KOD ŽELJKE, UZ MAMINA JELA

Listajući recepte sa Željkinog bloga, koji je izabran za pretragu u okviru igre FBI rukavice, a čiji je tvorac Maja (Cooks and bakes), nije mi bilo teško da se odlučim šta bih spremala. Naprotiv, imala sam problem druge vrste, a to je šta pre spremiti. Pa, draga Željka, osim što sam ti zahvalna za divne recepte, zahvalna sam i što ih jasno i tačno predstavljaš. Naime, svaki od isprobanih recepata je pouzdan i zato ovaj blog srdačno preporučujem svima...
Ovog puta probali smo Željkine čorbice, gibanicu, zapečene makarone, pastirsku pitu i piletinu u sosu od šampinjona, krem sira i senfa. Svako jelo je divna priča, koju bih uživajući čitala još nekoliko puta. 
Za početak odabrala sam dve jako fine, kremaste i ukusne čorbice. Kako u našem domu ne  možemo bez čorbastih jela, rado smo se odlučili za isprobavanje nečeg novog i naravno, ukusnog. 
  

Čorba od kelerabe i šargarepe je baš po mom ukusu i verujem da ću je često pripremati. Jako mi se dopada taj spoj ukusa, a i boja.
Prenosim Željkin recept:
Sastojci
1 keleraba (oko 400 gr.)
200 gr sargarepe
1 srednja glavica luka
1,5 l vode
2 maggi kocke-povrce (ili neki drugi zacin, vegeta, zacin C...)
3 kasike pavlake
1 kasika sitno seckanog svezeg persunovog lista
malo ulja
so, biber
Priprema
Luk iseckati na kockice i proprziti ga na malo ulja. Dodati izrendanu kelerabu i sargarepu, sve zajedno dinstati jos nekoliko minuta pa dodati 1,5 l. vode i zacine. Kuvati oko 30 minuta, pred kraj kuvanja dodati persunov list. Umutiti pavlaku pa dodati malo vruce corbe, izmesati pa sipati u ostatak corbe.
Po zelji, moze se dodati malo limunovog soka ako zelite kiseliju corbu.
Što se krem čorbe od praziluka tiče, verujem da će svi ljubitelji praziluka moći da uživaju u ovoj kremasto-svilenkastoj lepoti. Nešto što će ugrejati i telo i dušu, a da se ne morate puno mučiti oko pripreme. 
Prenosim Željkin recept:
Sastojci
4 praziluka (zavisi od velicine, potrebno je oko 400 gr.)
2 srednja krompira
50 gr. margarina
2 dcl. pavlake
1 kocke za supu ili kasika nekog zacina koji koristite
1,5 l. vode
so, biber
Priprema
Praziluk iseci na tanje kolutove, krompir na kocke. Zagrejati margarin, dodati povrce, proprziti nekoliko minuta pa sipati toplu vodu, dodati zacine, poklopiti i kuvati oko sat vremena na srednjoj temperaturi. Kuvano povrce zajedno sa supom izmiksati u blenderu i dodati pavlaku. Mozete je posluziti sa kockicama starog hleba.

Skoro svima drago i rado pripremano jelo – zapečene makarone, ovog puta pripremali smo na mnogo lakši način. Mislim, ni klasičan način nije nešto opterećujući ali ovaj je još lakši. Makarone sam potopila ujutru, pre polaska na posao. Znači, odstojale su oko 10-11 sati potopljene u mleko. Zaista, jako lep, kremast a bogat ukus. Kako više volimo dobro zapečene makarončiće, tako sam ja ove naše malo rešije pripremila. Po originalnom receptu, vreme pečenja je taman da budu fine, rumene boje.
Prenosim Željkin recept:
Sastojci
500 gr. makarona
1 l. mleka
4 jaja
200 gr. krem ili običnog, švapskog sira
100 gr. pavlake

so
ulje za podmazivanje posude za pečenje
Priprema
Makarone preliti mlekom i ostaviti najmanje 2 sata u frižideru. Ja sam ostavljala i od ujutru pa dok se ne vratim sa posla. :)
Umutiti jaja, sir i pavlaku, izmešati sa mlekom i makaronama, sipati u nauljenu tepsiju i peći u zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 40 minuta.
Na fotografijama se vidi koliko tečnosti ima preko makarona pre pečenja ali tako i treba, sve će to lepo zapeći a makarone neće biti suve i bez fila.
Probala sam da pravim i sa prethodno kuvanim makaronama ali mi ovako imaju lepši ukus.

Kako bez nje – (mlečne) gibanice? Ovog puta recept sam preoblikovala shodno prilici. Naime, količinu pavlake i jaja sam smanjila tj. nisam koristila za preliv, a kore nisam slagala već rolala. Tako da je ovo ispalo više kao pita no gibanica, ali sve pohvale i preporuke za recept.  
Prenosim Željkin recept:
Sastojci
450 gr. debljih kora za pitu
400 gr. svežeg sira
4 dcl. slatke pavlake, pola za fil, pola za preliv
4 jaja
2 dcl. kisele vode
so
ulje za prskanje kora
Priprema
Sir, jaja, 2 dcl. slatke pavlake i so izmešati.
Tepsiju nauljiti, staviti jednu koru, ako je veća malo je smežurati, poprskati uljem i naneti nekoliko kašika fil. Postupak ponoviti dok se ne utroše kore i fil. Pitu poprskati uljem, iseći na kocke i zaliti mešavinom slatke pavlake i kisele vode, malo posoljene.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200 stepeni oko 40 minuta.
Nešto što me je baš oraspoložilo tog hladnog i, po mnogo čemu, sumornog dana bila je Pastirska pita, po Željkinom receptu. Baš mi se jela neka musaka sa krompirom ali ne mogu više tu klasiku, pa odoh do Željke kad ono tamo prava stvar – Shapherd's pie. Sve smo (nas dvoje) smazali za jedan obrok, te mislim da je suvišno reći još nešto, kao preporuku, pored ovog.
Prenosim Željkin recept:

Sastojci
600 gr. mlevenog mesa
1 glavica luka
400 gr. seckanog paradajza iz konzerve
ili 2 veca, zrela sveza
1 casa graska
1 veca sargarepa
persunov list
so, biber, vegeta
za pire
oko 1 kg. krompira, moze i malo vise
150 gr. izrendanog tvrdog sira
pola solje mleka
so
Priprema
Sargarepu iseci na kockice i skuvati. Grasak takodje skuvati.
Luk iseci sitno, izdinstati na ulju, dodati meso i paradajz, zacine, i dinstati na jacoj vatri dok se ne ukuva tecnost, oko 20 minuta. Dodati sargarepu, grasak, kuvati jos minut, dva, dodati i prsunov list i skloniti sa sporeta.
Krompir skuvati u slanoj vodi, procediti, dodati mleko, napraviti pire (mutiti mikserom) i u toplo umesati kasikom sir. Sir ce se vec tada istopiti i dobice se gladak pire krompir. U vatrostalnu tepsiju staviti mleveno meso, preko pire krompir i peci na 180 stepeni oko pola sata.

 
Krasno i ukusno… piletina, šampinjoni, krem sir, malo začina, senfić… ma, razbila sam se (izvin’te, baš sam prosta)! Ovo je fantastičan obrok! Svi smo bili zadovoljni. A, naglasila bih samo da smo tog dana imali prijatelje na ručku, koji posle pet zalogaja više nisu mogli da se zauzdaju u komentarisanju i pohvalama upućenim autorki i ovom jelu. Naravno, sve ti prenosim jer ti si zaslužna za to. Prenosim Željkin recept:
Sastojci
600 gr. pilećih fileta
300 gr. svežih šampinjona
250 gr. krem sira
2 kašike senfa
2,5 dcl. belog vina
1 glavica luka
2 češnja belog luka
malo ulja
kašika maslaca
so, biber, 1 maggi kocka, pileća
oko 3 dcl. vode
za taljatele
300 gr. rezanaca
1 kašika maslaca
so, biber
Priprema
Na malo ulja propržiti filete, koje smo prethodno posolili i pobiberili, nekoliko minuta sa obe strane. Izvaditi ih, u isto ulje dodati kašiku maslaca, sitno seckan luk i beli luk i dinstati nekoliko minuta dok luk ne omekša. Dodati isečene šampinjone i dinstati nekoliko minuta dok ne puste vode i omekšaju. Dodati belo vino i posle minut, dva dodati sir i senf. Izmešati pa dodati i piletinu isečenu na manje komade i zacine. Dinstati nekoliko minuta, dodati i vode koliko je potrebno da meso u šampinjoni plivaju u saftu. Kuvati još oko 20 minuta dok piletina ne omekša i dok se ne dobije kremast saft.
Kuvane rezance ocediti i staviti u tiganj sa zagrejanim maslacem. Posoliti, pobiberiti i dobro izmešati i posle minut, dva služiti.

Suma-sumarum, stvari stoje ovako:
Željkin blog obiluje kvalitetnim receptima, na koje se možete osloniti u svako doba; 
Željka je izuzetno spretna i vična, rekla bih, u kombinovanju i doterivanju ukusa, tako da jelo koje predstavlja zablista u punoj snazi; 
Njeni slatkiši su tek posebna priča, ali ovog puta neću načinjati tu temu (o tome u drugom postu). 
Naziv bloga je više nego simboličan, jer recepti pripremljeni po njenim uputima baš liče i odišu toplinom koji podsećaju na dom, toplu maminu kuhinju ili već mesto na kome ste se osećali tako. A, kao što znamo, takva jela su uvek ukusna. Željka, bravo!

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

14 коментара:

  1. Kada mi je Maja javila da je moj blog izabran za ovu igricu stvarno sam bila srećna, radovala sam se vašim utiscima, isprobavanju, pohvalama i kritikama. Bila sam zaista spremna na to da ću se radovati, ali da će mi svaka vaša prezentacija isprobanih recepata naterati suze na oči zbog prelepih reči, kako za isprobana jela tako za ceo blog, e to je prevazišlo sve, stvarno predivan osećaj! Ti si danas zaslužna za to, hvala ti mnogo, mnogo na svemu što sam videla i pročitala iznad, veliki pozdrav, svako dobro!! <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemoj plakati, molim te:) Čuj, ko ti kaže, hm? I ja lako pustim suzu kada me neka dobrota dodirne. Doduše tada jedino i plačem, ove druge stvari mi ne izazivaju suze.
      Draga moja, ja samo govorim istinu. Ništa ja izmislila nisam. Tvoj rad ima vrednost i to treba istaći. Ja kada nemam šta lepo reći onda ništa i ne govorim a sada imam puno toga lepog da istaknem na tvom blogu pa otud i one reči. Sjajna si, poštujem tvoj rad, jako si skromna u tome (i baš zbog toga još više cenim ono što radiš), imam utisak da si pristupačna za sve ljude koji bi da nauče nešto. I zato, imaš svu moju podršku, zahvaljnost i poštovanje prema tvom radu:) Šaljem veeelikiii pozdrav <3

      Избриши
  2. Nalence, ogladnila sam samo od fotkica i vec sam sacnula par lepih receptica za naredni put, jedva cekam i "slatki" nastavak.:)) kisss

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eee, a kako je meni kad dođem kod tebe, draga moja :) Bolje da ne pričam, pomisliće ljudi da sam malo šbb... Hvala ti i znaj da su ovi recepti odlični. Ljub-ljub <3

      Избриши
  3. Joj Nale...ja bih od svega po malo da probam....kod Željke me je privukla ona zlatiborska pita, ali ne stigoh, ali ima još vremena da se isprobaju njeni recepti...sve si super napravila i lepo uslikala. Topli pozdrav draga Nale.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa, Zoko, razumem te:) Zlatiborsku ću tek da probam, nisam je ni ja pravila ali mislim da neće još dugo čekati:) Hvala ti, draga moja:) Puno te pooozdravljam, Zoki. <3

      Избриши
  4. Divan odabir i krasna izvedba recepata. Jedva čekam da vidim što si slatko izabrala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti:) Nije bilo teško spremati kad su uputi tačni:) Biće i slatko, za koji dan:))

      Избриши
  5. Joj Nale kud pogledah pred večeru sad mi sve bezveze kad videh ovo što su naspremala :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj, nasmeja me:))) Nadam se da si lepo večerala, znam ja da ti umeš da spremiš mnogo bolje od ovog:) <3

      Избриши
  6. Onu "neklasičnu" musaku moram da pravim, nekako mi je promakla.
    Sve si lepo spremila, i jedva čekam da vidim šta si slatko odabrala :)
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Sve izgleda apsolutno bez mane! A stvarno je teško odlučiti se između njenih divnih recepata.

    ОдговориИзбриши
  8. Odlično, odlično, super si sve napravila i odabrala.

    ОдговориИзбриши
  9. Zanimljive i sigurno ukusne recepte si odabrala i isprobala i odlično si sve pripremila, najradije bih krenula redom po koji zalogaj od svega !

    ОдговориИзбриши