SVETOSAVSKE PERECE

Ovog puta u okviru Kuvarijacija, igrice čiji je tvorac Maja, našle su se Svetosavske perece.  Autor recepta za za ove perece je Jafi, koja je prepoznatljiva po mnogobrojnim receptima za peciva. Jacine receptiće sam isprobala više puta (neke od njih, kao što su Rolat sa pečurkama i Grčko ćufte sam i objavila) i nisu me razočarali, kako je bilo i ovog puta. 
Svetosavske perece sam prvi put videla kada ih je objavila na Coolinariki, a zatim i prvi put isprobala. Tada su nam se jako dopale i sećam se da smo dugo bili oduševljeni kvalitetom i ukusom testa. Međutim, nekako smo ih zapostavili i nismo ih ponovo pravili. Sve dok nisu izglasane u okviru ovog kruga Kuvarijacija... Šta reći? Ne zahtevaju puno vremena, sastojci su vrlo skromni i uvek se mogu zateći u frižideru. Fino, lepo i za rad zahvalno testo, posebnog ukusa. Prave, dobre, domaće i šarmom jedinstvene perece. Mislim da će ovakvo pecivo zasluženo dobiti mesto u svakoj kuhinji.
 
U nastavku prenosim Jacin recept:
Testo: 300 gr ostrog brasna, 500 gr mekog brasna tip"400", 40 gr svezeg kvasca, malo secera, 1 kasicica soli, 2 dl toplog mleka, 3 dl tople vode, 1 dl ulja Premaz: 1 jaje Slani preliv: 3 kasike mekog brasna, 1 kasika soli, po potrebi hladne vode.

Priprema: U toplo mleko staviti 2 kasike ostrog brasna, malo secera i paketic kvasca i sacekati 10 minuta da kvasac nadodje. Pomesati brasna sa uljem i solju i dodati kvasac te umesiti testo koje se ne lepi za ruke, ali ne sme biti tvrdo. Dobro ga mesiti na pobrasnjenoj dasci bar 5 minuta uz dodavanje brasna ako je potrebno. Prekriti testo i ostaviti na toplom 30 minuta da udvostruci kolicinu. Od uskislog testa kidati ili nozem odsecati kuglice i prstima tanjiti u dug stapic. Smotati perecu i slagati na podmazan pleh. Ostaviti da kisnu oko 10 minuta dok se rerna zagreje na 250 stepeni. Pre stavljanja u rernu, perece premazati umucenim jajetom. Peci perece do blago zute boje, izvaditi i staviti po njima slani preliv i vratiti jos 2-3 minuta da se lepo zarumene, a preliv osusi. Pripremiti slani preliv: Pomesati so i brasno i polako dodavati hladnu vodu i mesati da nema grudvica. Gustina je kao testo za palacinke.

Nale

Biće mi drago ako u komentarima iznesete svoje utiske, kritike i predloge. Tekstovi i fotografije koji se nalaze na blogu ne mogu se preuzimati bez dozvole autora.

20 коментара:

  1. Hvala na odličnoj prezentaciji. Drago mi je da su vam se svidele. Ja ih mesim često, a to je jedno od omiljenih peciva moje ćerke. Sećam se njenih rodjendana i dece koja su ih uzimala u obe ruke i jela :) Nama su najlepše tople, mada i hladne mogu da se grickaju :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bilo mi je zadovoljstvo. :) Mi volimo peciva i da se ja pitam mogla bih samo to jesti ALI... ne podnosim to bas najbolje i onda s' vremena na vreme malo odmorim, ako me razumes :)) I, tako u tom periodu ponekad se desi da zaboravim na nesto sto sam ranije isprobala i bila zadovoljna, sto je bas bio slucaj sa tvojim perecema. Jaco, divne su, kao sto rekoh i stvarno smo ih sa uzivanjem klopali. Moram reci da ti cerka ima odlican ukus:)))) Hvala ti za ovaj recept.

      Избриши
  2. Nale, odlicno su ti uspele i svidja mi se varijacija sa susamom, ovo je jedan od onih receptica koje vrediti ponoviti vise puta.:)) cmookic...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Hvala, draga moja. Bas tako, vredi ga ponoviti. Kiss <3

      Избриши
  3. Nale, perece su ti zaista lepe...to je bilo moje omiljeno pecivo za doručak i obožavala samih. Jafine perece sam davno htela da isprobam, ali jednostavno ne stignem.... Prijatne vam bile.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Zoko ;) I ja volim perece, posebno onaj slani preliv koji tako dobro ide uz ovo peceno testo:))) Hvala, pojelo se. Sad ih samo gledamo :))

      Избриши
  4. Nale, biti će isprobane sigurno;) Nisam nikad pravila perece..:*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je dobar recept. Ma, videces kad probas. Za sve postoji prvi put:)) Nadam se da cete uzivati uz ovo pecivo...

      Избриши
  5. svidja mi se verzija sa susamom. Vidi se da si već pravila . Perece imaju lep oblik i gušta ih je gledati :D Odličnog su ukusa i dobro opisan recept. Zaključak nam je svima skoro isti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :)) Moram ja malo da posolim susamom... Odlican recept, po ko zna koji put kazem, ali zasluzeno.

      Избриши
  6. Divni su ti pereci! :) I meni se svidja ideja sa susamom.. Juce ujutro sam vidjela ovaj recept kod Mimi, odmah zamijesila tijesto i jako su nam se dopali! Na polju izgleda i urednosti jos moram poraditi, vase izgledaju apsolutno savrseno sa pravom mjerom soli i rumene korice!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala:) Inace, jako volim susam na pecivu tako da sam morala malo da dodam i na perece... Stvarno je odlican recept i drago mi je da nailazi na pozitivne reakcije. Verujem da ces vec iduci put biti zadovoljna i izgledom, sve je to stvar prakse, ne brini... ;) Puno pozdrava;)

      Избриши
  7. Divno izgledaju! Ocigledno je po onome sto ste sve napisale da je jedan od recepata koji se cuva:))

    ОдговориИзбриши