Zadovoljstvo je sporazumeti se sa ljudima koji imaju zdrava razmišljanja:) U zdravlje, draga!

    ОдговориИзбриши
  8. Draga Nale, ČESTITAM na 1. BLOGO-rođendanu, i da ih bude još mnogo mnogo više!!! Spanaćnica me mami, da znaš koliko, a i kolač s lješnjakom izgleda mmmmh- divno! :)

    ОдговориИзбриши
  9. Nale, pa srćan ti rođendan blogu i da dugo blogujemo zajedno, a onda da prepustimo muškom delu da vode blogove...
    I moj blog skoro puni godinu i zaista to tako brzo prođe. Kad se samo setim kako sam bila brljava na početku. Nisam znala ni šta je blog niti kako se pravi. Pomoću štapa i kanapa.
    Dopada mi se novi dizajn bloga, profi je!

    ОдговориИзбриши
  10. Cestitam prvu godinu i ne sumnjam da ces biti sve bolja i bolja jer je tvoj blog jedan od onih koji su mi bas "legli" na prvu loptu u svakom smislu. Srecno! :)

    ОдговориИзбриши
  11. Draga Nale,čestitam!!!!!
    Recepti su sjajni!Cmok!

    ОдговориИзбриши
  12. TANJA - hvala na lepim željama i drago mi je da si i danas tu:) Drago mi je da ti se dopadaju receptići...
    MARIJA - hvala ti:)
    JECO, moja, hvala ti puunooo, a što se tiče mog muškog tu će biti dosta muke, ukoliko mu prepustim mesto:))) Ne znam dal bi recept za tursku kafu mogao da postavi:))) Čekam tvoj blogorođendan:) i naravno, još puno lepog druženja:)
    NASTASJA, bas mi je drago da si se oglasila. Hvala ti na lepim rečima i željama:) Drago mi je da ti odgovara moj "fazon":)))
    DANIJELA, draga moja, hvala ti lepo i šaljem ti veliku CMOKALICU!
    SANJA9, hvala ti:)

    ОдговориИзбриши
  13. Nataša, nadam se da si videla ovaj post
    http://kuvarigrice.blogspot.com/2011/06/vanredne-kuvarijacije.html
    ako nisi i ako si raspoložena za druženje pošalji mejl Mariji bar da potvrdimo da će neko doći i proširi dalje

    ОдговориИзбриши
  14. Cestitam!
    Slazem se sa onim sto si napisala u uvodu, svasta se novo nauci, ali najveca vrednost su nova poznanstva.
    Lepo si nam posluzenje spremila:)

    ОдговориИзбриши
  15. Nale, sve cestitke za prvi rodjendan :) Drago mi je da sto se poznajemo virtuelno, mozda se upoznamo i licno, i samo nastavi tako :) Pozzz

    ОдговориИзбриши
  16. Sve čestitke draga!Predivne recepte imas!

    ОдговориИзбриши
  17. Draga Nale želim ti čestitati prvu godišnjicu,iako sam ti odskora pratilac u tvom kutku zaista uživam,i jako mi je drago da sam tu,a tebi šaljem sve dobre želje i samo tako i dalje nastavi..veliki pozdrav i pusa!

    ОдговориИзбриши
  18. JECO, videla juce i javila se Mariji jutros. Cekam njen odgovor. Ajmo, ljudi da se okupimo i upoznamo. Poznanstva obogacuju zivote, a ako nesto ne ide ili Vam se neko ne svidi nakon sto ga upoznate - i to je za ljude:)
    ANA, hvala puno i raduje me da ti se dopadaju recopisi:)
    JAFI, hvala puno:) Tebe čekam, još odkad. Možda ti dođem letos do Lazaravce, ma naćiću te 100%:)
    VERA, hvala ti, draga moja:)))
    NELY, hvala i tebi. Od skora se pratimo ali znaj da u tvojim stranama uživam maksimalno. Pratila sam te na Coolki al' nisam te našla na blogu, e sad sam te "uhvatila" i redovno te posećujem. Drago mi je da i ti nađeš nečeg lepog za sebe na mojim stranama:))) Ljubim te i šaljem veeeliki pooozdrav:)

    Još jednom, S V I M A puno HVALA na divnim željama i podršci:) I, ako ste u mogućnosti i imate želju za druženjem - 'ajmo da se okupimo i upoznamo, možda druženje postane još lepše!

    http://kuvarigrice.blogspot.com/2011/06/vanredne-kuvarijacije.html

    ОдговориИзбриши
  19. Draga Nale srecan rodjendan blogu neka te veseli i raduje jos puno godina :)

    ОдговориИзбриши
  20. Malo kasnim ali nadam se da za lepu reč nikad nije kasno ;), čestitam ti i želim još puno-puno godina druženja...

    ОдговориИзбриши
  21. Naravno, lepa rec je uvek dobrodosla;) Hvala ti punooo;)))

    ОдговориИзбриши
  22. čestitam ti na prvoj godini bloga koji je odličan ! I jako mi je drago što dijelimo mišljenje kako su naši blogovi divna druženja i razmjena znanja. Drago mi je što sam ovdje upoznala tebe i tvoje odlične recepte i veseli me daljnje druženje kao i novi recepti kojima ćeš nas počastiti !

    ОдговориИзбриши
  23. Draga moja Nale, zelim ti sretnu godisnjicu blogovanja! Godina brzo prodje, ne osetimo. Kod mene jos koji mesec pa isto godinica druzenja sa vama, a imam utisak da neke od vas znam celog zivota, toliko ste mi drage i toliko sam vas zavolela ovako virtuelno... :)

    ОдговориИзбриши
  24. Drage moje, Branka i Taci, hvala na lepim recima i cestitkama. Daj boze da se druzimo jos dugoooo, jer stvarno imam utisak da vas poznajem... Hvala punooo.

    ОдговориИзбриши
  25. Tvoj blog je toliko bogat i lep, toliko dobrih fotografija,tekstova i recepata, da meni izgleda da postoji mnogo duže! Čestitam ti godišnjicu bloga i želim ti još mnoooogo lepih recepata na zadovoljstvo svih nas! Pozdrav, Ankica.

    ОдговориИзбриши
  26. Ankice, raduje me da si se i ti oglasila s' obzirom da te pratim od starta;)
    Hvala ti na čestitkama i željama a ja ću se truditi i dalje da ti se dopada ono što krčkam u svojoj kuhinjici;))) Pozdrav

    ОдговориИзбриши