U GOSTIMA KOD BRANKE

Nikako da se odvažim i krenem da postavljam nove recepte, a verujte ima ih itekako. Nešto me odvlači od računara i nemam puno volje da klikćem, pišem, listam, postavljam... Verovatno bi tako bilo i danas da me nisu zadesile čudne okolnosti, pa moram nekako da ubijem dosadu. Već par dana imam problema sa leđima, slabo se krećem i najviše vremena provodim u polu-ležećem položaju jer sam se ukočila. Dal’ „zamor materijala“, dal’ promaja (ipak postoji!) – ko bi ga znao!? Uglavnom, ja se ukočih i sada tu sam gde sam, pa hajde da odradim barem nešto, makar to bilo i virtuelno. :)

Dugo mi stoje fotkice koje sam načinila dok sam bila kod Branke u poseti. Pa, krenula sam upravo odatle i priredila ono što odavno čeka na objavu. Ne sumnjam da većina vas zna za Brankine receptiće. Kako sam  propustila da se igram sa vama i istražujem Brankin blog dok je bio tema FBI rukavica, igre koju je osmislila i pokrenula Maja B., računam da će ovaj post koliko-toliko ispraviti moj propust. :)


Recept pogledajte na Brankinom blogu. A, što se utisaka tiče - divan hleb, kome sam dodala malo sušenog paradajza i maslina.
"(Količina je za 2 tanja francuza)

- 100 g bijeloga brašna

- 100 g graham brašna

- 100 g raženog brašna

- 100 g kukuruznog brašna

- 100 g tapioka brašna

- 1 žličica soli

- 3 žlice maslinovog ulja

- 20g (pola kockice) svježeg kvasca

- 1 žličica šećera

- 1 žličica bijelog brašna

- 300 ml mlake vode (100 ml + 200 ml)

- U 100 ml mlake vode izmrviti kvasac, dodati žličicu šećera i žličicu brašna, dobro promiješati i staviti na toplo mjesto oko 15-tak minuta da se diže

- Sve vrste brašna staviti u posudu, dodati žličicu soli i sve promiješati

- Kada se kvasac digao dodati ga u posudu sa brašnom i umješati

- Dodati maslinovo ulje i umješati ga

- Zatim tijesto mijesiti mikserom sa nastavcima za tijesto na najmanjoj brzini i polako dodavati mlaku vodu (do 200 ml) dok tijesto ne bude elastično i nastaviti još oko 5 minuta.

- Tijesto prekriti krpom i ostaviti na toplom mjestu da se diže cca 1 sat

- Zatim uzdignuto tijesto premijesiti na pobrašnjenoj površini i formirati ga u željeni oblik (ja sam radila tanju štrucu, kao francuz)

- Ponovno ga prekriti krpom i ostaviti da se diže još oko 30 minuta

- Pećnicu zagrijati na 200 stupnjeva, kruh premazati sa malo maslinovog ulja i po želji lagano posuti brašnom.

- Peći ga oko 30 minuta

Mirisi iz pećnice se šire još dok se kruh peče, sada samo treba čekati da bude gotov i da ga se degustira

Kada je kruh gotov zamotati ga u lagano vlažnu krpu i ostaviti da se hladi.

Nakon 15-tak minuta spreman je za uživanje."

Tu je i divna pita, gužvara.
"Obzirom da sam imala dio nepotrošenih kora (300 g) ostale količine sam prilagodila tome.

- 300 g kora za savijače

- 250 g svježeg sira

- 100 ml kiselog vrhnja

- 1 jaje

- 100 g pancete (špeka)

- ½ žličice mljevenog muškatnog oraščića

- Sol i papar

- 100 ml ulja

- 50 ml vode

- Pomiješati ulje i vodu i njima prvo premazati kalup u kojemu će se pita peći (ja sam koristila okruglu vatrostalnu posudu promjera 22 cm)

- Odvojiti 4 kore za savijače i 3 kore slagati prve u kalup, jednu na drugu tako da im rubovi vire izvan kalupa i svaku premazivati mješavinom ulja i vode

- U zdjeli sjediniti sir i vrhnje te dobro umješati jaje. Dodati muškatni oraščić , soli i papra po želji (paziti jer ćemo dodati i preprženi špek koji je također slan)

- Pancetu (špek) narezati na kockice i lagano ih prepržiti .

- U smjesu sira umakati ostale kore tako da ih „gužvamo“ i tako namočene smjesom slažemo po kalupu.

- Po složenim korama rasporediti prepržene kockice špeka.

- Jednu preostalu koru prepolovimo i oba djela stavimo na vrh pite, svaki premažemo mješavinom ulja i vode.

- Rubove kora koji vire izvan kalupa prebaciti preko vrha pite, po želji ih saviti uz rub ili samo ostaviti da ravnomjerno prekriju vrh. Premazati ih mješavinom ulja i vode

- Pećnicu zagrijati na 190 stupnjeva i peći oko 30-40 minuta."
Ukusna, zasita i uvek može još:)
Pita gužvara sa šunkom i sirom


 A, sada.... Ta-na-na-na!!!
"- 500g junetine od buta ili ruže

- 400 g luka

- 2-3 žlice ulja

- 1 žličica octa (ja sam koristila aceto)

- oko 500 ml goveđeg temeljca 

- 1 žlica slatke crvene paprike

- 1/2 žličice kima 

- 1 žličica konserve rajčice 

- 1 dcl pasirane rajčice 

- sol i papar 

- 2 jaja 

- 2 kobasice (hrenovke)

- kiseli krastavci za serviranje i salatu

- Luk sitno nasjeckati, meso narezati na komadiće veličine prikladne za gulaš

- U loncu za kuhanje gulaša zagrijati ulje, dodati luk i dinstati ga dok ne postane staklast

- Dodati meso, kratko ga prodinstati zajedno sa lukom

- Zatim dodati goveđeg temeljca da prekrije meso, crvenu papriku, konservu i pasiranu rajčicu i sve dobro umješati i nastaviti kuhati na laganoj vatri. 

- Povremeno promiješati i podlijevati temeljcem ili vodom

- Kada je meso omekšalo dodati kim i ocat , umješati ih i nastaviti kuhati do željene gustine gulaša i mekoće mesa (ja sam sve skupa kuhala oko 2,5 sata) 

- Na kraju posoliti i popapriti po želji i ukusu 

Servirati sa pečenim jajem, kuhanom kobasicom i kiselim krastavcima.


Knedle od kruha (Tirolske)

- 4-5 žemlji , kajzerice ili kruh po izboru (ja sam koristila 1 francuz)

- 2 jaja

- 150 g pancete ili sušene vratine

- 1 manja glavica luka

- 120 ml mlijeka

- 1 žlica omekšalog maslaca 

- 3 žlice brašna 

- peršin 

- sol i papar 

- Kruhu odstraniti koru (rezati je tanko, ako malo i ostane nije problem) i zatim ga narezati na manje komadiće. Ostaviti nekoliko sati da se prosuši (ovaj dio se može napraviti i dan ranije) 

- Luk sitnije nasjeckati 

- Pancetu ili vratinu narezati na manje komadiće 

- U tavi otopiti maslac, dodati luk i malo ga popržiti, a zatim i pancetu ili vratinu i lagano je popržiti. Ostaviti da se malo prohladi 

- Jaja lagano umutiti vilicom i dodati im mlijeko 

- Peršin sitnije nasjeckati 

- Kruh dodatno još malo usitniti prstima, dodati jaja sa mlijekom i kuhačom sve umiješati. Dodati pancetu i luk, brašno, peršin i papar po želji. Sve dobro umješati da se dobije ujednačena smjesa. Ostaviti je da stoji oko 20 minuta 

- Zatim u veću posudu za kuhanje uliti oko 3/4 posude vode, posoliti je i zagrijati dok ne uzavri.

- Za to vrijeme formirati knedle. Vlažnim rukama vaditi smjesu i formirati je u "loptice" , ukoliko se lijepi za ruke malo ih pobrašniti. Od ove količine ja sam dobila 10 kom manjih knedli. 

- Knedle staviti kuhati, oko 12-15 minuta. Izvaditi ih šupljikavom žlicom , dodatno posuti peršinom i servirati. "
Recept za Fijaker gulaš možete naći kod Branke. A, ja ću ga na sva zvona hvaliti:) Ono što je jedina razlika u odnosu na originalni recept jeste veličina knedli od hleba, koje su, uzgred rečeno, za mene pravo otkrovenje, divnog ukusa.
Juneći gulaš na bečki način
I, kako bih mogla otići od Branke a ne probati njene čuvene marmelade i džemove. Pa, ovog puta izbor je pao na marmeladu od višanja sa rumom i džem od pečenih šljiva sa cimetom.

"Potrebno vam je:

450 g višanja

220 g šećera

1 vrećica vanilin šećera

2 -3 žlice ruma
1/2 vrećice želina
3-4 staklenke po cca 200 ml
Višnje (bez koštica) usitniti po želji. Možete u multipraktiku ili nekoj sjeckalici. Ja ih usitnim toliko da ipak ostane pokoji komadić koji se kasnije osjeti u marmeladi (volim kada su u marmeladi i komadi voća).
U lonac za kuhanje staviti višnje, šećer, vanilin šećer. Sve pomiješati, kuhati na jačoj vatri dok uzavri i nastaviti kuhati još 10-tak minuta (mješajući).
Zatim dodati želin (pomiješan sa 1-2 žlice šećera), umješati, uzavreti i kuhati još oko 3 minute.
Na kraju umješati rum (zadnjih 20-tak sekundi) i marmelada je gotova :-)
Napuniti u staklenke i dobro ih zatvoriti. Okrenite ih na poklopac i neka tako stoje 10-tak minuta.
Zatim ih ohladiti i ...., da čujem, ..."mmmmmm......"
Ovo ljeto sam mojoj mami prvi put napravila ovu marmeladu i ona kaže , a zašto si stavila baš rum, hajdemo probati sa likerom od višnje. I probale smo i dobro ide. Kasnije sam ja ipak ostala pri rumu a mama pri likeru od višanja, vaš dodatak može biti i neki drugi, a možete je napraviti i bez ovog malog alkoholnog dodatka."
Prelepa marmelada, gde sam namerno ostavila višnjice malo krupnijim.
Marmelada od višanja 
I, džem od pečenih šljiva sa blagom notom cimeta. Za sve koji vole začine ovo je prava poslastica.
"- 1 kg šljiva očišćenih od koštica
- 250 g smeđeg šećera (trošimo 50g + 200 g)
- 2 žličice cimeta u prahu
- 1 vrećica vanilin šećera
- 50 g grožđica
- Šljive, oprane i očišćene od koštica prerezati na polovice i slagati ih u tepsiju od pećnice na koju je prethodno stavljen papir za pečenje (na jednu tepsiju,  gusto posložene,  stane točno 1 kg šljiva)
- Složene šljive zatim ravnomjerno posuti sa 50 g smeđeg šećera i sa 2 žličice cimeta
- Staviti ih u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i peći oko 20 minuta (već nakon 5 minuta početi će se razvijati divan miris cimeta, šljiva, lagano karameliziranog šećera)
- Pečene šljive prebaciti u posudu za kuhanje i obavezno dodati sav sok koji su pustile u pečenju (šljive će pustiti dosta soka, ja sam ga imala skoro 2 dcl)
- Šljive u posudi za kuhanje po želji usitniti štapnim mikserom (ja sam tek malo usitnila, uglavnom sam ostavila komade), dodati preostalih 200 g smeđeg šećera, vanilin šećer i grožđice.
- Kuhati na srednjoj vatri uz stalno mješanje dok se ne zgusne, trebati će oko 45 minuta
Džem je gotov, razliti ga u čiste i zagrijane staklenke, dobro ih zatvoriti , okrenuti na poklopac i ostaviti da tako stoje 10 minuta. Vratiti ih na pravu stranu, ohladiti i potom degustirat."

 
Evo i recepta.
Džem od pečenih šljiva sa cimetom
Bilo mi je izuzetno zadovoljstvo pripremati hranu po Brankinim receptima i mogu reći da je bilo i vrlo lako – samo sam sledila (do zareza tačne) recepte. Hvala ti, draga moja Bi. Moram reći da smo najviše uživali u Fijaker-gulašu, koji je svakako posebna priča, te ako ovaj recept niste isprobali učinite to u najskorije vreme. Fabulozan je. Meni je porcija bila i više nego dovoljna (ono jaje i kobaja, mogu da sačekaju drugi put:)).

Sve u svemu, odlični recepti, predivna klopa i divna žena.

P.S. Hvala ti, još jednom, Brankić.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

7 коментара:

  1. Divan izbor, zaista je milina kuvati po Brankinim receptima, taj fijaker gulas mi odavno stoji na listi, samo nikako da stigne na red.:)) p.s. zelim ti brzzz oporavak i da nam se sto pre vratis u formu.... cmoook

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, draga:) Sve pohvale za Branku, još jednom... Fijaker gulaš moraš probati, ne čekaj više:) Hvala, evo sad ću ja:))) CMOK <3

      Избриши
  2. Super si recepte izabrala a Brankin blog je prava riznica recepata.
    Želim ti da se što pre bolje osećaš i znam kako je kad se ima problema sa leđima. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Zoko. Branka ima divne stvari. Probala sam i neke "zdrave" slatkiše ali nisam bila zadovoljna sličicama, pa ih nisam postavila. U svakom slučaju, sve je dobro kod nje:) Hvala ti na lepim željama. Puno pozdrava <3

      Избриши
  3. Draga Nale, prije svega želim ti da čim prije ozdraviš i riješiš se tih muka sa leđima, to je problem koji i mene već neko vrijeme prati, prije par godina me jako uhvatilo i od tada stalno trebam paziti, tako da te mogu u potpunosti razumijeti.
    I želim ti se zahvaliti što si posvetila pažnju mom blogu i meni i počastila me svim lijepim riječima i isprobavanjem ovih recepata, jako si me razveselila ! Gledam moje recepte u tvojoj izvedbi i jako mi se sviđa ova ideja da staviš paradajz i masline u kruh sa 5 vrsta brašna, to ću i sama isprobati. Pita gužvara ti je super ispala i slažem se da koliko god je se najedeš uvijek možeš još malo. A fijaker gulaš ti je savršen ! Jako mi je drago da si ga isprobala i da ti se svidio, izgleda vrhunski i super si ga poslužila uz knedle, kobasicu ,jaje i kisele krastavce, ogladnim gledajući ovaj tanjur ! I veseli me da si otkrila ove knedle i da su ti se svidjele, ja ih dosta često napravim, ne moraju uvijek biti uz gulaš iako su tako najbolje. Odlično si napravila i džemove, hvala ti za oba, a super ideja je ostaviti višnje krupnije, izgledaju baš lijepo, a sigurno je i okus džema puniji. Hvala ti još jednom na svemu !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala ti na poseti i paznji koju si posvetila čitanju posta. Hvala ti na željama za ozdravljenje. Evo, ja se pridigla na noge i radim, mada osećam da ponekad zapne neki bol u ledjima i odmah se štrecnem i pomislim -o, ne, samo ne opet- Bilo mi je zadovoljstvo da pripremam klopu po tvojim receptima i jako sam zadovoljna ukusom:))) Super je bilo! HVALA TI NA LEPIM REČIMA. Šaljem ti puno toplih pozdrava! <3 CMOK

      Избриши
  4. Mi svi koji imamo sjedačke poslove svakodnevno patimo od leđobolje i vratobolje, tako da razumijem kako se osjećaš. Super da si stavila recepte koje si probala s Brankoinog bloga, dobar izbor

    ОдговориИзбриши