OSLIĆ SA RUZMARINOM I HRSKAVA SALATA

Dok napolju mraz štipa, ja se prisećam letnjih dana. Moram priznati da sam rano počela da čeznem za toplim danima jer zima kalendarski još nije počela... I, tako dok se prisećam letnje opuštencije zavirih u koji od foldera sa fotografijama i naiđoh na ovo. Divna kombinacija ribe i povrća za sekund je učinila da zaboravim na jutrošnje promrzle ruke i bolne crvene obraze... Kako oni koji poste ovih dana često odaberu ribu za ručak, evo malog predloga za posni obrok.  

Za ribu je potrebno: ½ kg oslića, malo ruzmarina, so, ulje.
Priprema: Oslić odlediti, ukloniti preostala peraja, rep, glavu i iznutrice. Zarezati nožem duž kičme i na taj način prepoloviti ribu. Zatim, ukloniti veliku, glavnu kost, pa preseći na parčad željene veličine. Na blago ugrejanom ulju (2-3 kapi) propržiti manju grančicu ruzmarina i čim počne da miriše okrenuti na drugu stranu. Nakon par minuta, ukloniti ruzmarin i pržiti ribu. Svako parče začiniti sa obe strane prema ukusu, blago nauljiti i peći na dobro ugrejanom grill-tiganju, par minuta sa obe strane. Servirati toplo, uz salatu po izboru. 
Za salatu je potrebno: 3 šargarepe, ½ glavice celera, 1 struk praziluka (samo zeleni deo), sok od ½ limuna, 2-3 supene kašike maslinovog ulja, so i beli biber prema ukusu. 
Priprema: Šargarepu, celer i praziluk očistiti i oprati. Zatim, narendati šargarepu i celer, a praziluk iseći na tanke kolutiće. Začiniti, preliti limunovim sokom i maslinovim uljem, pa sve fino izmešati. Pripremljenu salatu ostaviti desetak minuta da odstoji pa servirati dobro ohlađeno. Ukrasiti kolutovima limuna.

Isprobala Branka

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

8 коментара:

  1. Ajooooj, kako je žuta ova riba - ma, jede se kroz ekran.

    ОдговориИзбриши
  2. Odličan ručkić! I da, slažem se, stvarno si rano počela tugovati za ljetom, zima je tek pred nama, mada su ovakva jela idealna za odlazak u neka druga godišnja doba.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala:) Ma, juče ujutru sam promrzla skroz, rano, skoro po noći morala sam krenuti iz kuće i cvokotala sam ceo dan. Zato sam se uželela onog vrelog, skoro užarenog asfalta...:))

      Избриши
  3. Bogovski rucak, salatica je posebno fina.:)) p.s. meni nesto previse ne nedostaje leto, mada sedim ukuskana ispred kompa i kuckam... nadam se da si se posle ugrejala.:)) cmook...

    ОдговориИзбриши
  4. Volim oslica; ovako sa dodatkom ruzmarina je bolje sigurno. Perfektan obrok!

    ОдговориИзбриши
  5. I ja čeznem za toplinom i ljetom iako znam da sam prerano počela :), ali za ovakav ručak nikada nije prerano, kombinacija koju volim i šteta je samo što nije i češće na stolu !

    ОдговориИзбриши