FBI - VRTALJICA, SNJEŽA

Kažu da sam otvorena osoba, koja je skoro uvek raspoložena za novitete, a to naročito važi kada je priprema nepoznatih recepata u pitanju. Te, isprobavanje recepata iz Snježine kuhinje nije mi bilo ni malo teško, naprotiv. 
Snježu (virtuelno) poznajem ali nikada nismo bile u kontaktu, izuzev jednom prilikom, kada sam, oduševljena njenim „Marcipanom“, javila utiske u vezi kolača, koji sam po njenom receptu pripremila. Evo još jednog kruga „FBI igrice“, čiji je izumitelj (namerno to rekoh, jer dosadi mi pojam „autor“) mamajac. I, to je još jedna od dobrih joj ideja, jer baš se lepo okupljamo, posećujemo blogove, radimo na isprobavanju recepata, trudimo se, bla-bla... kako bi doprineli jedni drugima. Ovog puta, Snježa i Vrtaljica došle su „na tapet“. A, ja, shodno tome predstavljam deo odabranih recepata: kukuruzni kruh i poriluk s' mljevenim mesom

Hleb smatram hranom zajedničkom svima nama. Bilo da je kvasni ili beskvasni, lepinja, somun, baget, naan... Skoro svi narodi u kulturama imaju hleb, kao pojam osnovne, nasušne, namirnice. Hleb je, za svakoga ko je u životu spoznao glad, dovoljan sam po sebi, i taj nikada neće dozvoliti da hleb propadne. Tako je mene učila moja baba, a i vremena su me naučila tome. Beše gladnih dana, beše nemaštine, beše... Zato, dobru sreću Vam želim i uvek imali hleb na trpezi! A, kakav je, Snježin, "Kukuruzni kruh"? Hmmmm, diše i miriše. Zahvalan „pod rukom“, brzo narasta, peče se vrlo jednostavno, miriše kao najslađe pecivo, hrskav spolja i mekane „duše“. Snježo, divan ti je receptić. Hvala.
Kukuruzni hleb

250 g kukuruznog brašna („Žitko“, Stari Mlinar)
1,5 dl vrele vode
500 g pšeničnog brašna
2,5 dl mlake vode
20 g svežeg Alphakvasca
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
1 kašika ulja

Priprema: 
Kukuruzno brašno preliti vrelom vodom i dobro umešati, te ostaviti da se ohladi. 
Kvasac i šećer rastopiti u mlakoj vodi, pa sačekati da nadođe.
U vanglicu usuti pšenično brašno, posoliti i kada je kukuruzno brašno ohlađeno, dodati ga pšeničnom. Sve, dobro pomešati, pa kada je masa sjedinjena dodati kvasac i umesiti testo. Pokriti vanglu i ostaviti testo da se duplira.
Testo premesiti i oblikovati po želji. Poređati u podmazan pleh i ostaviti 10-ak minuta da naraste.
Hleb peći u ugrejanoj rerni na 250 stepeni C, prvih deset minuta, a zatim smanjiti T na 200 stepeni i nastaviti sa pečenjem još 30 minuta.
Ispečen hleb izvaditi iz pećnice, blago poprskati hladnom vodom i prekriti pamučnom krpom, kako bi malo omekšao.
Služiti po želji.
Ukoliko praziluk volite i spremni ste da ga koristite u raznim kombinacijama, ovo je pun pogodak. Divan, kompletan, obrok, sa notom slatkastog u sebi, mamiće Vas na isprobavanje još dok se krčka. A, kada tanjir postavite pred sebe i Vama drage osobe, doživećete opuštajući osećaj i prijatan zanos koji Vas, ukoliko mu dopustite, može odvesti u dane kada ste kao dete trčkarali kroz kuhinju npr. Vaše bake i usput „gutali“ mirise domaće kuhinje.
Praziluk s' mlevenim mesom

1 kg praziluka
500 g junećeg mlevenog mesa
5 čena belog luka
2 šargarepe
2 paprike
400 g pelata
so, biber prema ukusu
ulja po potrebi

Priprema:
Praziluk očistiti i oprati, pa iseći na parčiće dužine do 3 cm. U dublji lonac usuti vodu i kada provri dodati pripremljen praziluk. Nakon prvog „ključa“ praziluk procediti od viška vode. Povrće očititi, te isitniti prema ukusu. U hladno ulje dodati iseckan beli luk, papriku, šargarepu, pa blago posoliti i izdinstati na srednjoj T. Kada je povrće omekšalo, dodati mleveno meso i nastaviti sa obradom. Pred kraj prženja dodati biber, isitnjen pelat i praziluk, pa izmešati i ostaviti da krčka, na niskoj T, 10-ak minuta. Služiti toplo uz krompir-pire ili pirinač.

Isprobali: Irena, Dragana

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

20 коментара:

  1. Kao da si kod mene danas na ručku! I kod mene je za ručak bio poriluk s mljevenim mesom i kukuruzni kruh! Moj muž i ja smo zajedno bili u trgovini i kada smo ugledali poriluk samo smo se pogledali i oboje smo znali što je ručku danas. Što je nekima čudno i moja djeca ga obožavaju!
    Hvala ti, draga na toplim riječima!

    ОдговориИзбриши
  2. Obožavam kukuruzni kruh i nikako da nađem dobar recept, uvijek bude kruh suh i mrvi se. S obzirom da si Snježin recept nahvalila, moram probati. Na fotkama izgleda odlično!!
    Što se recepta za poriluk tiče, odlična kombinacija i zagarantiran fini ručak.

    ОдговориИзбриши
  3. Divni recepti i fotografije draga, veliki pozdrav....

    ОдговориИзбриши
  4. kruh je krasan, a poriluk volim! Najčešće ga jedemo s jajima, na kajganu.

    ОдговориИзбриши
  5. Praziluk deluje jako fino, nekako sam ga propustila dok sam se vrzmala po Snjezinom blogu pa mi je recept potpuna novina.
    A HLEB, hleb izgleda toliko bozanstveno da cu ga probati cim pre. Volim kukuruzni hleb, a ovaj deluje kao kolac, mekano, vazdusasto, nema mrvljenja... ma fantasticno :)

    ОдговориИзбриши
  6. Recept za kukuruzni kruh će mi jako dobro doći jer ćim zahladi u mom domu počinje sezona pečenja kruha. Kukuruzni kruh osobito obožavamo... tvoj izgleda prekrasno!
    I poriluk jako volimo, pogotovo najmlađi.

    Lijep pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  7. Dopadaju mi se tvoje lijepo ukomponovane fotografije; posebno ona prva!

    ОдговориИзбриши
  8. Bas divno izgleda kukuruzni hleb:) A i oo sa prazilukom(mojomiljeni) Fino si sve pripremila...i mislim do sada sigurno vec pojela;)

    ОдговориИзбриши
  9. Vec osetim miris domaceg pecenog hleba, a ovu kombinaciju sa prazilukom sam isto isprobala i stvarno je odlicna, Snjezini receptici su vrlo fini, bas onako pravi domaci...i fotke su vrlo lepe, a vidim da si i ti nabavila belu podlogu od letvica za fotkanje, odlicno izgleda ispod tanjira!;))

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala svima na poseti i lepim recima, Snjezini recepti su zaista fini, sto recei mignonne.

    Mignonne, hvala draga:) Prazi je odličan i pošto si probala onda znaš o čemu pričam... a, bela podloga je verovala ili ne moj stari balkonski sto, koji i danas upotrebim ali nisam se setila na vreme, da bi mogao poslužiti svrsi:) To ti je lamperija obojena u belu masnu farbu a patinu koju ima obožavam:) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  11. Izabrala si odlicne recepte i isto tako spremila. Znaci tu je zavrsio prazilukic :)
    Kada peces hleb, probaj da peces tako sto ces u rernu staviti i jednu posudu sa vodom. Na taj nacin ces odmah dobiti lepu mekanu koricu. meni je to obavezno kada pecem hleb i pekarske kifle.
    pozdrav i kiss

    ОдговориИзбриши
  12. Dunja i Taci, hvala puno. Pozdrav, Dunja:)
    Taci, tu sam, "na vezi" i odmah videh tvoj komentar. Hvala, hvala. Preziluk pojeden, trazi se još:) Toliko o kvalitetu Snježinog recopisa.
    Hvala za savet, dobro će doći:) Pozdrav i kiss

    ОдговориИзбриши
  13. Super recepte si odabrala, a meni se posebno dopada ovaj hleb! Super ukusno izgleda... I jako mi se dopada tvoj uvod. Bas uzivam citajuci... :)

    ОдговориИзбриши
  14. Predivan odabir recepata,praćen divnim fotkicama kojima si izmamila da mi krene voda na usta...savršeni opisi ukusa hrane koje kod tebe u postovima naprosto obožavam,zaista imaš poseban dar dočarati ukusnu hranu...veliki ti pozdrav draga:)

    ОдговориИзбриши
  15. Odličan izbor ! Kruh je super, a i poriluk sa mjevenim mesom je sigurno odličan ručak. Kod tebe sve jako lijepo izgleda !

    ОдговориИзбриши
  16. Jel 400 gr mala ili velika konzerva pelata? Imam malo praziluka u frizideru a ovaj mi se tvoj recept bas dopada doduse kod mene ce biti meso sa prazilukom jer nemam bas dovoljno praziluka :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To je ona standardna verzija, moglo bi se reci veca ali ima i vecih od nje. U brik pakovanju ima 0.5 l paradajz soka (Tomatelo, Tomatino) a ova konzerva bi bila nesto priblizno toj velicini. Nadam se da sam ti malo pomogla:) Prijatan rucak.

      Избриши